Sprengenrit, Laag-Soeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Sprengenrit, Laag-Soeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:48

Bliksem is goed, maar ik had hier de 107 willen doen en dat gaat idd nu nog niet. En de korte klasse II vind ik niet interessant genoeg om in mijn eigen achtertuin te rijden. Dus nu eerst 10 juli een weekje Eifeltraining en daarna weer wedstrijden. Ben er alleen helemaal nog niet uit met de planning...

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-10 17:16

Jammer dat je de 107 nog niet kan starten Djilna was zo ook zo lekker dicht bij!
Gelukkig is Bliksem weer goed!! (dat is het belangrijkste natuurlijk;) hij liep van de week weer lekker te rennen en zwaaien met ze hoofdje toen ik lang reed :P)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:39

Ik heb me net afgemeld.
Ik vind het boven de 30 graden niet verantwoord voor mijn paard, maar ook voor mezelf (beter warmte dan kou, maar dit is te ;) ).

Ingerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 17:52

iedereen die morgen wel mee rijdt, heel erg veel succes!! *\o/* *\o/*

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 18:41

wij gaan gewoon met 2 paarden, klasse II kort....

alles wordt gewoon aangepast en we gaan gewoon op zijn 11 en 30st ;)

iedereen veel plezier morgen en veel foto's maken van ons (in geel natuurlijk, beide paarden) :P

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:29

Uhh Donna, ik heb geen geel shirt O:)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 21:35

griebels schreef:
Uhh Donna, ik heb geen geel shirt O:)

maar wel aan gehad 8-)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 22:08

kelz schreef:
Jammer dat je de 107 nog niet kan starten Djilna was zo ook zo lekker dicht bij!
Gelukkig is Bliksem weer goed!! (dat is het belangrijkste natuurlijk;) hij liep van de week weer lekker te rennen en zwaaien met ze hoofdje toen ik lang reed :P)

Jij gefeliciteerd met je eerste goed uitgereden wedstrijd hè!
En ja Blik is weer super momenteel en dat rennen hoor ik vaker. Die heeft echt weinig last van de warmte 8-)

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 10:33

Ik heb ook een goede rit gereden, ondanks de warmte.
Complimenten voor de organisatie. Overal extra water, super!
We hebben het rustig aan gedaan en zo vaak mogelijk gekoeld onderweg. Ik heb mijn paard overal gelijk aangeboden en steeds was de hartslag gelijk goed, dus goed uitgereden.
Wat ik alleen zo raar vond was dat ik bij de voorbespreking voor de klasse 1 om 11 uur helemaal alleen was! En om 10 uur waren er ook maar een paar mensen geweest. Die voorbespreking is toch verplicht en ook wel nuttig om te horen, lijkt me.

kelz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-10 12:15

Dank je djilna ben echt trots op hem!
Toen die thuis kwam heeft die eerst nog lekker lopen rennen met Prins,haha..
Dus gelukkig geen uitgeputte pony :P

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 12:36

Hoi, wij hebben ook een superleuke rit gehad.
In de eerste instantie wist ik niet eens of ik wel kon komen. Gelukkig wou mijn vader rijden en samen met mijn moeder groomen. Dit hadden ze nog nooit eerder gedaan maar omdat ik had afgesproken met Sigrid en Susan, kon Susan mijn ouders wel helpen bij het groomen.
Het was super heet, maar als je rustig aan deed wel te doen.
Bij de P/A heb ik 3 minuten gewacht en toen had hij volgens mij 52 , alleen moest ik hem wel aan het drinken krijgen, wat meneer vertikte.
We hadden het eerste stuk 10 km per uur gereden en het 2de stuk hadden we eigen niet zoveel puf meer en hebben we heel rustig aan gedaan met een gemiddelde van 7. nog wat.
Bij de finish had Zjief weer 52 geloof ik (heb mijn vetkaart niet)
en hij had reuze honger.
Toen ik hem het weiland uittrok 's ochtends stond hij te suffen met de rest, dus had hij niet veel gegeten, beetje stom van mij. Puntje voor de volgende keer.
Bij de nakeuring had hij 44 meen ik me te herinneren, prima dus.
Twee keer een Atje, alleen de buikgeluiden waren dus niet goed helaas.
Thuis heb ik hem eerst laten bij eten in zijn stal en 2.5 uur laten heb ik hem weer in het land gezet, waar hij weer met snelle pas naar zijn vriendjes liep.

Zjief had zijn rit gelopen met Lancelot en die 2 hadden elkaar nog nooit ontmoet, maar ze leken elkaar al jaren te kennen, superfijn.
Ik vond het ook heel gezellig met Sigrid en Susan als ervaren groom wat echt heel fijn.

Ik dacht dat wij niet geklasseerd waren omdat we niet binnen de snelheid reden, maar we schijnen toch nog geklasseerd te zijn. Iemand zei dat we 4de waren, maar ik weet het nog niet zeker.
Helaas hadden mijn ouders geen puf meer om te blijven tot aan de prijsuitreiking.

De organisatie was super en de waterbakken waren heerlijk om er zoveel van te hebben. Toppie!!

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:07

heleenxx schreef:
Ik heb ook een goede rit gereden, ondanks de warmte.

