Wedstrijd in oktober, Wilbertoord

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 17:05

pam15 schreef:
Moos99 schreef:
@loveslimpie mijn start nummer is 10 in de impulsrubriek!

Hoe maken jullie je paddock? Ik heb namelijk gewoon 8 prikpaaltjes en wat draad.

Ik ook. Werkt prima mits je paard het gewend is. Ik probeer bij een nieuw paard de opstelling met paard erin, in de wei uit. Kom ik op de wedstrijd niet voor verrassingen te staan.

Heb er een stroom apparaat bij maar die staat negen van de tien keer niet aan.

Moet bekennen dat ik geen idee heb of mijn paard dit goed gaat doen. Oefenen zou denk ik weinig zin hebben ze is op stal mega relaxed (kan haar overal los laten staan) dus dan zal ze toch niet van haar stuk gebracht worden door een draadje om haar heen. Laat staan als ze mag eten. Ze is ook vrij relax op vreemd terrein maar ben wel benieuwd :D grasjes en hooi doen meestal wel wonderen

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:06

Ik ga mn best doen! Al ben ii niet van plan jullie startnummers te onthouden

Als jullie me vinden(bruin haar en een grote camera :p) spreek me gerust aan, ik ben of op het terrein of op max 2km voor de finish ;)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 17:16

loveslimpie schreef:

Als jullie me vinden(bruin haar en een grote camera :p) spreek me gerust aan, ik ben of op het terrein of op max 2km voor de finish ;)

Nee best begrijpelijk, straks 30 man hier die allemaal zn startnummer doorgeven. Dat wordt nog wat :+
Maar als ik je zie kom ik even hoi zeggen dan als ik daar tijd voor heb en niet teveel aan het stressen ben over andere dingen :D

loveslimpie

Re: Wedstrijd in oktober, Wilbertoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 17:55

Dat zal wel meevallen, je ziet me wss pas na de finish dus dan kun je rustiger doen ;)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 18:23

Zo te zien blijft het droog! Dat zou heel fijn zijn. Vind regen altijd zo sfeerverpestend. Het rijden is dan nog niet eens zo erg maar de hele dag op het terrein in de regen is ook niet alles voor de grooms.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:17

En de paarden ik heb sowieso extra dekens mee Just in case

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 19:19

Vind het wel lastig dat de groompoints als een route zijn uitgestippeld. Er staat uitgelegd hoe je naar GP1 kunt rijden en vanaf daar naar GP3. Eigenlijk wil ik gewoon weten hoe ze vanaf het terrein naar GP3 moeten rijden. Heb het nu zelf een beetje uitgetekend dus het komt vast goed!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:30

Komt allemaal wel goed. Vergeet niet te genieten en smilen naar de camera *D

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 19:32

Ja morgen gaat alles goed komen, ik ben alleen zo gestresst nu nog. Alles 100 keer aan het controleren. Wat wel heel fijn is dat mijn paard altijd de trailer zonder moeite op loopt en we maar een halfuurtje hoeven te reizen. Geeft wel een fijn gevoel!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:41

De start naar gp3 staat er ook op hoe je moet rijden. En de straatnamen staan erin vermeld ik verwacht dat ik wel op mijn gps ga aankomen haha

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 19:46

Somebitch schreef:
De start naar gp3 staat er ook op hoe je moet rijden. En de straatnamen staan erin vermeld ik verwacht dat ik wel op mijn gps ga aankomen haha

Waar kan ik dit vinden? Ik kom hier op uit:
http://www.endurancepeelrand.nl/wp-cont ... hr.-13.pdf

Maar idd, de navigatie zal het ook vast vinden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:50

Maar Moos, daar staat toch de beschrijving incl straatnamen van de start naar GP 3 of zie ik nu echt iets over het hoofd?

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 19:51

Judith_ schreef:
Maar Moos, daar staat toch de beschrijving incl straatnamen van de start naar GP 3 of zie ik nu echt iets over het hoofd?

Jeetje, helemaal onderaan! Nope het ligt aan mij :+ thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:53

Vrijdagavond, daar komt het vast van. :D

Komt vast goed, vooral genieten, al kom je achterste voren de finish over en ben je halverwege je grooms kwijt ( dat laatste overkwam mij op mijn eerste wedstrijd, ik reed goed grooms heb ik na punt 1 niet meer gezien. :+). Endurance is vooral leuk namelijk.;)

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 19:54

Zin in morgen! hoop dat pony zich beetje wit heeft gehouden...

En hoop heel erg op een positieve afsluiting van het seizoen.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-14 19:56

Heb je helemaal gelijk in! Ik ben echt allang blij als ik de rit uit heb gereden en het me allemaal goed bevalt. Dan ga ik in het nieuwe seizoen klasse 1 starten :)

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 21:16

Hahaha freaky friday night gehouden met groom . Fenne we mogen hopen op een witte nasi is wel zo fijn =:) zin in morgen succes allen !!

