Endurance Ommen 1 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roland1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:41

Babybeertjes schreef:
Helemaal mee eens. Echt super bedankt, de route was perfect aangegeven. (wij zijn 1 keer voorbij een aanwijzing gereden maar dat kwam omdat mijn paard de koeien die daar stonden eng vond... :D hij stoof ervoorbij)

haha, dat is onze schuld, wij hadden de koeien geinstrueerd dat ze eng moesten zijn haha

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:58

Roland1980 schreef:
haha, dat is onze schuld, wij hadden de koeien geinstrueerd dat ze eng moesten zijn haha

Haha, het mooie was dat het nog van die jonkies waren, die zijn nog wel nieuwsgierig en kwamen op ons af.
Goede leerschool voor mijn paard!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:22

HHenny schreef:
route was echt super aangegeven
kan me niet voorstellen dat er iemand verdwaald of verkeerd gereden is

Nou dat is ons prima gelukt om de eerste lus van klasse 2 mee te nemen i.p.v. rechtdoor te gaan voor klasse 1 :o .

HHenny

Re: Endurance Ommen 1 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 21:25

ojeee niet goed op bordje gelezen dus
en was je niet bij voorbespreking,daar werd toen nog voor gewaarschuwd

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 22:02

Jaa de Landrover-boys hebben het super gedaan! Vond het leuk jullie te ontmoeten en het eten was gezellig! Volgend jaar zit ik ook in de organisatie dus zie ik jullie weer!

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 22:24

Ja hoor, voorbespreking meegekregen en zelfs de waarschuwing gehoord :o? . Toen we eenmaal het bordje 15 km klasse 2 tegen kwamen wisten we dat we niet goed zaten en zijn we terug gereden. We zullen wel wat over het hoofd hebben gezien. :z .

Roland1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 08:51

kristelhans schreef:
Jaa de Landrover-boys hebben het super gedaan! Vond het leuk jullie te ontmoeten en het eten was gezellig! Volgend jaar zit ik ook in de organisatie dus zie ik jullie weer!

was je zondagavond nog op tijd voor je date?

Niels en ik zijn de laatsten van ons die weggingen, nog ff koeiematten dumpen, en verkeersborden wegbrengen, al met al waren wij om 22.30 uur pas thuis.
Maar het was super gezellig, op 1 klein dingetje na, tegen alle waarschuwingen toch een groom met auto op het parcour, dus de bijbehorende ruiter is uit de wedstrijd gezet (was achteraf ook de enige ruiter die de vetgate niet kon vinden(de andere 74 ruiters wel)

Super dagen heb ik gehad, en voor volgend jaar staat het al weer in de agenda.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 09:50

Jaa ik was op tijd, zelfs nog kunnen douchen! (was ook hard nodig haha)

Maar jeetje, uit de wedstrijd gezet? Dat heb ik helemaal niet meegekregen..dat is best heftig!

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 11:43

Tammie schreef:
Ja hoor, voorbespreking meegekregen en zelfs de waarschuwing gehoord :o? . Toen we eenmaal het bordje 15 km klasse 2 tegen kwamen wisten we dat we niet goed zaten en zijn we terug gereden. We zullen wel wat over het hoofd hebben gezien. :z .

:+ Je bent niet de enigste , ik en een man die met mij reed zijn ook verkeerd gegaan hahah