Wat ik alleen zo raar vond was dat ik bij de voorbespreking voor de klasse 1 om 11 uur helemaal alleen was! En om 10 uur waren er ook maar een paar mensen geweest. Die voorbespreking is toch verplicht en ook wel nuttig om te horen, lijkt me.

van harte hoor met je goed uitgereden rit,
en wat betreft de voorbespreking, dat vond de organisatie ook vreemd, want het is ook verplicht om aanwezig te zijn, en dan te bedenken dat de omstandigheden echt extreem waren gisteren is het op zijn minst vreemd te noemen dat er zo weinig waren.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 15:52

Jeetje wat was het warm.... we startten rond 12 uur en alleen al bij de voorkeuring stond ik al in het zweet :o
Flink ons tempo aangepast want de paarden waren snel nat en wij hadden beide (ik rij samen met m'n vriend) een knalrooie kop.....
Super van de vele waterpunten, wij reden zonder grooms dus we hebben van allemaal gebruik gemaakt. Ik heb bij een controle/waterpunt nog gevraagd naar een zwembadje voor de ruiter, maar helaas. Ik mocht wel in de waterbak gaan zitten, haha :P (toch maar niet gedaan)
Bij de P/a alles goed dus we konden weer verder. Sommige stukken met mul zand, stenen of wortels zorgde toch voor wat struikelpartijen en zo'n 5 km voor finish hoefijzer eraf geklapt. :wow: Gelukkig liep ze nog goed, alleen wat gevoelig op steentjes, dus daar heb ik rekening mee gehouden.
De laatste paar km kon ik echt niet meer, ik was helemaal leeg, voor mijn gevoel is dit één van de zwaarste ritten die ik heb gereden.
Bij de finish helaas een hartslag van 64, gevolgd door een C op locomotie (door het hoefijzer). Bij de nakeuring moest ik mijn best doen om overeind te blijven want ik had wat flauwvalneigingen, achteraf bleek dat m'n suiker erg laag zat dus eerst maar eens wat energydrink naar binnen gewerkt.
Ben wel erg benieuwd naar onze tijd trouwens.

Mijn respect voor de hogere klasses die 'm goed hebben uitgereden +:)+

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 16:00

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:25

Ook netjes gereden Heleen. Thanx voor de link van de uitslag. Nu zie ik eindelijk met eigen ogen dat we 4de zijn geworden. Net binnen de tijd haha!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 19:46

wat was het warm en zwaar. was erg blij met alle extra waterbakken en keurig gedaan: 1 voor te koelen met 2 sponzen erin en nog 1 voor te drinken, ik had zo'n dorst dat ik zelfs uit de waterbak van de paarden heb gedronken :+

puppy Sera dronk uit elke ton en deed alsof ze dit al jaren deed, ze is pas 5 en dit was pas haar 2e klasse II (kort) rit. na elke groompunt/waterpunt zaten er nieuwe batterijen in en liep ze weer als een trein :D zelfs Adami dronk goed en deed het fantastisch }:0

we zijn uiteindelijk 4e en 5e geworden en ben hartstikke trots op me paardjes, Moniek, Milly, Arnold en 2 dochters en mijn manlief <3

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 21:20

Jeetje, wat een uitval. Maakt het extra goed als je netjes heb uitgereden

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 07:50

heleenxx schreef:
Jammer Margreet.
Alle uitslagen kan je hier vinden: http://www.endurancevereniging.nl/
Ik ben 3e geworden! :D

M'n mannetje is toch nog 12e geworden met 9,270 km/u :o
Er zijn maar liefst 10 ruiters niet verschenen.......heel apart :?

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:05

@ Magreetje, ook goed gedaan zeg. 9,2 gingen wij niet halen :-)
Ik vond het ook wel een beetje apart dat er zoveel ruiters gewoon niet zijn komen op dagen. Zonder af te melden is dat toch? `Vreemd!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:10

Dat niet verschenen schijnt een foutje met invoeren te zijn geweest. Een aantal mensen heeft zich wel afgemeld en is toch als niet verschenen in de lijsten gekomen maar dat gaan ze proberen recht te zetten. Evengoed was er wel een aantal echt gewoon niet komen opdagen, dat is wel heel slecht vind ik. Eigenlijk zou daar best een sanctie op mogen komen te staan naar mijn idee.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:13

oh gelukkig maar. Het is inderdaad wel vreemd, maar sommige mensen snappen dat gewoon niet denk ik.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:17

Staat idd in het endurance topic, dat er heel wat zich hebben afgemeld (waar Djilan, hhenny en ik) maar dat dat dus niet is door gekomen waardoor er nu 'niet verschenen' staat.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:42

Ladyjoy, ik had me niet eens aangemeld ;) Maar ik weet wel waardoor het fout is gegaan. Misverstandje.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 08:48

Jeannine schreef:
@ Magreetje, ook goed gedaan zeg. 9,2 gingen wij niet halen :-)
Ik vond het ook wel een beetje apart dat er zoveel ruiters gewoon niet zijn komen op dagen. Zonder af te melden is dat toch? `Vreemd!

Normaal gesproken rijden we veel meer op tijd, maar voor ons gevoel kon het nu echt niet harder :o

Wel banketstaaf dat er nu "niet verschenen" staat terwijl jullie je wel hebben afgemeld.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 10:36

Margreetje schreef:
Er zijn maar liefst 10 ruiters niet verschenen.......heel apart :?

Dit klopt niet hoor, heb al een mail naar organisatie gestuurd want ik heb mij netjes afgemeld voor de korte klasse II, maar sta op de lijst als niet verschenen :? Heb onderstaande mail terug gehad:

Citaat:
Hoi Annemieke,

Dit is bij meer deelnemers verkeerd gegaan in het KNHS computerprogramma. Er
is i.p.v. "afgemeld", "niet verschenen" aangevinkt. Helaas is deze lijst nu
zo gepubliceerd. We zullen morgen proberen dit voor iedereen te
rectificeren.

Groeten,
Carla Nijhoff