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:06

loveslimpie schreef:

Je hoeft ook geen nummers te onthouden, hij zwart, grote witte kop en je kunt er niet overheen kijken #luchtkasteel :D, kan niet missen.

*\o/* Heb er zin in, morgen nog alles pakken, etentje beetje uitgelopen en erg gezellig, dus geen tijd meer voor gehad. Dat wordt weer een vroegertje :O

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 22:25

Ben benieuwd!

Gezien de temperatuur wordt t denk ik weer lekker een winterjas aan, stilzitten met 12 graden lijkt me geen succes...

Heel veel succes alvast(ook met vroeg jullie bed uit :p)! Ik zal jullie onderweg wel wat aanmoedigen!

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 06:24

Heel veel succes vandaag iedereen!! En natuurlijk heel veel plezier :)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 16:32

Nou dat was een hele geslaagde dag!
Star heeft het geweldig gedaan, lekker relax bij alles en super fanatiek de rit gereden. Wel een beetje te fanatiek, want als we een minuut eerder waren aangekomen waren we te vroeg. We hebben zo goed als de hele rit gedraafd en de laatste kilometer gestapt. Bij aankomst meteen aangeboden: hartslag 72 -O-
Na 10 minuten weer, hartslag 54!! yes!! Nou, even op de paddock rustig gestaan gegeten geplast, (helaas niet gedronken de hele dag). Gaan we na een halfuur naar de nakeuring is haar hartslag ineens 76 :wow: . Was raar volgens de persoon die de hartslag controleerde, we gingen door naar het volgende stukje (waar je moet voordraven) maar blijkbaar had de DA niet goed gekeken. Ja alles was prima en ik was goedgekeurd. Het was best druk allemaal dus ik maar terug naar de paddock. Alleen dacht ik toen ineens, hoezo is haar hartslag ineens zo hoog en waarom wordt ze wel gewoon goedgekeurd. Dus ik na 10 minuten terug en het verhaal uitgelegd. De DA had dit niet gezien en wilde Star wel even controleren aangezien dit ook niet echt normaal was. Hij heeft haar weer gecontroleerd en nu was haar hartslag 50. Hij kon geen verklaring geven waarom ze tijdens de nakeuring ineens zo een hoge hartslag had, maar het kon met haar metabolisme te maken hebben. Hij complimenteerde me dat ik zelf terug ben gekomen omdat als haar hartslag nog hoger was geworden er iets mis had kunnen zijn. Helaas ging er door mijn goedgekeurd een kruis en werd het hokje diskwalificatie aangevinkt :(:) Helaas!!

Maar het kon de pret zeker niet drukken. Ik heb de rit heerlijk uitgereden, mijn paard heeft zich voorbeeldig gedragen en het is allemaal verder heel soepel verlopen.

Achteraf gezien zei een stalgenootje dat ik misschien de fout in was gegaan om haar tussen de finish en nakeuring muesli te geven omdat ze dit dan naar binnen schrokken en slechter gaan ademhalen? Ik ben wel benieuwd of iemand dit herkent en of ze weten waaraan dit misschien kan liggen.

Maar in het algemeen super leuke geslaagde dag!!

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 17:22

Super fijne rit gereden.
niet meteen aangeboden. na 5 min. was de hartslag 48 :-D
Mooi uitgezette rit, wel veel waterplassen maar dat kan altijd.
Het weer was voor de paarden wel perfect.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Uiteindelijk 9e (kennismaking)

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:28

Moos99, heb je de deken op het paard gehouden tussen finishen en nakeuring in? Het was niet koud. Cees is een koukleum maar ik heb de deken net voor de nakeuring bij zijn borst losgemaakt. Hij stond ineens flink na te zweten. Terwijl hij droog over de finish is gekomen.
Het leek koud weer maar paarden ervaren dit anders dan wij.
Geniet van je mooie dag en leer van fouten. Volgende wedstrijd maak je andere.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-14 18:42

pam15 schreef:
Moos99, heb je de deken op het paard gehouden tussen finishen en nakeuring in? Het was niet koud. Cees is een koukleum maar ik heb de deken net voor de nakeuring bij zijn borst losgemaakt. Hij stond ineens flink na te zweten. Terwijl hij droog over de finish is gekomen.
Het leek koud weer maar paarden ervaren dit anders dan wij.
Geniet van je mooie dag en leer van fouten. Volgende wedstrijd maak je andere.

Ja, ze had al de zweetdeken op en toen begon het te regenen en heb ik ook nog de regendeken er op gegooid. Ik was echt bang dat ze een kou zou vatten. Kan dit ervoor hebben gezorgd dat ze het gewoon super heet heeft gekregen?

F3nn3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 18:43

Jazeker. Ook zorgt eten voor een hogere HF.