Hoe ziet jou endurance outfit eruit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xoxsannexox

Re: Hoe ziet jou endurance outfit eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:27

Gaaf hoor! Zulke peesbeschermers zoek ik nog! Suggesties?

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 21:31

Beplakken dus :P
Maar nee, echte peesjes in deze kleur heb ik ook nog steeds niet kunnen vinden!
Dus mocht jij wel wat gaan vinden, laat het mij maar weten :+

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 22:33

wollewaps schreef:
Beplakken dus :P

Amsterdam, hippodam! Daar heb ik ze zien liggen! Nog erg getwijfeld of ik ze niet mee wilde nemen voor ollie, maar heb ze laten liggen -O-

RobinBuck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 16:57

is er een reden voor dat het bit bij sommige/meeste zo los (lijkt) te hangen in de mond?
of lijkt dat maar zo?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-12 17:21

Bij mijn pont hangt het bit ook iets te los misschien maar anders moet ik aan beide kanten de bithangers een gaatje korter doen. Dan zit het weer te strak... Dan liever ietsje te los.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:08

@kim: misschien kun je er een gaatje tussen maken met een gaatjes tang, zodat je bit wel op de goede hoogte zit!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 23:19

Wat leuk al die setjes!! :D

Als ik mijn eigen paardje heb wil ik misschien ook een kennismakingsklasse gaan rijden om te kijken hoe het gaat. Heb al een heel leuk setje in gedachten, dus misschien kan ik over een tijdje hier ook foto's plaatsen! :D

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:27

rox_en_wilvy schreef:
@kim: misschien kun je er een gaatje tussen maken met een gaatjes tang, zodat je bit wel op de goede hoogte zit!

Ik ben bang als ik er gaatjes tussen maak dat het uit gaat scheuren... En dat zou ik echt zonde vinden.
het is namelijk echt maar een klein stukje.

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:40

Zou je een keertje kunnen vragen als goedhard ergens staat. die hebben eventueel ook spullen bij hen..

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:20

Als je een goede gaatjes tang hebt met meerdere diktes, en je neemt de juiste dikte moet het gewoon goed hoor! Wel recht prikken uiteraard! En idd anders via goedhard of aanverwante!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:36

Staat GoedHard bij alle endurance evenementen? Ik zag op hun site dat ze dit jaar enkel bij een evenement in mei stonden dit jaar (Nederland)

Ik heb zelf een hele leuke fuchsia/blauw/zwarte westernblanket. Wil daar graag een blauw/roze met zwart onderlegd hoofdstel bij <3

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:53

Goedhard staat ook veel in het buitenland! Maar via hun site kun je heel goed een hoofdstel bestellen hoor! En anders kun je bellen om een afspraak te maken om eens langs te komen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 20:59

Ja inderdaad, ik zag dat ze veel in het buitenland stonden :j Eerst maar eens een paardje kopen (hopelijk volgend jaar) en dan shoppen voor een leuk hoofdstel :D

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-12 16:25

wollewaps schreef:
Ik geloof dat Lamicell ze wel heeft, en anders Scapa dacht ik!

Jazzit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 10:24

Wat een leuke combinaties allemaal.
Hoe unieker je setje, hoe gemakkelijker herkenbaar voor je grooms.
En inderdaad: herkenbaarheid op foto's is dan ook gemakkelijker.

Wij rijden momenteel nog met een bruin biothane hoofdstel van podium. Dat bruin is niet goed herkenbaar op foto's:

Afbeelding
Eerste wedstrijd in 2011 in Wanrooij: de weg naar de finish is lang in stap, en nodigt uit tot meligheid...

Afbeelding
Tweede wedstrijd in Renkum (2012)

Maar ik heb een nieuw hoofdstel en borsttuig in bestelling gezet bij Saskia Dekkers van http://www.podiumzadel.nl
Het wordt rood-wit-blauw-oranje. Ik ben heel benieuwd! Ik heb een witte cap (zie foto hieronder), en inmiddels een witte zweep.

Afbeelding
Etten-Leur 2012 met de nieuwe witte cap

Qua westerndekjes heb ik een rood-wit-blauw dekje, en een fel oranje dekje.
Dat oranje dekje ga ik nog aanpassen met rood-wit-blauwe striping.
Spijkerbroeken zijn meestal blauw, dus daar hoef ik niks aan te doen.

