endurance met je koudbloed.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mariekyy

Re: endurance met je koudbloed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:14

Leuk dat je ook endurance wil rijden met je koudbloed!
Tja weg, dat kom je wel eens tegen ja. Maar dat is natuurlijk heel afhankelijk van welke wedstrijd je kiest.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 22:26

We vermoeden dat ze eens een ongeluk heeft gehad (is betuigd geweest maar ook erg bang van menwagens). De reacties worden minder, ze stressed nog wel maar sprint niet weg.
Maar nu rijd ik ook niet heel erg veel langs de weg hier, maar wel stukjes of oversteken.

Het is sowieso nogal een stresskip :Y) Het zal er waarschijnlijk nooit helemaal uit gaan.

Ze verwacht eerst in april haar veulen, daarna gaan we rustig opbouwen en als het veulen een paar maand oud is kunnen we wel eens een dagje weg.

Mijn mooie dame (ik ben hier niet de ruiter trouwens, ik ben iets minder lang :P)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 05:37

Zo, dat ziet er goed uit. Leuk zo'n sportieve Tinker!

WhiteLogness

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 06:15

Prachtige tinker! Wat is endurance eigenlijk wat is het doel?? :3

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 07:25

@Mariekkyy, dank je! Die galop trainingen laat ik dan nog wel even zitten haha, eerst maar de draf. In het begin gaat dat super, maar hoe dichter we bij huis komen... wat een draak }:0

Leuk! De meeste mensen kennen de myler bitjes niet, vandaar mijn uitleg :o Heb jij eerst andere levels gereden, zit er bv veel verschil tussen level 1 en level 2? Om er meteen een shank in te gooien... ben nog al een schijtert met bitjes, haha

Edit: ik heb eens op internet gesnuffeld, die baby shank ziet er ook niet (voor een shank) heel scherp uit! Is misschien toch wel een optie...

Ik heb geen idee of je verkeer tegen komt, maar lijkt mij wel. Sowieso op de parkeerplaats met alle auto's e.d.?

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 10:58

Ik heb gelijk voor level 2 gekozen omdat daar wat tongvrijheid in zit. Mijn haf is nogal stug in de mond, in de bak gaat het prima op een normaal bitje maar buiten is toch een ander verhaal. Ik heb dus dan geen zin in om de hele tijd in zijn mond te hangen, krijg ik arm pijn van en dat is niet echt lekker als je nog een heel stuk moet rijden. Dus vandaar de keus voor een scherper bit.

Die tinker hier boven is gaaf!! Gewoon veel oefenen en neem een paard mee die ze kent en die niet bang is, komt vast goed!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:14

Cp112, anders wil ik volgend jaar wel een keer met je mee rijden met Tapas dan kan ik je zeker verder op weg helpen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:49

Gilbey schreef:
Cp112, anders wil ik volgend jaar wel een keer met je mee rijden met Tapas dan kan ik je zeker verder op weg helpen.

Dat is altijd leuk!

Gilbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:05

of ik start met je jochie (hihi)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 14:47

Haha dat mag van mij hoor! Of juultje, noedel is niet echt een afstands loper :P
En juul en mel hebben redelijk gelijk tempo :j

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:22

Starten met mijn Jaopie, @ Gilbey? Haha, nee daar wil ik zelf mee starten.
Het gaat al heel aardig... het springen is nog wel een punt voor hem, hij GAAT in elk geval wel, maar we moeten nu nog op wat hogers trainen, dat worden dan cavaletti opgehoogd in de bak, en dit weekeinde wil ik 'm even meenemen naar het bos verderop, daar liggen nogal wat omgewaaide grotere boomstammen, hoorde ik van iemand uit een parellel dorpje, dus daar ga ik de kans even te baat nemen.

Er rijden hier momenteel de hele tijd van die grote aardappel-kiepwagens en nog veel meer van die enorme landbouwmonsters rond, dat is nog steeds "eng", maar okee, dat gaat ook steeds beter. Het is echter duidelijk wel z'n zwakste punt.

Hekken open en dicht, water, moeilijke onoverzichtelijke en hobbelige terreinen etc. gaat allemaal prima, ook "duiken" voor hele laaghangende takken o.i.d. Heuvels hebben we niet, maar ik laat hem hevanuit het water (soort meertje) het glooiende talud naar boven op galopperen, Jaopie is een echte POWERHOUSE, zeker in z'n achterhand, dus dat is ook een eitje.

Nu, we gaan morgenochtend vroeg weer eens even lekker aan de zwerf naar het Prinsenbos, en nemen onderweg dan gewoon weer alles mee wat we tegenkomen.

