Sallandse heuvelrit 7 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:49

michele schreef:
Naath86 schreef:
Ja het gaat erg warm worden zaterdag. Ik heb ook maar ons doel bijgesteld, gewoon succesvol uitrijden!

Het weer staat nu op 23 graden met motregen of regen.
Dat is dan toch niet heel warm?

Gisteren en vandaag dat is imo warm :o :D

Maar toen ik dit bericht plaatste hadden ze het wel veel warmer voorspeld.. Nu zijn de verwachtingen prima!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 06:34

Zo nog een klein uurtje en dan gaan we op weg, ik heb er zin.
En ik geloof dat ik alles heb.

Corelli

Re: Sallandse heuvelrit 7 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 07:43

Iedereen heel veel plezier en succes vandaag! Dat we allemaal maar een fijne rit mogen rijden :)

Ik rij de korte klasse I op een klein hafje, samen met een andere haflinger en een koffievos oldenburger .. Mocht iemand me herkennen, roep gerust :D

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:48

Hoe is het gegaan bij iedereen?

Wij hadden niet helemaal onze dag.. Veelste laat van huis weggegaan, tig keer verkeerd gereden in de route en uiteindelijk ben ik er ook nog afgevallen op het asfalt 5 km voor de finish. Zit nu fijn met m'n voet omhoog op de bank haha. Maar uiteindelijk zijn we wel net optijd gefinisht en Flip is gelukkig goedgekeurd, dus we hebben er 3 winstpuntjes bij! :)

Ik vond het een erg mooie route, lekker afwisselend. Wel een stuk moeilijker dan de wedstrijden die ik tot nu toe gereden heb. Veel meer opletten op de route en de paden. Veel kronkelpaden en Flip had erg veel last van de stenen, dennenappels en boomwortels. Toch maar gaan verdiepen in hoefschoenen oid..

Hoe gaan jullie om met boomwortels? Is daarop te trainen, scheelt wel/geen ijzers hierbij ook of verschilt het gewoon erg per paard of ze hun voeten optillen of niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:54

Wat zonde suus van je val!

Ik heb sinds jaren een klasse 0 gestart na jaren lang klasse I en II gereden te hebben. Vond ook dit wel een van de pittigste en snap heel goed dat die boomwortels het niet makkelijker maken. Veel op trainen en je paard bewust laten worden van zijn voeten helpt al een deel. Maar sommige paarden blijven lomp en blijven er last van houden. Zeker op paden zoals vandaag is rijden met beleid erg belangrijk, heb paarden vandaag in galop een stenige heuvel af zien gaan en dat is niet aan te raden. Paarden kwamen ook niet zo lekker aan beneden in dit geval. Met beleid rijden, niet crossen, verzameld laten draven kan hier en daar ook al veel schelen. Maar wat ik al zei, met sommige paarden kun je oefenen tot je een ons weegt, die struikelen nog over een blaadje.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:56

10e in de korte 1 !!! Wij zijn héúl blij!!!!!!!!!!!!!!

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:57

Dat klinkt niet fijn! Wat gebeurde er dat je er vanaf viel? Beterschap

Wij hadden ook echt geen goede dag :n We zouden met z'n drieën starten maar één paard werd op de voorkeuring kreupel bevonden en kon dus niet starten. Uiteindelijk dus met zijn tweeën gestart en bij de eerste afslag naar rechts gegaan ipv met de weg mee naar links. Resultaat: we zijn het rondje verkeerd om begonnen :(
Hier kwamen we ongeveer na gp6 achter, dus na een km of 7/8. Uiteindelijk terug gereden naar de start en niet meer opnieuw begonnen want we waren al een uur kwijt inmiddels met al het bellen en dwalen :(
We waren zo teleurgesteld dat we wel een paar traantjes hebben gelaten :o mocht je dus 2 verdrietige meiden op hafjes hebben gezien, dat waren wij haha

Nu ben ik er wel overheen, maar het was echt zuur want de pony's liepen heerlijk! Alleen de verkeerde kant op :P

Hoe vonden jullie de nieuwe bewegwijzering? Ik ben echt geen fan :n

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 19:58

Aileen_Noël schreef:

Super, van harte!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:00

Bewegwijzering was klote!! Wij zijn ook een x verkeerd gereden, het mountainbike pad op... erg balen!!! gelukkig kwamen we er net op tijd achter!!!! En ze hebben bij mij een verkeerde hs genoteerd. Hij was 40 ipv 48 xD lekker dan ach ja even over bellen. Nou meiden , wel erg voor jullie hoor. Dat is echt niet tof als je zoiets meemaakt op je wedstrijd :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:02

Aileen_Noël schreef:

Gefeliciteerd!