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:20

Ik vond de route prima, soms onsubtiel onmogelijk te missen :D

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 20:20

sheela schreef:
Voor dochter Anouk was het haar eerste werdstrijd op haar arabiertje Rakesh. Zij heeft wedstrijdervaring met onze merrie en Rakesh heeft vorig jaar ook een paar wedstrijden gelopen. Maar samen hebben ze het nog niet eerder gedaan. Toch wel spannend. Op de voorkeuring alles goed, een pols van 48. locomotie een A. Om 10.50 uur van start. Hij liep bijde start wel even te kijken, maar daarna ging hij toch lekker lopen. Op de groompunten even gekoeld. Ze heeft heerlijk gereden, vooral de galopjes zaten heerlijk ( ze zei dat ze zweefde :D ). Bij de PA direct aangeboden, weer een pols van 48. Anouk wat te eten en gedrinken gegeven en Rakesh ook. Dekentje over want het waaide behoorlijk. Bij het wegrijden daar deed hij een beetje moeilijk, maar toen hij eenmaal liep ging het weer super. Bij het fietstunneltje maar even geholpen. Anouk is er afgestapt en na het tunneltje er weer op. De brug was geen probleem, maar de speeltuin wel. Dus zij er weer af, aan de hand langs de speeltuin, daarna er weer op. Toen begon hij onderweg een beetje te klieren. Hij had niet zoveel zin meer. Bij de finish weer direct aangeboden, weer een pols van 48. Super netjes toch. Na de finish liep hij een beetje vreemd. Dus Anouk zei al ik denk dat hij zo wil rollen. Dus gauw het zadel eraf en drie stappen verder plofte hij zo in het zand! Hij heeft heerlijk liggen rollen. Stond weer op en plofte gewoon nog een keer in het zand. Dat moest gewoon. Daarna hem bij de trailer maar lekker afgesopt. Lekker eten gegeven, water en hooi. Meneertje at alles met smaak. Op ons gemakje naar de nakeuring waar het toen even heel rustig was. Nu een pols van 40, locomotie weer een A. En voor de rest ook alles oke. Voor ons was het een superdag. Ik ben dus supertrots op mijn dochter dat ze dit weer even gedaan heeft met haar vriendje die ze pas sinds januari heeft. Ze vond het best spannend dat ze alleen moets rijden. Ik zou meegaan op onze merrie maar aangezien die niet inde trailer wilde, hebben we die thuis gelaten. En moest Anouk het alleen doen. Ook hebben we niet zoveel kunnen trainen. Dus als je alles bijelkaar bekijkt ging het allemaal super. Ik heb als groom ook een leuke dag gehad, ook al had ik liever gereden. Uiteindelijk is Anouk netjes als 24ste geeindigd met een gemiddelde snelheid van 9,71 km/u.

super dat het zo goed ging!!! volgens mij is ze net voor mij gefinist want toen wij hardslag aan het controleren waren (58) zag ik een pony genieten van het stoffige zand ;) mijn pony jaloers :P .

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:34

@special moon: Ik heb jou geloof ik wel zien staan. Er stond een donkere pony bij het hek (niet aan de bosrand, maar bij het touw/draad/hek) en daar werd inderdaad de hartslag gecontroleerd. Heb alleen niet op je startnummer gelet, maar grote kans dat jij het was met pony. Er stond ook een oudere man naast (je vader of was het toevallig iemand die daar stond?) Die rarebier van ons was voor het stofbad een vos met witte sokken. Na het stofbad was hij grijs met vieze sokken :D .

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 15:29

sheela schreef:
@special moon: Ik heb jou geloof ik wel zien staan. Er stond een donkere pony bij het hek (niet aan de bosrand, maar bij het touw/draad/hek) en daar werd inderdaad de hartslag gecontroleerd. Heb alleen niet op je startnummer gelet, maar grote kans dat jij het was met pony. Er stond ook een oudere man naast (je vader of was het toevallig iemand die daar stond?) Die rarebier van ons was voor het stofbad een vos met witte sokken. Na het stofbad was hij grijs met vieze sokken :D .

die man er naast was mijn stiefvader, hij was aan het groomen. en hebben jullie hem voor de nakeuring nog schoon gekregen? :P

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 19:57

Haha ja hoor, we hebben hem bij de auto lekker helemaal afgesponsd, hij was aardig schoon. Thuis op stal hebben we hem nog even helemaal afgespoten want er zat nog allemaal opgedroogd zweet onder zijn buik en bij zijn achterbenen. Dat vond hij niet zo leuk toen ik dat wilde afsponzen. Thuis kwam er nog wel een boel zandwater af hoor. Maar hij was schoon genoeg bij de nakeuring. :D