Endurance Kootwijkerbroek 11 augustus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Endurance Kootwijkerbroek 11 augustus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 08:22

Ik rij wel samen, iig dat is de bedoeling. Nog even kijken of de paarden matchen natuurlijk.
We starten gewoon in de massastart (korte 2), is een mooi leermoment dat hij andere paarden moet laten gaan als ik dat zeg. Zal vast even discussie opleveren ;)

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:01

Ok, nou voor de zekerheid geef ik wel wat elektrolyten bij op advies van mijn instructrice. Verder krijgt ze nu sportbrok en vit. e en seleen en daar doet ze het erg goed op.
Ik heb geen rijmaatje. Mijn vriendin rijdt klasse 2 dus dat gaat niet ;-) Wel jammer, want we rijden hetzelfde tempo. Dat lijkt mij ook het lastige, als je dan een rijmaatje hebt moeten de paarden wel op elkaar afgestemd zijn ....

Tuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 10:44

Ok leuk! Ik zou met iemand samen rijden, maar zij gaat toch een stuk harder dan ik en aangezien het mijn eerste keer is, zou ik graag iemand hebben die iets rustiger rijdt. Momenteel heeft ze nog steeds oedeem achter, dus vrees dat het allemaal voor mij niet doorgaat :(
Morgen komt de DA (ovi had trouwens geen koorts).

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 11:03

Vervelend Tuc!! Dat is echt balen..

Wij rijden nu voor de tweede maal alleen :) Vriendin met pony hebben toch een stuk lager tempo en dan krijg je dat OF ik moet inhouden, OF zij harder moet lopen en dat is voor beide paarden geen succes.
Aileen, we kunnen wel een x samen gaan trainen, kijken of het een beetje hetzelfde is en dan misschien een wedstrijdje samen rijden :D

Ik heb wel mijn vorige wedstrijd steeds even samen gereden. In principe reden we alleen, maar we kwamen zoveel mensen onderweg tegen dat we overal even een praatje hebben gemaakt voordat we verder gingen :j Dat is het voordeel van alleen rijden: mega gezellig en je leert leuke mensen kennen :)
Ik had ook het idee dat ik meer met mijn paard was, toen ik alleen reed.. Was zo ontzettend fijn om lekker tegen hem aan te banketstaaf hoe goed hij het wel niet deed, haha :')

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 16:50

Jolindaa schreef:
Vervelend Tuc!! Dat is echt balen..

Wij rijden nu voor de tweede maal alleen :) Vriendin met pony hebben toch een stuk lager tempo en dan krijg je dat OF ik moet inhouden, OF zij harder moet lopen en dat is voor beide paarden geen succes.
Aileen, we kunnen wel een x samen gaan trainen, kijken of het een beetje hetzelfde is en dan misschien een wedstrijdje samen rijden :D

Ik heb wel mijn vorige wedstrijd steeds even samen gereden. In principe reden we alleen, maar we kwamen zoveel mensen onderweg tegen dat we overal even een praatje hebben gemaakt voordat we verder gingen :j Dat is het voordeel van alleen rijden: mega gezellig en je leert leuke mensen kennen :)
Ik had ook het idee dat ik meer met mijn paard was, toen ik alleen reed.. Was zo ontzettend fijn om lekker tegen hem aan te banketstaaf hoe goed hij het wel niet deed, haha :')

@Jolindaa: Ja prima zeg het maar. Dushi rijdt op zich een lekker tempo : niet sloom maar ook niet supersnel zoals bijv een draver. Ik houd zelf wel van een beetje doorrijden in draf. Dush past zich op zich wel aan . als het paard te sloom is en ze zit erachter vindt ze niet zo heel leuk... Gisteren trouwens een vriendin in rengalop we laten rennen van Dush en dat ging super. Even knarsetanden op het bit van hallo, wij gaan toch, maar niks trekken of dat soort ongein. Weten we dat ook weer. Leuk hè als je dat soort dingen ontdekt van je paard ga ik nog meer van haar houden *\o/* hahaha

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:37

Haha top! Day en zij zijn wel een beetje hetzelfde type denk ik :j Day gaat ook niet zo hard als een draver :') hij draaft zegmaar op 13km/h. Soms iets harder, soms iets langzamer, maar dat is het gemiddelde wel :)

Moeten maar even wat afspreken :D

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 20:37

Ja is goed.. Dush is nog herstellende van singelwondjes dus ik rijd tot de 9e zonder zadel en fiets met haar. Maar ik weet zeker dat ze de 11e weer helemaal top is dus wat mij betreft kunnen we na mijn vakantie wel afspreken. We komen de 16e weer terug. Ik pm je mijn nummer wel even of je kijkt op marktplaats : http://diensten-vakmensen.marktplaats.n ... ousPage=lr :P Wij zouden dan evt. Haarle samen kunnen rijden. Fanatiek als ik ben heb ik ons al voor de 39 km opgegeven hahahahaha ;-)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 17:22

Wieeh startlijst staat erop! Nog maar een week te gaan!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:03

Ik start rond half 1.

Even voor de bevestiging, ziet mijn dag er zo uit?:
Ik zag het tijdschema in het boekje. En dat betekent dat ik ruim op tijd aan kom (hoe lang van te voren adviseren jullie?)
Vervolgens eerst meld bij secretariaat.
Daarna met m'n paard aan halster naar de voorkeuring (maf dat ook al ruime tijd voor je start?)
Daarna naar de voorbespreking (is dat een soort van video?)
Vervolgens opzadelen, los rijden en werkelijke start op die bepaalde tijd.

Zie ik het zo goed voor me?
Ik vind dat boekje van kwb trouwens wel duidelijk!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:06

Ik doe in KWB altijd direct de voorbespreking nadat ik mn hesje en vetkaart heb opgehaald.
Dit omdat ze idd een video afspelen.

Bij sommige andere wedstrijden is de voorbespreking op een vaste tijd dus dan is wellicht je planning ook anders.

Ik zorg er altijd voor dat ik 2 uur van te voren aanwezig ben.
KWB is best druk met voorkeuren dus meestal moet je ook even wachten.
Voordeel van direct aanmelden en voorbespreking kijken is dat je na de voorkeuring bij je trailer kan blijven.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:12

Oke thanks!
Zoals jij het zegt is het inderdaad handiger. Dan kan m'n paard ook in de trailer blijven daarvoor. Heb wel iemand mee, maar meer dan m'n paard vasthouden zal deze niet doen haha

Ohja, nog een vraag. Wat neem ik allemaal mee? (Ik rij kennismakingsklasse en m'n 'groom' staat alleen bij finish)
Zadel, hoofdstel, dekje en extra halster zijn logisch. Maar verder?

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:26

Attitude schreef:
Voordeel van direct aanmelden en voorbespreking kijken is dat je na de voorkeuring bij je trailer kan blijven.

Ik zie op de startlijst dat je net voor ons start. Het zal op dit late tijdstip niet meer zo druk zijn met voorkeuren, vermoed ik.
Tot zondag.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:30

pam15 schreef:
Attitude schreef:

Ik zie op de startlijst dat je net voor ons start. Het zal op dit late tijdstip niet meer zo druk zijn met voorkeuren, vermoed ik.
Tot zondag.

Ja leuk he! Zie ik je iig bij de start :)

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 18:32

Dispar_Vulgo schreef:
Oke thanks!
Zoals jij het zegt is het inderdaad handiger. Dan kan m'n paard ook in de trailer blijven daarvoor. Heb wel iemand mee, maar meer dan m'n paard vasthouden zal deze niet doen haha

Ohja, nog een vraag. Wat neem ik allemaal mee? (Ik rij kennismakingsklasse en m'n 'groom' staat alleen bij finish)
Zadel, hoofdstel, dekje en extra halster zijn logisch. Maar verder?

Heul veeull :D

Ik wel tenminste.

