Endurance Ginkelse Heide (Otterlo) 10 september

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SplashIsLief

Re: Endurance Ginkelse Heide (Otterlo) 10 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:09

Op de site staat dat b-pictures.nl er was (die heb ik ook gezien trouwens) verdere fotografen weet ik niet.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:12

Marlu schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe het bij iedereen gegaan is!

Hier zijn we helaas niet verder gekomen dan de trailer bij stal. Meneer vertikte het namelijk om de trailer op te gaan, nu is hij normaal gesproken niet altijd even makkelijk met laden, maar dit had ik nog nooit meegemaakt.. Uiteindelijk heb ik het twee uur lang met pauzes geprobeerd, op verschillende manieren. Maar zodra hij enige druk voelt van bijvoorbeeld een hand op zijn kont, een zweep, een longeerlijn doet hij het helemaaal niet meer. Het verst komen we door geen druk te leggen en zelf met lieve woordjes stapje voor stapje naar binnen te gaan, maar mooi niet dat hij met 4 benen de klep op ging.

Zucht.. Daar kijk je dan weken naar uit, pas je je trainingen op aan, ben je een hele week druk met voorbereidingen etc... Flinke domper, dus ik ben erg teleurgesteld en baal er behoorlijk van.

Wat ontzettend balen...
Misschien helpt het om iemand te laten komen die de methode beheerst van Pat Parelli?
Het heeft bij smurf echt geholpen! En dan zelf op deze manier dooroefenen. Het scheelt echt heel erg en veel fijner

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:14

En wij zijn goed gefinished :)
Tussen die 9 en 10 ipv van die 12 die mijn plan was maar hetw as ook zo benauwd...
Dus wij zijn officieel klasse II startgerechtigd!!!!!!
En ze dronk eindelijk, en zelfs even snel aan kunnen bieden als in wateren waar het een stuk koeler was dus helemaal top!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 19:56

Ik kwam nog een aantal van jullie ruiters tegen op de hei (o.a. nr 25 meen ik,. iig 2 schimmeltjes en een koppel met een schimmel en een vosje), mijn paard werd er helemaal vrolijk van :)
Het werd al snel behoorlijk benauwd, dus ik vind het erg knap om zulke afstanden te rijden

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:09

Ik heb me dus verslapen, had geloof ik als enige de omleiding (van een klein half uur) en had ook nog het verkeerde adres... Dus uiteindelijk was ik ipv 6u pas om 7u daar :(
Verder wel een gezellige dag gehad bij het parkeren. Als het goed is, heb ik dus iedereen gezien :=

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:16

Ik stond ook bij het verkeerde adres en had lichte paniek toen :o

Maar ik heb je inderdaad gezien maar niet wetende dat jij het was. :')

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:22

Uitslagen staan er nu al op!
Zo he wat een uitvallers zeg, een hele pagina vol.

Wij zijn toch nog nummer 17 geworden terwijl we lekker rustig aan deden! Gemiddeld 9.616 km p/u :)

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:23

Bij ons is het helaas niet zo goed gegaan.
Twee keer een behoorlijk stuk verkeerd gereden waardoor de snelheid omlaag ging. Het bordje 5 km passeerden we pas na ruim een uur. Daardoor uiteindelijk te hard gereden en HF bij de PA te hoog :( Deze warmte was ook niet helemaal ons ding. Nakeuring mocht op de PA en daar was alles weer goed en bij locomotie was ze nog lang niet moe. Helaas maar mijn eigen schuld maar wel weer van geleerd :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:29

Balen zeg...
Volgend jaar beter!
Laatst bijgewerkt door kim345 op 10-09-11 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:43

kim345 schreef:
Uitslagen staan er nu al op!
Zo he wat een uitvallers zeg, een hele pagina vol.

Wooooooooow :oo Van de 82 slechts 43 in de uitslag op de 32.

We hebben de 2de snelheid gereden (en dat met 2x 10 minuten := ) Overigens beiden mijn eigen fout. Toch stiekem wel trots op mijn meisje :+:

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:45

Rixt_ schreef:
Bij ons is het helaas niet zo goed gegaan.
Twee keer een behoorlijk stuk verkeerd gereden waardoor de snelheid omlaag ging. Het bordje 5 km passeerden we pas na ruim een uur. Daardoor uiteindelijk te hard gereden en HF bij de PA te hoog :( Deze warmte was ook niet helemaal ons ding. Nakeuring mocht op de PA en daar was alles weer goed en bij locomotie was ze nog lang niet moe. Helaas maar mijn eigen schuld maar wel weer van geleerd :)

Misschien ben jij dan degene die ik tegen kwam?