In behoorlijke vaart, want hij houdt wel erg van uit de benen komen , hiermee hebben we inmiddels ook aardig wat conditie op weten te bouwen. Hij zweet dan wel als een otter, maar goed, ik ga meestal pas met hem op pad als ik eerst een half uur in de buitenbak gedressuurd heb, en dan IS hij al bezweet, dus zegt dat weinig. Meestal rijden we dan buiten ook een half uur tot drie kwartier, maar dat zegt natuurlijk geen lor, het gaat er om in welke gang je de stukken aflegt. Als ik een traject stap ben ik uiteraard langer on the road dan als ik bijna alles draaf en/of galoppeer.
Ik heb echter geen idee van wat wij tijdens zo'n buitenritje eigenlijk in kilometers (draf of galop) buitenshuis afleggen, eigenlijk.
Het moet allemaal nog wat gefine-tuned, dus vraag ik me af of er gadgets te koop zijn om die afstanden bij te houden (zoals je ook voor op je fiets hebt), hoe doe je dat anders...?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:40

Op je telefoon terpentijn, endomondo

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 16:57

Ik heb een Nokia uit het jaar nul, kun je alleen mee bellen en gebeld worden, en ben ook nog eens aardig digibetisch, dus bedoel je een App of zo? Moet je daar dan een speciale Internet-verbonden telefoon voor hebben?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 17:20

Is inderdaad een app. Moet je internet voor hebben om te downloaden maar niet voor gebruik (alleen GPS).
Na afloop kan je de route bekijken die je gereden hebt op de kaart en je gemiddelde snelheid geeft ie ook aan. Je kan m voor verschillende sporten instellen (oa ook paardrijden) ik geloof dat ie dan je calorieën die je verbrand ook uitrekend :')

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:27

Van het bovenstaande begrijp ik natuurlijk weer niets: "moet je Internet voor hebben" dat heb ik op mijn vaste PC, ander zat ik hier niet, toch, maar kun je niet meedoen als je geen Inernet faciliteiten op je telefoon hebt? Of mis je dan iets?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 18:34

Internet op je telefoon idd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:09

cp112 schreef:
Op je telefoon terpentijn, endomondo

Je hebt er veel meer! Strava. Runtastic ed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:15

Ik zal vanmiddag wat printscreens uploaden van m'n routes/snelheden.

Gisteren even met staleigenaar overlegd wat te doen wbt het voer. Ik merkte gisteren met rijden ook dat hij niet veel energie had. Die lange ritten zijn killing natuurlijk. Voor zijn schraligheid krijgt ie nu meer ruwvoer. Voor de energie een halve kilo brok meer. Na het werk krijgt ie slobber en ik ga even opzoek naar iets wat ik erbij kan geven ipv slobber. Ik hoorde al care4life of merriebrok. Maar heb nog geen tijd gehad goed te oriënteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 08:36

Hier een voorbeeld

Afbeelding

Ik heb hem bijna altijd wel aan. Alleen endomondo vreet ontzettend veel energie dus op advies van mijn vader gebruik ik Strava. Die gaat beter

_Maart_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:12

Ziet er goed uit!! :)
Heb vandaag voor het eerst endomondo gebruikt, wat super dat je het terug kan zien op je computer, ben fan :D Is Strava ongeveer hetzelfde?
Vandaag 7 km in een 57 min, dus 7,3 km/h. Vond het zeer netjes :) Wilde eerst eigen 15 min stap, 5 min draf, 10 min stap, 5 min draf, 15 min stap doen om op te bouwen, maar na 5 min draf was ze nog zo energiek dat ik er maar bij beide 10 minuten van heb gemaakt. En toen ik terug was, was al het zweet ook al weer weg en stond ze er zeer relaxed bij :D

Kijken jullie ook echt al naar hoe snel je gaat in het begin van je training, of eerst gewoon puur basiskilometers en conditie opbouwen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:16

Ik kijk naar het aantal kilometers en de gemiddelde snelheid per uur. Strava komt idd op hetzelfde neer maar is voor de IPhone (althans zei mijn vader) vandaag echt een lamballenrit gehad. En we hebben alleen gestapt en gedraafd maar Rogan was zo moe dat ik besloten heb hem morgen te scheren. Dus ik ben benieuwd!

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 18:25

Endomondo is top!
je kan ook niet meer verdwalen, daar zijn mijn vriend en ik erg goed in =D
zal ook eens naar strava kijken, als dat echt op de baterij scheelt ben ik blij.
ben vandaag weer heerlijk naar het bos geweest, britt leeft dan helemaal op <3
13,16 km in 1,59 minuten lekker relaxt

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:07

Begrijp ik nou goed dat je dus niet mee kan doen als je geen (actieve) Internet-aansluiting op je telefoon hebt? Mijn telefoon is via T-mobile, er ZIT wel een Internetfunctie op, maar ik heb daarop slechts een Sim Only bel-abonnement.
Mijn Internet gaat via kabel van KPN op vaste PC thuis. Laptop of iets als I Phone heb ik niet.

Heb er ook geen verstand van, hoe zit dat nu dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 14:34

terpentijn schreef:
Begrijp ik nou goed dat je dus niet mee kan doen als je geen (actieve) Internet-aansluiting op je telefoon hebt? Mijn telefoon is via T-mobile, er ZIT wel een Internetfunctie op, maar ik heb daarop slechts een Sim Only bel-abonnement.
Mijn Internet gaat via kabel van KPN op vaste PC thuis. Laptop of iets als I Phone heb ik niet.

Heb er ook geen verstand van, hoe zit dat nu dan?

Je moet wel verbinding hebben met je telefoon dus dan zou je moeten kijken of je er misschien een internetbundel bij kunt aansluiten. Want je kunt wel verbinding maken nu maar dan betaal je echt de hoofdprijs per mb :j

Sinds vandaag heb ik een naakttinker :j met hartjes op zijn billen :')

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:09

Blingh schreef:
Sinds vandaag heb ik een naakttinker :j met hartjes op zijn billen :')

Fotooooo!