Water
Jerrycan
Koelflessen
Spons
Zweetmes
Emmers
Voer
Stethoscoop
Dekje
Singel
Extra singel
Extra beugelriemen
Halster + Touw
Hoofdstel
Extra teugels
Deken ( event vliegendeken)

En dan ben ik vast wat vergeten :+

Dan heb ik ook altijd nog een groombag met daarin spullen voor 1e hulp en dus extra beugelriemen teugels en singels.
Die nemen mijn grooms mee naar de groompunten.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:01

Waarom neem je zelf water mee? Ik dacht op de plattegrond een waterpunt te zien? Of is dat voor je groom onderweg. Want die heb ik niet, dus dan ook geen extra water nodig!

Spons, emmer en zweetmes had ik idd nog niet aan gedacht! Blij dat de ervaren mensen hier me wat tips willen geven! :D

Maar mijn paard krijgt geen extra brokken thuis (alleen af en toe snoepjes), alleen gras. Dus wel zinvol dat dan op wedstrijd ineens wel te doen?
Laatst bijgewerkt door Dispar_Vulgo op 04-08-13 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:06

Slobber als je paard moeilijk drinkt op wedstrijd.
Harde borstel en een hoevenkrabber.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:32

Zweetdeken misschien. Zelfde krachtvoer als thuis, zeker niet meer nodig bij kennismakingsklasse en klasse 1. Wel veeeeel hooi. Vooraf en achteraf.
Appels of wortels zijn ook fijn, die eten de meeste paarden graag en er zit veel vocht in.

Ik neem altijd water van thuis mee. Want het is vaak druk op een wedstrijd bij het kraantje.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-13 19:41

Bovendien vinden veel paarden ander water niet lekker, dus neem het ook altijd van thuis mee.
Heb ook altijd slobber mee, veel hooi en natuurlijk ontbreekt de hoevenkrabber ook niet.

Tip, krab ook de hoeven uit voor de nakeuring.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 07:37

Ik start om 11.40, niet tegelijk met mn vriendin helaas wat ik aangevraagd had. Maar dit is misschien wel beter zo, hoeven de paarden niet halverwege de rit afscheid van elkaar te nemen.

Handig, ik ga ook een lijstje maken! En vergeet het paspoort van jullie paard niet!

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:14

Kaygee schreef:
Ik start om 11.40, niet tegelijk met mn vriendin helaas wat ik aangevraagd had. Maar dit is misschien wel beter zo, hoeven de paarden niet halverwege de rit afscheid van elkaar te nemen.

Handig, ik ga ook een lijstje maken! En vergeet het paspoort van jullie paard niet!

En controleer de entingen in het paspoort op juistheid. Niet dat je nu nog iets kunt herstellen (hooguit een door de d.a. verkeerd ingevulde datum) maar klopt de vaccinatiehistorie niet dan kun je jezelf een autoritje besparen.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:17

vergeet niet je paard mee te nemen! Wel zo handig xD

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 13:27

Gisteren op de valreep Anouk nog ingeschreven voor de korte klasse 2.

loessie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:53

Misschien vliegendeken ook handig tijdens het wachten :). Met deze warmte wel erg fijn!

loessie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:58

O, stond er al lees ik.... Sorry. Ik start lekker laat. 13:38. Heerlijk uitslapen :). Hoe laat is ongeveer de prijsuitreiking? Als ik toch zo laat start wel leuk om erbij te zijn. Moet alleen nog wel stukkie naar huis rijden, dus hopelijk niet te laat...

pam15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 17:47

loessie1986 schreef:
O, stond er al lees ik.... Sorry. Ik start lekker laat. 13:38. Heerlijk uitslapen :). Hoe laat is ongeveer de prijsuitreiking? Als ik toch zo laat start wel leuk om erbij te zijn. Moet alleen nog wel stukkie naar huis rijden, dus hopelijk niet te laat...

Je bent een van de laatste starters dus wanneer jij niet te laat binnenkomt zal de prijsuitreiking nog voor het donker wordt plaatsvinden :D .
Ik start net na je, samen een jong paard en een ervaren amazone. Wij tuffen wel door. :j

Meestal is de prijsuitreiking tussen 17.00 uur en 18.00 uur.
Helaas kun je in KWB geen paddock maken dus blijf je wachten, haal je paard af en toe van de trailer voor eventueel plassen en zorg voor voldoende hooi en water.