Endurance Ermelo 18 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mellamoshan

Re: Endurance Ermelo 18 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 19:52

hoorde ook vandaag voorzichtig positieve berichten over het weer voor zondag. ik duim verder ;)

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:09

Dank jullie voor de tips! Vrijwilligen (werkwoord van vrijwilliger ;) ) ga ik niet redden qua tijd. Maar ik ga zeker kijken op het wedstrijdterrein.

SaraB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 23:18

Wij zijn ook van de partij zondag. Wordt voor Eva haar tweede klasse II met Eenhoorn's Tabal. We rijden de 40km om winstpunt te halen en meer ervaring voor Tabal op te bouwen.
En natuurlijk rijdt moeder mee als begeleiding :)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:28

Begint bij nu al te kriebelen hahaha de eerste keer dat ik officieel start.. Ook nog in mijn eentje.. Ik hoop echt dat ponylief beetje normaal doet met de trailer want die wilt nog wel eens van gedachten veranderen.. :P En.. Geen regen.. heerlijke temp.. daar worden we blij van :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 19:34

scooby09 schreef:
Leuk ik zal naar je zwaaien hoor zondag.
Ik vind een post bemannen altijd erg leuk lekker relaxt en je ziet alle ruiters langs komen.

Het lijkt mij ook wel leuk, vooral met het weer wat ze voorspellen voor zondag *D

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 07:57

Allemaal heel veel plezier en succes vandaag! Het weer is in ieder geval heerlijk :) Mocht iemand me zien, nr 222, blauw shirt, kleine haflinger, zwaai dan gerust even :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:51

Ik ben weer thuis.
S'ochtends op een controle post gezeten, had prima de hele dag kunnen blijven zitten *D.
Wat een leuke sport en een goede sfeer hangt er <3!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 17:23

Wij zijn ook weer thuis, wat was het warm!
Helaas hadden we op de vetgate 2x een B dus besloten om te stoppen.
Maar wel fijn gereden de eerste ronde en nog eventjes op het terras gezeten in het zonnetje!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:21

Wij hebben ook een topdag gehad en fijn met 3 winstpunten en nette waarden naar huis :) Een gemiddelde snelheid van 10.1, maar dat was prima met deze temperaturen en rijd een haflinger, dus die zweette als een otter haha

Met de teamchallenge als 4e geëindigd! :D

Organisatie was weer top, waarvoor dank :)

Mjetterd: leuk dat je genoten hebt!! Ik ben niet verbaasd ;)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:19

Ja wat een weertje he...Was in het bos goed te doen vond ikzelf.

Wat jammer van je B kim zou persoonlijk ook gestopt zijn.
Weet je wat het is geweest?

Hier is het goed gegaan jong paardje mee op sleeptouw genomen en die heeft het super gedaan.
Hartslagen na de finish waren lagen dan bij de voorkeuring. :D

We hebben de 20 km met 10.3 km heel rustig uit gereden.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:37

Hier ook top rit gereden die beloond werd met een 13e plaats! Erg leuk! Mijn puppypaard was pas voor de tweede keer mee namelijk!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:48

scooby09 schreef:
Wat jammer van je B kim zou persoonlijk ook gestopt zijn.
Weet je wat het is geweest?

ze was hengstig en ik denk weer de spieren niet helemaal lekker.
ze stond vanochtend al wat gek in de stal, beetje opgebolde rug omdat ze constant moest plassen, verder was de rug niet echt gevoelig. Maar de afspraak bij de chiropractor stond al die komt dus woensdag langs. Ik hoop dat hij nog wat kan doen

jij gefeliciteerd met je goeie rit!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:54

Dank je.
En super hoor dat je zo goed op je pony past.
Zie wel vaker topics van jou en je mooi pony langs komen op het EF forum.
Ze is leuk.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 21:03

Jammer Kimberly, maar je hebt een juiste beslissing genomen. Dat ik je voorbij zag rijden zag Smurf er hartstikke fit uit, het is soms moeilijk in deze sport, dat heb ik nu wel door. Sterkte ! :(:)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:12

Bedankt :) fijn om te horen

volgend jaar gaan we voor de revanche!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 21:15

Vervelend kim345. Hopelijk knapt ze snel op.

Ik vond het een geslaagde dag! Paard is normaal erg druk, vrijwel altijd 59/60 of hoger bij alle keuringen. Maar we moesten laat starten vandaag en het normale parkeerterrein stond vol, dus mochten we op een ander weiland. Super rustig, stonden nog geen 10 trailers. Normaal heb ik m'n handen vol aan m'n paard de hele dag, maar vandaag heb ik heerlijk kunnen relaxen in het zonnetje :)
Mooie route ook en goed georganiseerd volgensmij!

Gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 22:08

Op dat parkeerterrein stond ik ook! Grote tuiger in het oranje met blauw. Ik heb een fijne wedstrijd gereden. Het was een uitdaging om de hartslag op de finish laag te krijgen maar met hulp van drie topmeiden is het toch weer gelukt!

Het was trouwens weer super georganiseerd!!
Ik vind deze hesjes ook zoveel fijnen dan die andere.

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 06:45

Was echt een prachtige rit! Alleen moeten we de volgende keer iets beter op de lintjes letten! Kleintje heeft t ook super goed gedaan voor de eerste keer! Waardes waren gelukkig voor en na goed! Bij de eerste keuring gaf hij nog een flinke bos naar de veearts. ... ik ben erg trots!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:29

Hier ook een tevreden iemand.
Iets rustiger aan gedaan dan dat we van plan waren, en dat werd beloon met een mooie 8e prijs met een gemiddelde van 11.79.
Super trots op m'n blondie ;)

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:42

Als eerste iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten en plaatsen.

Ik heb zo geweldig genoten.
Laat ik maar even voorop stellen dat mijn grootste overwinning is dat Azhar de heen als de terug weg netjes de trailer op liep (daar ik in wassenaar nog 4 uur lang voor mijn trailer heb gestaan voordat hij erop wou)
Helaas was ik mijn papier werk vergeten, horloge lag ook nog braaf thuis en een rekenen wonder ben ik niet. Ik had dus geen idee hoe hard ik moest rijden dus heb hem deze keer op gok gereden, iets wat ik de volgende keer dus ook niet meer doe!! Gewoon stom.
Reed in een hempje het was zo lekker weer maar gelukkig werd ik er even op aan gesproken om een tshirt aan te trekken. Ik heb er ook gewoon niet bij stil gestaan was ook zo warm. Maar wel fijn dat ik er even op geattendeerd werd.
Azhar was in zijn eentje toch onrustig, de hele tijd hinikken en opzoek naar andere paarden, maar die waren er niet.. \
Azhar die wou de laatste km nog zo graag.. Moest hem echt inhouden, wel fijn om te weten dat er nog meer in zit en dat die niet uitgeblust is met 20km.
De koeien stonden bij ons op het ruiterpad en op het fietspad stak er een over, heb toen even bij een groepje van 3 aangehaakt want azhar is in dat opzicht een mietje.
De laatste koeling vond Azhar in ene dood eng, terwijl bij het groompunt niks aan de hand was de aansteller. Dus ik dacht chips, laat maar zitten dan want hij werd echt paniekerig. Wel met een hele grote gok gelijk aangeboden. Het moest goed wezen maar door dat laatste momentje wist ik het niet zeker.
Gelukkig zakte zijn hartslag snel en op de valreep toch 60! JIPPIE!!
Ook de nakeuring weer netjes doorstaan!
Ik was nu al zo trots als een pauw, had mijn aller eerste klasseI netjes uit gereden. Maar hoe hard ging ik? Geen idee ben geen rekenwonder. Iedereen probeerde mee te rekenen maar er kwamen steeds verschillende getallen uit. Balen dan maar wachten.
Met de prijsuitreiking toch nog heel verrassend een 10e plaats met gemiddelde van 11.73 terwijl ik nog dacht te hard te gaan :') (van de 43 ruiters) dus een mooie rozet en vooral belangerijk de eerste punten in de pocket dus ik kan trots terug kijken naar mijn eerste offciele klasse I wedstrijd. :D (nu volgende keer in de voorbereiding de puntjes op de i en dan komt het helemaal goed.)
Laatst bijgewerkt door Elmars_Floor op 19-05-14 08:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:43

sanowa schreef:
Hier ook een tevreden iemand.
Iets rustiger aan gedaan dan dat we van plan waren, en dat werd beloon met een mooie 8e prijs met een gemiddelde van 11.79.
Super trots op m'n blondie ;)

Keurig! Ik heb voor mijn gevoel echt doorgereden en we zaten op een ietwat teleurstellend 10,1 gemiddeld haha
Nou was ons doel om hem goed uit te rijden, met 3 wp en nette waarden naar huis te gaan en tussen de 10 en de 11 gemiddeld te rijden, maar dit viel me toch iets tegen omdat Stoffel voor mijn gevoel telkens over zijn tempo liep (er was een nieuw rijmaatje bij, die toch wel héél interessant was, dus op je eigen tempo blijven lopen was veel minder leuk dan normaal ;) ) Vreemd hoe je gevoel je dus best kan bedriegen! Misschien heeft de warmte ook flink meegespeeld

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:45

Elmars_Floor schreef:
Als eerste iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten en plaatsen.