Ik ben 2x mensen tegen gekomen die verkeerd reden. 1x vlak voor de P/A en 1x rond de 20 km, die persoon dacht dat ze 5km gereden had...

En helemaal balen dat je afgekeurd bent op de PA :(:)

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:01

Dat zou heel goed kunnen, wij waren nog voor de 5 km al verkeerd gereden. Waren er zelf heilig van overtuigd dat we goed zaten totdat anderen zeiden dat ze al voorbij de P/A waren.

Heb net even de uitslagen bekeken, echt veel uitvallers!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:22

bij ons alles helemaal toppie, ben zo trots op me puppy pownie :+

ik mag Sera (en alle andere paarden) starten in de klasse die ik wil, maar aangezien ik het heel erg belangrijk vind dat ze het "spelletje" door moeten krijgen begin ik met alles weer onderaan de ladder.

zo ook Sera en inmiddels is onze tuttebel 6 jaar en mocht ze dus dit jaar klasse III starten. vorig jaar heeft ze netjes klasse II gelopen en het jaar daarvoor klasse I. dit jaar heeft ze 2x een 60km rit in België gereden, daarna 2x een 80km rit in Nederland dus nu weer een stapje verder. we gingen dus de 95km starten en uiteraard gewoon voor het uitrijden, leer eerst maar aan de km-ers wennen gaan we daarna weer wat meer op tempo rijden.

we zijn met zijn 5en aan de start gekomen en eingelijk reed ik vanaf het begin af aan met Famke met haar knappe 7 jarige arabje. wat liepen de dames fijn samen en het parcours was te doen, maar je moest wel technisch rijden. bij de modder stukken stappen, hardere bodem lekker galopje en op de heide natuurlijk in een drafje (in de hitte op de heide niet gaan stapen, is veel te zwaar).

fluitend door vet-gate 1, ik was weer eens te voorzichtig dus een HR van 52. fluitend door vet-gate 2, hier hetzelfde en dus een HR van 48 en sneller aanbieden dus in de toekomst :o

ronde 3 werd toch de temperatuur wat hoger en wat was het warm op de heide, maar de dames dronken super (zelfs die van Famke MET bit in). het was even afzien in de laatste ronde, maar de meisjes bleven zo fijn doordraven.

finish kwam in zicht dus lekker op tijd gaan stappen, want het was echt warm en zwaar :(:) Famke finishde net een neusje voor ons dus kwam mooi als 2e over de finish en wij als 3e. ik was daar al trots op me tuttebel, maar we moesten naar de nakeuring.

madam was lekker aan het eten EN drinken EN slapen, maar we moesten toch echt naar de nakeuring.... madam stond inmiddels in de slaapmodus, want ze was toch wel moe :(:) 1e keer voordraven sliep ze nog half dus nog een keer voordraven, gelukkig was ze inmiddels weer wakker geworden dus hield ik haar bijna niet bij. daar kwam het verlossende woord: GOEDGEKEURD wat ben ik trots op me pownie van ca 1.40 - 6 jaar oud of moet ik zeggen jong <3

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:28

zeker veel uitvallers!
Wij hebben een heerlijke rit gehad, maar bij ons waren de lintjes/bordjes 2km voor de finish/30km weggehaald, dus helaas op de finish te snel aan moeten bieden. Verder wel alles in orde maar dus 1 winstpuntje minder!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:53

Dochter Anouk heeft met haar arabiertje Rakesh een fijne rit gereden. meneertje was erg braaf. Liep lekker. het eerste stuk heeft ze niet hard gereden omdat het zo slecht was hier en daar. Op de Pa na 2 minuten aageboden en hartslag van 48. Even laten eten. En daarna weer lekker verder. Hij liep het tweede deel erg lekker. Heeft ze ook iets sneller gereden. Bij de finish gelijk aangeboden, hartslag van 56. zo als altijd wil Rakesh na het rijden lekker rollen. dus zadel eraf en daar in de buitenbak plofde hij neer. Gelukkig kon je de paarden afspuiten, dus dat maar gedaan. Lekker onder de spuit. Ik dacht al het zand eraf, maar dat viel tegen. Toen hij begon op te drogen, kwam er nog heel wat zand te voorschijn. Op de nakeuring ook alles ok, een hartslag van 40. uiteindelijk is ze nog 9de geworden. Dus al met al, een gezellige dag en een fijne rit. Paardje was braaf, liep super, uiteindelijk door alle plassen.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:07

haukieboy schreef:
Zijn er foto's gemaakt???