Hopelijk binnenkort een foto van het nieuwe setje.
(Nooit gedacht dat ik een setjesruiter zou gaan worden :+ )

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 11:41

Wat een leuke setjes allemaal. Voor de groen liefhebbers, hv polo crown collectie heeft hele groene peeskappen, appeltjesgroen.

Ik ga 12 augustus voor het eerst starten en vond oranje gecombineerd met blauw wel een heftig kleurtje voor mijn witje :-) We hadden op een hoofdstel na al veel oranje dus was de keuze ook makkelijk.
We hebben samen ook al diverse vierdaagse's gereden dus komt zo hoofdstel altijd wel van pas.

zavanya_wp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:30

ik wil later ook endurance starten. maar wou zowiso al een halster hoofdstel in kleur kopen. alleen twijfel ik nog tussen rood, fel roze of fel blauw. mijn paard is een merrie en zwart met bruine accenten.
iemand een idee wat het leukste is ? roze is wel erg opvallend maar rood is dan weer wat meer "clasy" :j dus ben erg aan het twijfelen

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 16:32

Ik vind fel roze wel mooi, dat wou ik zelf ook aanschaffen voor mijn schimmel alleen ik ben dan bang dat ik dan super penny eruit ga zien :P

Een vliegen schimmel met fel roze hoofdstel dekje enzo het geheel :P

zavanya_wp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:26

j
margjex schreef:
Ik vind fel roze wel mooi, dat wou ik zelf ook aanschaffen voor mijn schimmel alleen ik ben dan bang dat ik dan super penny eruit ga zien :P

Een vliegen schimmel met fel roze hoofdstel dekje enzo het geheel :P

ja ik ben dus ook bang als ik in roze gaat dat ik echt penny ga zijn, en men paard is al zo penny xd zwarte arabier achtig met lange manen dus met roze ben ik extreem penny aan het gaan maar het is erg gaaf

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:54

kim345 schreef:
rox_en_wilvy schreef:

Ik ben bang als ik er gaatjes tussen maak dat het uit gaat scheuren... En dat zou ik echt zonde vinden.
het is namelijk echt maar een klein stukje.

Don't worry, gewoon met een gaatjestang, en dan het gaatje met een hete naald branden zodat 't niet gaat rafelen. Ik heb hoofdstellen gemaakt van zowel betabiothane als gewoon opaque biothane en de gaatjes zijn nooit een probleem geweest.

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 19:58

Misschien is het al wel gevraagd..
Maar bij Goedhard kun je ook kiezen voor onderlegde neusriem en kopstuk geloof ik... of frontriem
Zijn jullie daar voorstander van ?
Zie het verschillend,.. de ene heeft het wel en de ander niet.

En hoe bavallen jullie de teugels ervan?

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 08:28

Ik heb liever zonder onderlegd omdat daar ook weer allemaal vuil in kan gaan zitten en dat kan weer gaan schuren.
De teugels met rubber vond ik wel fijn maar ik heb nu nog wat beters en veel goedkoper gevonden nl http://equiplay.eu/touwteugels-plat-bud ... p-158.html die gaan gewoon mee in de wasmachine als ze vuil zijn en houd heerlijk vast.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:02

Ik heb een hoofdstel wat niet onderlegd is. Niet nodig ook. Ik heb teugels gehad van biothane met een rubber grip en op dit moment heb ik teugels van Tekna. Beide soorten bevallen goed. Hoofdstel/teugels/martingaal gaat in een emmertje water met een beetje sop als het smerig is (bovenste laatje vaatwasser gaat ook).

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:40

Ik heb de neusriem wel onderlegd, maar die van mij heeft daar een litteken zitten, dus moet iets zachts op, verder niet onderlegd, wel voor beta gekozen, vind ik fijner.
Teugels heb ik de cotton met rubber doorweven, vind ik er fijn en die zijn ook smaller, fijn met mijn korte vingertjes ;)

BenteAmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 21:01

Ik heb de mijne tweedehands gekocht, dus heb niet heel bewust gekozen. De neusriem is onderlegd en daar ben ik heel tevreden mee. Dit geeft juist minder schuurplekken dan een smalle leren neusriem.

Helaas heb ik nog geen teugels, dus ik rij met een leren dressuurteugel met clips. Ik zoek nog een goedkope enduranceteugel met clips, maar ik zie ze alleen met zo`n uitsteeksel eraan. Daar heb ik laatst mee gereden en die gaat tussen mijn (bitloze) hoofdstel zitten! Zodat je maar een ophouding hoeft te maken of hij schiet los.