TREC voorhout

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Re: TREC voorhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:15

Mij lijkt zo'n paddock niks. Ben veel te bang dat me paard er gewoon dwars doorheen gaat als hij schrikt ofzo iets.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:19

Ik laat hem ook liever onbeheerd op de trailer achter dan onbeheerd in een paddock-iets. Voor de rest ben je denk ik toch veel met je paard bezig en is de dag zo om.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:21

WendyBZ schreef:
Talida schreef:
Duidelijk anders dan bij een SGW ;) Daar staan ze gewoon aan of op de trailer als het een beetje lang duurt

Dat wil ik dus niet doen met mijn paard :n Heb op een dressuurwedstrijd ook al eens een paddockje uitgezet. Je had de voorbijgangers moeten zien kijken :=

Hoe lang duren die wedstrijden dan wel niet, ik zou het niet eens de moeite vinden...

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:21

Bedenk me net dat ik ook nog zadeltassen moet hebben. Weet iemand waar je goedkope, maar wel goede zadeltassen kan kopen, waar ook nog wat in past :+

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:22

Op de trec site staat dat het niet perse zadeltas hoeft te zijn, mag ook aan jezelf oid...

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:23

Vind ik lastig en wou toch nog iets van zadeltassen ofzo :j

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:25

Ik ook hoor maar denk ik meld het even ;)

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:26

:)

Vriendin weet niet zeker of ze op zondag mag rijden, nu maar even afwachten.

De inschrijvingen zullen toch niet zooo snel volzitten?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:02

Citaat:
Bij het gebruik van een glijdende martingaal, waardoor geleiden van het paard niet
mogelijk is, is een extra voorziening verplicht om het paard toch veilig te kunnen
geleiden;

Wat voor extra voorziening bedoelen ze en waarom is het geleiden niet mogelijk? Je kan toch evengoed teugels over het hoofd halen oid?

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:04

Bij mijn martingaal gaat dat niet hoor ;)

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:07

Wel als je een gewone martingaal hebt hoor.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:07

Maar dan kan je toch niet goed voor het paard lopen?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:10

Je teugels blijven net zo lang hoor, alleen zit je martingaal dan nog eraan vast. Oh ja dan zijn ze ietsie korter. Ik haal vaak gewoon teugels aan 1 kant los, leg knoop in mn martingaal en dan heb ik een heel lang stuk teugel.
Maar ik ben eigenlijk benieuwd naar wat ze bedoelen die extra verplichte voorziening

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:11

Hoi Elise, voor simpele zadeltassen zijn de Global zwarte nylon tasjes heel geschikt, verkrijgbaar in 2 maten bij alle hypo-winkels. Ik heb er vorige week nog een hele trektocht mee gereden en heb de kleintjes al een tijdje langer (de grote had ik hiervoor gekocht). Ze zijn heerlijk voor dagritten, er past best veel in. Trec heb ik tot dusverre met een buideltje gereden, dat vind ik prettiger rijden...en zoveel hoeft er ook weer niet mee voor een eendaagse trec, je bent dan maar een paar uur onderweg. Zadeltasjes zijn geloof ik 18 euro...ik ben er echt heel blij mee nog steeds! Ik kan er met gemak flesjes water, wat voer voor paard, voer voor mij, EHBO, hoevenkrabber etc in meenemen.

Enne, echt heel grappig om de meningen over de paddockjes te lezen. Als je paddock maken gewend bent, dan is het zo gedaan. En een 2-daagse trec, dan moet je eigenlijk wel. Paarden gaan niet zomaar door een draad heen hoor, als ze schrikdraad gewend zijn....

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:14

Talida schreef:
Citaat:
Bij het gebruik van een glijdende martingaal, waardoor geleiden van het paard niet
mogelijk is, is een extra voorziening verplicht om het paard toch veilig te kunnen
geleiden;

Wat voor extra voorziening bedoelen ze en waarom is het geleiden niet mogelijk? Je kan toch evengoed teugels over het hoofd halen oid?

Een halster met touw :) De geleidelijn moet namelijk lang genoeg zijn om voor je paard uit te lopen.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:15

Elise95 schreef:
Bedenk me net dat ik ook nog zadeltassen moet hebben. Weet iemand waar je goedkope, maar wel goede zadeltassen kan kopen, waar ook nog wat in past :+

http://www.dabo-design.nl/

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:21

WendyBZ schreef:
Een halster met touw :) De geleidelijn moet namelijk lang genoeg zijn om voor je paard uit te lopen.

En je teugel los maken mag niet?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:28

Citaat:
Indien een paard aan de hand geleid wordt, dienen de teugels over de hals gehaald
te worden, als geen halstertouw of leadrope gebruikt wordt. Het leiden dient met
een losse teugel gedaan te worden. Als wel een halstertouw of leadrope gebruikt
wordt, mogen de teugels het paard niet belemmeren of een gevaar vormen;

Als je korte teugels hebt en je moet bijvoorbeeld een afsprong aan de hand doen, kan dat voor een gevaarlijke situatie zorgen. Je krijgt er puntenaftrek voor, maar dat het paard bovenop je springt lijkt me ook niet ideaal..

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:31

Maar als ik mn teugel los maak (dus van het bit en dan door de andere bitring) dan istie langer dan menig leadrope :)*

Ben de reglementen aan het doorspitten, dat blijkt :+ Wil gewoon altijd alles voorbereid zijn en niets aan toeval overlaten :D

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:42

Touwhalster lijkt me dan het makkelijkst, tenzij je ergens je paard vast moet zetten onderweg, komt dat voor?
Laatst bijgewerkt door Talida op 19-06-11 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:45

Talida schreef:
WendyBZ schreef:
Je bent vroeg op het terrein, tussen de POR en de MA en PTV zit wat tijd, ook na de PTV tot de prijsuitreiking is nog ruimte. Als je paard dan de hele dag op de trailer moet staan, gok ik dat de lol er snel af is ;) Het is voor het paard veel prettiger om ontspannen in een paddock te kunnen staan.

Duidelijk anders dan bij een SGW ;) Daar staan ze gewoon aan of op de trailer als het een beetje lang duurt

ik laat hem altijd grazen (of nouja me pa vaak, en dan ga ik het springen en de cross vaak nog een keer goed bekijken/lopen), en je kan zelf ook een soort paddock maken met prikpaaltjes en draad.

zit al een tijdje beetje in de meelees modus hier. Zit er zelf namelijk aan te denken om ook TREC te gaan starten :)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:48

Touwhalster :? Halster en touw wel, maar touwhalster niet :+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:50

Elise95 schreef:

dabo hier op bokt verkoopt zadeltassen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:53

WendyBZ schreef:
Touwhalster :? Halster en touw wel, maar touwhalster niet :+

Citaat:
Touwhalsters zijn ook toegestaan,
mits de dikte van het touw minimaal 2 x 6 mm is;
:D

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:55

Ja, als je een touwhalster gebruikt om mee te rijden :+ Is geen verplichte bepakking ofzo.