Coreli wat vervelend van het verkeerd rijden. Ik vermoede al zoiets. Bij groompunt een stond een stel grooms die haflingers groomde en ze kwijt waren. Wat ontzettend naar, kan me best voorstellen dat er wat traantjes op volgde. :(:)
Vond zelf de bewegwijzering wel goed te doen, geen enkele keer lopen twijfelen. Vond alleen dat het niet overal even zichtbaar was.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:04

Dankjulliewel.... meiden ik leef met jullie mee. Volgens mij heb ik jullie zien passeren... :( hè wat naar . Heb wel een paar meiden gewaarschuwd dat ze verkeerd gingen , maar die reden door. Waren jullie dat??

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:06

Aileen_Noël schreef:
Dankjulliewel.... meiden ik leef met jullie mee. Volgens mij heb ik jullie zien passeren... :( hè wat naar . Heb wel een paar meiden gewaarschuwd dat ze verkeerd gingen , maar die reden door. Waren jullie dat??

Nee dat denk ik niet.. Ik heb in ieder geval niemand horen waarschuwen

Thanks voor al het medeleven, dat is lief en doet goed! Het was wel een contrast met vorig jaar, toen kwam ik juichend over de finish omdat ik mijn eerste wedstrijd had gereden :D

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:12

Dat is altijd mijn nachtmerrie Corelli, voorheen was het een verkeerde proef rijden, nu een verkeerde route.

Ik heb die van mij geleerd om op te letten bij het roepen van 'Let op ' en kon zeer goed uit de voeten komen in Leersum.
Een technisch parcours vind ik iig altijd erg leuk! Maar vergt wel aandacht van de ruiter en paard.

Aileen, altijd direct aankaarten bij de vet/organisatie,en je kaart controleren.
Nu kunnen ze daar niets meer mee hoor.
En wat maakt het uit,tis onder de 60.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:15

Attitude schreef:
Dat is altijd mijn nachtmerrie Corelli, voorheen was het een verkeerde proef rijden, nu een verkeerde route.

Ik heb die van mij geleerd om op te letten bij het roepen van 'Let op ' en kon zeer goed uit de voeten komen in Leersum.
Een technisch parcours vind ik iig altijd erg leuk! Maar vergt wel aandacht van de ruiter en paard.

Aileen, altijd direct aankaarten bij de vet/organisatie,en je kaart controleren.
Nu kunnen ze daar niets meer mee hoor.
En wat maakt het uit,tis onder de 60.

Ah welja!! Ik ben al superblij hoor met een 10e plaats , ik zweef!!!!!!

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:58

Super rit, eerste ronde van 39 was heel fijn. Mooie paden, de ronde van 22km vond ik minder. Resultaat 2 de plaats met net geen 15 pu en klasse 4 start gerechtigd

montblanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 21:21

Hoe komen jullie aan de uitslagen?
Kan die nog nergens vinden of hebben jullie tot de prijsuitreiking gewacht?

Inderdaad hier ook een keer fout gereden in het begin. Kwamen 3 ruiters terug die zeiden dat het niet goed was en zijn we ook omgekeerd. Helaas wel wat tijd op verloren. Wellicht heb je ons daar gezien Aileen_ Noel ;)

Onze grooms hebben ook een aantal punten niet kunnen bereiken helaas. Ook stonden ze vast door omleiding in het dorp en een wielerronde die er nog langs moest..
Erg moeilijke paden maar gelukkig kijkt paardje met me mee.
Verder echt een prachtige omgeving en geslaagde dag!

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:04

Ja!!! Dat waren jullie dus!! Het was een drama dat stuk. Wij waren inderdaad met zijn drietjes , klopt. Paden vond ik ook niet altijd even denderend.. ben blij met een 10e plaats hoor! Mijn paard krijgt nu helemaal een queen-treatment :p Kreeg ze al, maar nu nog meer ;-)

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 22:05

Wij hebben trouwens gewacht hoor!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 23:11

Blij dat meer de paden moeilijk vonden, ik begon al aan m'n training te twijfelen.. Bedankt voor de tips Judith!
Ik vond de bewegwijzering ook erg verwarrend. Het was op zich wel allemaal duidelijk opgehangen enzo maar het was zo wennen om ook links te kijken, dat heb ik zeker 4x over het hoofd gezien. En er zat niet echt logica in, soms werd om de paar honderd meter aangegeven dat je goed zat, en dan weer km,s niets, waarop ik weer ging twijfelen en toch terug ging om te kijken of ik wel goed zat..
Had het een reden dat met deze manier gewerkt werd?
Ik denk dat ik zeker 10 km extra gereden heb, het was echt aanpoten om optijd binnen te komen.

Super verveld Corelli dat jullie moesten stoppen! Wat een teleurstelling als de paarden toch zo lekker lopen..

En mijn paard schok van een afgezaagde boomstronk in de berm dus hij sprong opzij de weg op, en draaide daarna 180 graden waardoor ik ernaast afkieperde. Was rustig aan het draven met een lang teugeltje en zat niet zo op te letten denk ik..