Ik heb zo geweldig genoten.
Laat ik maar even voorop stellen dat mijn grootste overwinning is dat Azhar de heen als de terug weg netjes de trailer op liep (daar ik in wassenaar nog 4 uur lang voor mijn trailer heb gestaan voordat hij erop wou)
Helaas was ik mijn papier werk vergeten, horloge lag ook nog braaf thuis en een rekenen wonder ben ik niet. Ik had dus geen idee hoe hard ik moest rijden dus heb hem deze keer op gok gereden, iets wat ik de volgende keer dus ook niet meer doe!! Gewoon stom.
Reed in een hempje het was zo lekker weer maar gelukkig werd ik er even op aan gesproken om een tshirt aan te trekken. Ik heb er ook gewoon niet bij stil gestaan was ook zo warm. Maar wel fijn dat ik er even op geattendeerd werd.
Azhar was in zijn eentje toch onrustig, de hele tijd hinikken en opzoek naar andere paarden, maar die waren er niet.. \
Azhar die wou de laatste km nog zo graag.. Moest hem echt inhouden, wel fijn om te weten dat er nog meer in zit en dat die niet uitgeblust is met 20km.
De koeien stonden bij ons op het ruiterpad en op het fietspad stak er een over, heb toen even bij een groepje van 3 aangehaakt want azhar is in dat opzicht een mietje.
De laatste koeling vond Azhar in ene dood eng, terwijl bij het groompunt niks aan de hand was de aansteller. Dus ik dacht chips, laat maar zitten dan want hij werd echt paniekerig. Wel met een hele grote gok gelijk aangeboden. Het moest goed wezen maar door dat laatste momentje wist ik het niet zeker.
Gelukkig zakte zijn hartslag snel en op de valreep toch 60! JIPPIE!!
Ook de nakeuring weer netjes doorstaan!
Ik was nu al zo trots als een pauw, had mijn aller eerste klasseI netjes uit gereden. Maar hoe hard ging ik? Geen idee ben geen rekenwonder. Iedereen probeerde mee te rekenen maar er kwamen steeds verschillende getallen uit. Balen dan maar wachten.
Met de prijsuitreiking toch nog heel verrassend een 10e plaats met gemiddelde van 11.73 terwijl ik nog dacht te hard te gaan :') (van de 43 ruiters) dus een mooie rozet en vooral belangerijk de eerste punten in de pocket dus ik kan trots terug kijken naar een geslaagde voor het eerst een klasseI wedstrijd. :D (nu volgende keer in de voorbereiding de puntjes op de i en dan komt het helemaal goed.)

Gefeliciteerd, leuk om te lezen! Je bent bij ons aangehaakt, ik reed op de haflinger :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:47

Corelli schreef:
Keurig! Ik heb voor mijn gevoel echt doorgereden en we zaten op een ietwat teleurstellend 10,1 gemiddeld haha
Nou was ons doel om hem goed uit te rijden, met 3 wp en nette waarden naar huis te gaan en tussen de 10 en de 11 gemiddeld te rijden, maar dit viel me toch iets tegen omdat Stoffel voor mijn gevoel telkens over zijn tempo liep (er was een nieuw rijmaatje bij, die toch wel héél interessant was, dus op je eigen tempo blijven lopen was veel minder leuk dan normaal ;) ) Vreemd hoe je gevoel je dus best kan bedriegen! Misschien heeft de warmte ook flink meegespeeld

Het parcours was ook bijna overal vals plat, is natuurlijk ook wel zwaarder dan gewoon plat!
Dan voelt het alsof ze heel hard werken want ze moeten steeds omhoog en omlaag

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:48

Ja, precies, daar had ik ook nog niet aan gedacht! Plus de af en toe mulle paden, die zullen ook hebben meegespeeld :j Bedankt voor je toevoeging!

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:57

@corelli: Ooh wat leuk :) heb ik gelijk weer een gezicht bij een combinatie en een bokker ;) en azhar vond je haflinger best wel interessant :P
Wel fijn dat ik even kon aanhaken zag die koeien en kreeg gelijk een brok in mijn keel, nu deed hij redelijk stoer maar in mijn eentje had ik er wel anders bij gezeten.. (mijn vriend zag ze al vanuit de auto en die dacht ook oooooh jeetje.. koeien kent hij niet )
Balen he als je niet rijd zoals gehoopt..

Ik had een vriendin mee die is fotografe ik zal haar link hier plaatsen als ze klaar is met de foto's. Ze heeft verschillende fotos genomen op het terrein als paar op de groom punt.