Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
griebels schreef:Wil je wedstrijden rijden? Dan zitten er kosten aan.
Heb je die er niet voor over, dan moet je geen wedstrijden gaan rijden
Er zijn natuurlijk wel gradaties in hoe graag wil je wedstrijden rijden, en hoeveel kosten eraan verbonden zijn. Om te zeggen "dan moeten mensen er maar meer voor overhebben" is volslagen onrealistisch; wie heeft er nu veel over voor iets wat hij nog niet kent? Dat ervaren ruiters vele uren reizen voor een wedstrijd is één ding, maar beginners beginnen er dan gewoon helemaal niet aan - simple as that.
Met als gevolg dat je als organisatie zonder deelnemers zit straks. 
charily schreef:zelf wil ik volgend jaar gaan starten. maar wat me dit jaar tegenhield is :
ik rijd hier bij een rijvereniging omdat ik geen bak heb, en daar mijn lessen volg, moet ik al mijn verplichte lidmaandschap betalen.
nu wil ik met mijn eigen paard endurance starten en moet ik nogmaals die lidmaandschap voor een vereniging betalen. wat ik dus aankomend jaar dubbel moet doen..
dus mocht de verplichte kev lidmaandschap vervallen, is de drempel denk ik nog lager om (m)endurance te starten.
wat meer leden opleverd + meer geld in het laadje brengt.
Lenneke_ schreef:Voor dressuur moet je toch ook lid zijn van een vereniging, en die zijn vaak niet bepaald goedkoper dan de EV.

maar dat is voor meer mensen zo