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 02:59

Oei, dan werkt de zwaartekracht toch tegen je in zo'n situatie :(:) Die sprongen opzij ken ik, maar het draaien maakt het dan nog eens extra lastig! :x

Ik lag er ook nog bijna naast trouwens bij het gedenkmonument op een gegeven moment rechts in de berm
En ik was vast niet de enige, die was echt spannend haha

Hadden jullie trouwens het paard aan het infuus gezien? :\ Jeetje, dat is ook niet best
Schrikken!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:39

Mijn puppy werd helaas iets te boos door alle onrust in de vet-gate en de 1e x aanbieden een HR van 62 en de 2e x zelfs 70. Daarnaast heeft hij daar weer heel veel van geleerd, want ookmheel is er onrust moet voor hem als toekomstig endurance paard niets uithalen. Mijn andere paard gereden door Veerle dus maar wel het 2e rondje laten rijden, want die van mij was toch al boos. Nette 2e ronde en dus uiteindelijk een 6e plek met 13,9km/uur. Super trots op beide puppy's, we hebben een hoop geleerd en zullen Mask de vlg x alleen laten starten, misschien brengt dat meer rust.

Ook de eigenaar van het paard gesproken wat aan het infuus moest en toevallig heb ik met Karrimh in 2007 hier de 120km gereden en ook hij moest aan het infuus. Bleek dat hij een virus had en dat kwam er pas uit na de wedstrijd. Daarnaast was het toch wel benauwd en drukkend en net zoals mensen kan het ene paard hier beter mee omgaan dan de ander. Het ene paard heeft het bv eerder koud en een dekentje nodig dan de ander. Eigenaar had voor de wedstrijd een stal gehuurd en paardje had niet gedronken dus kan alles bij elkaar best de oorzaak zijn. Heb haar uitgebreid gesproken en ligt echt niet aan haar. Ze heeft normaal gereden, paard is ondergrond gewend dus daar ligt het echt niet aan. Ze zou ook bloed laten prikken, want misschien ook een virus te pakken.....

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 08:45

Wat vervelend van de bewegwijzering! Wij hebben afgezegd omdat het mij allemaal even teveel werd. Ik was zooooo zenuwachtig en dat werkt dan toch alleen maar op Day en dan wordt het al niks bij de voorkeuring.

Day is tot nu toe samen op wedstrijd gegaan - wel alleen gestart, maar als ik dan terugkom op het wedstrijdterrein en zijn trailermaatje is nog weg, dan is t hek van de dam en is hij zo van streek... Alleen rijden gaat overigens echt meer dan goed.
Wil de volgende x proberen om ook alleen heen te gaan : gewoon alles alleen. Kijken of dat meer rust brengt en dat hij dan meer met mij is.

Zag toch mooie resultaten voorbij komen, dus iedereen ontzettend gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:30

Karrihm, fijn dat je ruiter van dat paard gesproken hebt. Wat ontzettend naar voor haar en het paard natuurlijk. Zulke dingen zijn volgens mij eerder een samenloop van omstandigheden dan domweg doorjakkeren. Heb mijn paard jaren terug aan het infuus gehad, paard had op de overnachting niet goed gedronken, bleek door een grote hoeveelheid ab niet goed vocht te kunnen opnemen en daar kwamen we op de wedstrijd pas achter. In trainingen nooit last van gehad. Geeft je een goede klap om dat mee te maken en ook om de verhalen in de wandel gang te horen dat je zelf als een idoot je paard kapot gereden hebt... Hopelijk knapt het paard goed op. Meende dat hij wel het terrein mocht verlaten toch?
Zelf ook wel balen denk ik van je ene paard? Maar ervariningen zijn er ook om op te doen.

Vond het terrein absoluut niet te zwaar. Organisatie heeft keurig de zware stukken aangegeven en verder is het goed je rijden aan te passen. Dan maar een stuk stappen, dat maakt de omgeving er niet lelijker op. :)
Ook de bewegwijzering vond ik prima, goede manier om meerdere klassen langs de zelfde route te laten volgen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 09:56

Ik vond de bewegwijzering juist superduidelijk. Ik heb een lintje gemist, maar ontdekte dat al na 500 meter. Teruggereden, lintje gevonden en een wandelaar getroffen die een mobiele telefoon gevonden had op de route. Die telefoon heb ik afgegeven bij de vetgate, ik hoop dat de eigenaar 'm weer terug heeft.

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 10:06

Er was in het begin één pad , het pad waar je werd gewaarschuwd voor mountainbikers en daar gingen wij de mist in. Ik zag meerdere ruiters dezelfde fout maken, erg vervelend. Maar goed, dat was dan één minpuntje. Verder was het allemaal heel duidelijk hoor. Een zeer fijne wedstrijd.