Ja, ik stond bet voor groompunt 1, zal ze morgen plaatsen, geen puf meer voor nu....

PaulineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:43

Ik ben 2x mensen tegen gekomen die verkeerd reden. 1x vlak voor de P/A en 1x rond de 20 km, die persoon dacht dat ze 5km gereden had...

Splashislief: Jij bent ons waarschijnlijk tegengekomen. Ook wij zijn behoorlijk verkeerd gereden, hadden uiteindelijk 39,7 km op de teller;-) Daardoor de minimale snelheid niet meer gehaald. Was wel reuze trots op beide paarden. Alles ging goed. Helaas is alleen Ko op locomotie afgekeurd bij de nakeuring. Hij is ataxtisch op 1 achterbeen en deze omstandigheden (bijna 40 km en de hitte) was net iets te veel. Veel geleerd op onze eerste KK rit!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 07:17

PaulineS schreef:

Splashislief: Jij bent ons waarschijnlijk tegengekomen. Ook wij zijn behoorlijk verkeerd gereden, hadden uiteindelijk 39,7 km op de teller;-) Daardoor de minimale snelheid niet meer gehaald. Was wel reuze trots op beide paarden. Alles ging goed. Helaas is alleen Ko op locomotie afgekeurd bij de nakeuring. Hij is ataxtisch op 1 achterbeen en deze omstandigheden (bijna 40 km en de hitte) was net iets te veel. Veel geleerd op onze eerste KK rit!

Waren jullie de mensen die een halfuur goed moesten maken?
Jullie kwamen ons achterop op dat ontzettend modderige stuk waar we echt heel hard doorheen gingen ..
Had een vosje met oranje hoofdstel.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:05

SplashIsLief schreef:

En helemaal balen dat je afgekeurd bent op de PA :(:)

Dat was ik! ik zat maar 2 meter van het goede pad af, gelukkig.
Overigens eindigden wij aan het infuus, dus was niet zo'n beste rit ;(

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:19

Wat balen zeg!
En hij zag er tijdens de rit nog fris uit...
Is hij na het infuus wel opgeknapt?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:23

Ja, ik snapte er ook niks van, hij liep lekker, hartslag steeds goed. Uiteindelijk had ik wel door dat hij moe werd, maar daarom heb ik ook veel gestapt.
Na 10 liter vocht kreeg hij weer een stuk meer praatjes, gelukkig. Arm ding. |(
Maar z'n hartslag wilde bij de nakeuring maar niet zakken & z'n darmgeluiden waren niet goed.Die waren 's ochtends al niet lekker, dus ik denk achteraf dat hij al niet lekker was. Maarja, dat is achteraf. |o

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 08:29

Idd lekker rustig aan gedaan met de hitte dus zeker niet jouw schuld of zoiets!
Ik hoop dat hij snel weer helemaal opknapt!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:02

Oei wat spannend Nolda! Hij gaat het nu met hem?

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:04

Ik ging vannacht om kwart voor 5 bij hem weg, toen was hij goed. Stalhouder heeft hem vanochtend buiten gezet, niks gehoord, dus dat zal goed zijn. Zo weer even checken!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 09:18

Ik heb gisteren iedereen gezien natuurlijk, niet altijd wetende dat wie wie was!
Yankeeboy heb ik iig wel gezien, een goede bekende van mij stond met haar paard naast jou ook aan het infuus.
Wat balen zeg, gelukkig gaat het nu weer goed, gisteravond was het met haar paard ook weer goed gelukkig!
Op de start/finish hebbeb we een hele leuke dag gehad iig!
Laatst bijgewerkt door mazzeltje op 11-09-11 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt