Endurance Zuid Veluwerit, Renkum 20 juni

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:19

Oh en een fijne rit natuurlijk voor iedereen die naar Renkum gaat of gaat groomen of vrijwilligen, misschien zie ik sommigen van jullie nog!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:27

Mij zal je in elk geval vast wel zien :D . Ook ik mag aardig vroeg op, mag om kwart voor 7 gaan rijden... En dat terwijl ik niet zelf start. Maar overnachten met dit weer lijkt me ook niet alles, dus ik slaap zo lekker in mijn eigen bed!

griebels

Re: Endurance Zuid Veluwerit, Renkum 20 juni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:30

Hier hetzelfde Jet... Ik mag ook zo vroeg opstaan en groomen ;(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 22:42

Gezellig Griebels, nou ja, wie weet zien wij elkaar ook nog!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:25

Ik zie jullie dan ook weer :D Ben er vanaf een uur of 7.
Tot morgen! (of nou ja, inmiddels straks :+ )

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:35

Djil! ga eens naar bed joh!!!

Zal er zelf ook maar eens induiken O:)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 23:44

Hihi hoor wie het zegt!
Maar ik ga al hoor ;)

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 17:05

Het was echt top!
Poppy heeft de kennismakingsklasse goed uitgereden, en ze liep echt superbraaf.
Ze was nergens van onder de indruk, en we hebben ook stukjes samengereden met anderen. Ze had 2x hartslag 60. Voorkeuring 56, en nakeuring 48. Uitendelijk hebben we er 2 uur en 40 min over gedaan, dus ongeveer 10,9 km/u. :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:04

Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van shet Dinky toy vandaag. De shetlanders hebben een eer hoog te houden...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 18:13

Ik kan je vast verklappen dat Donna trots is :=

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:36

Vandaag een leuke dag gehad hoor. Bij de voorkeuring was paard niet druk of zo, maar had wel een hartslag van 56. De rit ging prima, het beessie liep als een trein. Bij de PA kwam ze heel ontspannen binnen en ik vroeg mijn dochter: wat doen we, wagen we de gok en bieden gelijk aan? ja dus. en een hartslag van 52. Ze wilde weinig drinken onderweg. Wij vonden het wat frisjes,maar paard vond dit een prima temperatuur om te lopen. Bij de finish weer het zelfde verhaal: weer een heel ontspannen paard, gelijk aanbieden en een pols van 48. Zo netjes. Normaal moeten we even koelen, wil ik zelf tellen en bied dan aan. Vandaag hoefde dat niet. Na een half uurtje naar de nakeuring. daar stonden ze rijen dik te wachten in de (tochtige) binnenbak omdat er zo weinig tellers waren. erg jammer. Eindelijk waren we aan de beurt. Dit wachten scheelde wel, want paard was er bijna bij in slaap gevallen. Nu een hartslag van 38!!! Ze was bijna dood met zo'n hartslag! ;) Dit is voor ons om van te dromen. De andere waardes waren ook allemaal oke. Alleen moest ze wat beter drinken. Dat vertikte ze vandaag omdat het niet zo warm was. Dus toen maar muesli met water, appeltje/worteltje erdoor en mevrouw liep heerlijk te smullen. Zo' n prakje heeft ze steeds gehad en dat vond ze wel lekker. Maar zo'n stomme emmer water, nee vandaag niet. We hebben niet op de prijsuitreiking gewacht omdat het dan zo laat werd voor ons.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:54

He Sheela! Hebben wij samen staan wachten (aanbieden om 14:40)?

Voor de rest.. het was een super dag voor mij! Wel echt een domper dat mijn stal/rijgenoot werd afgekeurd bij de voorkeuring en niet mocht starten. Besloten dat ik wel ging starten (eerste wedstrijd by the way) en heb karazazilver gevonden die 4 minuten na mij zou starten. Uiteindelijk mocht ik ook om 11:04 starten en konden we tegelijk weg. Heerlijk gereden!
Wel een beetje langzaam (9.4 volgens mijn GPS utieindelijk) maar veel geleerd. Bv te lang stil gestaan bij de groompunten, ook al leek het kort, je verliest toch veel tijd. Net zoals dat ik daar en bij de waterpunten mijn paard probeerde te laten drinken (en even met fannetje heb staan praten wat toch wel zonde van m'n tijd was) maar hij wou gewoon simpelweg niet. Ook best wel veel steentjes op sommige paden waardoor we niet zo hard gingen (toch maar rondom bekappen nu, ipv alleen voor) en de P/A waar we na ongeveer 4/5 minuten hebben aangeboden ipv eerder (zekere voor het onzekere).
Wel netjes trouwens, bij de voorkeuring was z'n hartslag 44 (thuis in rust 30), bij de P/A 52 (of 54?) en bij de finish 56 bij meteen aanbieden. Daar was ik al super trots op en op het feit dat Ligaro bij het aanbieden na 30 min (wat trouwens 42 minuten werden ivm de lange rijen) helemaal is goed gekeurd! :D

Super dag, wel moe nu hihi. Thuis heeft hij trouwens wel weer lekker gedronken!

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:56

@ sheela: De nakeuring duurde inderdaad lang. :) Mijne viel echt in slaap. :+
Ik heb dus een stukje met jou dochter meegereden. :D

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:58

Ladyjoy, had jij zo'n knalpaars denk op? :+ Dan he ik je gezien bij de nakeuring, naast Sheela's paard stond ik toen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:00

Sommigen van jullie hebben mij ook wel gezien denk ik :D Ik liep in zo'n geel hesje :P

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:02

maaike93 schreef:
Ladyjoy, had jij zo'n knalpaars denk op? :+ Dan he ik je gezien bij de nakeuring, naast Sheela's paard stond ik toen.

Yes! En daaronder een schimmel Arabier!
Gereden met z'n nieuwe paarse hoofdstel + paars dekje :D

Was jij van dat paard wat echt (oke, bijna letterlijk) in slaap viel? :+

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:05

Djilna: Oh was jij dat in dat gele hesje?? ;)
maaike93: kan heel goed dat jij met mijn dochter heb samen gereden. was wel gezellig he?
ladyjoy: wij moesten om 14.34 aanbieden. dat werd dus 14.50 of zo.

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:05

Ja, ze liet haar oogleden helemaal hangen. :+
Dit zijn wij. :D
Afbeelding

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:07

ja nou zie ik je foto. Jij stond naast ons te wachten op de nakeuring en hebt samen met Anouk (mijn dochter) en ons paardje Irma gereden.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:20

maaike93 schreef:
Ja, ze liet haar oogleden helemaal hangen. :+
Dit zijn wij. :D
Afbeelding

ben jou een paar keer tegen gekomen, zag er goed uit :D

Napie schreef:
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van shet Dinky toy vandaag. De shetlanders hebben een eer hoog te houden...

net zoals jij shetjes, super gedaan <3

griebels schreef:
Ik kan je vast verklappen dat Donna trots is :=

en ik ben bere trots (en het was weer gezellig)

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:24

sheela schreef:
ladyjoy: wij moesten om 14.34 aanbieden. dat werd dus 14.50 of zo.

Ooh nee dan waren jullie het toch niet want ik vroeg nog hoelaat die 2 moesten aanbieden en ze zeiden 14:40.

Maaike heb ik idd gezien :D

Djilna, jij stond toch bij de start? :o (ik ben niet zo goed in mensen herkennen)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:53

Niet de hele dag, maar wel toen jij ging starten ja!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:03

Hihi ja van jou mocht ik 4 minuutjes later starten ivm mijn rijgenoot die afgekeurd was :( en het feit dat karazilver en ik hadden besloten samen te gaan rijden (4 minuten voor 11 is dat besloten haha)! Nog bedankt ;)

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:08

2 uur gereden naar Renkum, in m'n beleving was het vorig jaar dichterbij... pfff wat een rit.
De mijne had bij de voorkeuring ook een hartslag van 56 :wow: echt niks voor haar.
Ze was wel erg onder de indruk van de paarden die voorbij kwamen draven voor de locomotie dus waarschijnlijk kwam het daardoor.
De start verliep niet helemaal geweldig, na zo'n 100 meter gingen ze (ik rij met m'n vriend) vol in de ankers.... Aan de rechterkant waren namelijk paardetende vergane hooibalen en dat was reden om in z'n achteruit te gaan en om te draaien. Na even gekloot te hebben ben ik er toch maar af gesprongen want die mutsen hadden samen al bepaald dat ze daar absoluut niet langs zouden gaan ~~}> Aan de hand was er natuurlijk niks aan de hand.
We hebben heerlijk gereden en het weer was helemaal super. Alleen sommige paden met die grote kiezels zijn echt vervelend. Ze loopt dan echt op eieren en vermindert in tempo. (lijkt me trouwens ook niet fijn om erover te moeten rennen... :o )
P/a alles goed en ze waren weer enthousiast om weg te mogen. De laatste km-ers vlogen echt voorbij, we waren zo weer bij het 2 km bordje. Voor de finish moesten we weer langs de paardetende hooibalen en je raad het al, weer in de ankers. Ben er nu meteen afgesproken want ik vreesde al voor de hartslag, daarna er weer opgeklauterd en niks aan het handje. Bij de finish vroegen ze zich al waarom ik dat nou aan het doen was :o Hartslag 52 dus prima. Bij de nakeuring een hartslag van 36, ze had nu geen zin meer om zich druk te maken om de voorbij dravende paarden ;)
Even gewacht op de prijsuitreiking en we zijn 9e en 10e geworden, helemaal blij mee.
Op de terugweg besloten we om over de snelweg terug te rijden en ja hoor op de A1 (de enigste file die er stond.....) 8 km file :( Na een half uur naar voren te zijn gesjokt toch maar via Almere/Lelystad gereden en zodoende kwamen we om 21.30 thuis. Wat een dag, maar wel een mooie.
Laatst bijgewerkt door Margreetje op 21-06-10 08:09, in het totaal 1 keer bewerkt

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 08:09