Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 23:34

Dat is moeilijk zeggen hoor wat voor het ene paard fijn is vind het andere paard verschrikkelijk.

Volgende week Ermelo mooie omgeving parcours niet echt moeilijk.
Ook Epe 1 April mooi terrein geen bijzonderheden.
Leersum prachtig maar wel boomstronken en heuveltjes..
Gewoon thuis lekker wat km maken ergens afspreken met iemand anders dan komt het op zo`n wedstrijd ook echt wel goed.

eestheer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:00

Ermelo wordt mijn debuut! Heb er zin in! :D

Ben al een beetje aan het rondkijken welke wedstrijden ik nog meer wil ga rijden..

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:38

Bovengenoemde wedstrijden worden inderdaad wel door de meeste ruiters als prettig ervaren. Renkum hoorde daar eerst ook bij, maar die wedstrijd is nu verplaatst naar Laag Soeren, wat wel wat pittiger schijnt te zijn.

En ik ben juist benieuwd naar Zeewolde, alleirbag! Voor ons niet zo ver weg en valt mooi in het jaar, maar moet nog wel bedenken welke afstand. Het is in ieder geval vlak en niet mul dus, en hoe zijn de paden na wat regen? Heb het idee dat het daar al wel snel erg nat kan worden.

JoycexEnya

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 09:42

Ik twijfel of ik ga vrijwilligen in Ermelo. Ik wou daar een video gaan maken op mijn kanaal. Maar ik kan denk niet filmen en vrijwilligen.

Ik ben benieuwd of Wateren nog doorgaat, is voor mij het dichtstebij qua wedstrijden

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:45

Ik wil binnenkort in de kennismakingsklasse gaan starten maar ben nu aan het uitzoeken wat ik daar voor moet aanvragen etc. Ik wil misschien dit jaar nog een klasse 1 starten als het bevalt. Maar heb nu een aantal vraagjes die jullie misschien wel kunnen beantwoorden :)

Kan ik het beste alleen lid worden van de KNHS of juist van de Endurance vereniging?
- De kosten verschillen nogal. 20,60 euro voor KNHS lidmaatschap en 52,20 voor lidmaatschap endurance vereniging.
- Hoef je bij het lidmaatschap van de endurance vereniging dan niet meer lid te worden van de KNHS?
- En als ik dan dit jaar nog een klasse 1 wil starten moet ik dan 52,50 gaan betalen bovenop die 20,60 omdat je dan al lid bent van de KNHS? Of gaat er dan wat af omdat je al lid bent van de KNHS?

Moet je verder nog wat betalen voor een startlicentie/startkaart? Of kan je dit gratis aanvragen?
Probeer een beetje achter de totale kosten te komen om deel te kunnen nemen aan een wedstrijd. Dit kan ik nergens op de site vinden :( Iemand die weet hoeveel ze kwijt waren aan aanmelding bij vereniging, wedstrijd etc en dit wil delen?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:07

Ik heb nog geen rekening gehad van de endurance was al lid van de knhs.

Als je alleen kennismakingsklasse wilt rijden is alleen knhs voldoende

Eerste startlicentie kost 36 euro wil je nog met een ander paard startecentie die is gratis

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 11:10

JoycexEnya schreef:
Ik heb nog geen rekening gehad van de endurance was al lid van de knhs.

Als je alleen kennismakingsklasse wilt rijden is alleen knhs voldoende

Eerste startlicentie kost 36 euro wil je nog met een ander paard startecentie die is gratis

Ah oke! Dus voor klasse 1 ben je dan 88,50 kwijt als je wilt gaan starten (plus inschrijfgeld voor de wedstrijd)?
Dan ga ik denk ik toch maar gewoon impuls rijden dit jaar :) Dan maar geen winstpunten verzamelen... Scheelt toch 68 euro. Dan volgend jaar misschien maar klasse 1. Vind het toch veel geld om uit te geven als je nog nooit een wedstrijd hebt gedaan.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:31

Ben je al lid van een knhs vereniging? Want dat is wel verplicht. Dat is die 20.60.
Je lidmaatschap voor de kev kost dan 32 euro (52-20.60) want die 20.60 heb je al betaald.

Een endurance licentie kost dan nog 35 euro.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:38

Ik betaal 36 euro voor de startlicentie

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 12:41

Faya__ schreef:
Ben je al lid van een knhs vereniging? Want dat is wel verplicht. Dat is die 20.60.
Je lidmaatschap voor de kev kost dan 32 euro (52-20.60) want die 20.60 heb je al betaald.

Een endurance licentie kost dan nog 35 euro.

Oke dankje! Dat beantwoord grotendeels mijn vraag! Dan kan ik altijd nog beslissen om later lid te worden van de endurance vereniging.
Dan beginnen we lekker met Impuls!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 18:54

Zeewolde heeft zijn inschrijving geopend voor de liefhebber. :D

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 21:36

Weet iemand hoe lang het duurt voordat een tweede paard (startpas aangevraagd) in mijnendurance komt te staan en ik haar ook in kan schrijven voor wedstrijden?

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:53

Dat is ook mijn vraag Unseen, mijn oudere paard staat al in mijn combinaties, maar mijn jonge paard nog niet. Heb gezien de vooruitgang besloten met hem te starten in plaats van met mijn oudje, maar die staat er nog niet in. Zou zo zuur zijn als ik niet kan starten omdat de inschrijvingen dan vol zijn. Zeker omdat het letterlijk een thuiswedstrijd is.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 00:55

Chouchou schreef:
Bovengenoemde wedstrijden worden inderdaad wel door de meeste ruiters als prettig ervaren. Renkum hoorde daar eerst ook bij, maar die wedstrijd is nu verplaatst naar Laag Soeren, wat wel wat pittiger schijnt te zijn.

En ik ben juist benieuwd naar Zeewolde, alleirbag! Voor ons niet zo ver weg en valt mooi in het jaar, maar moet nog wel bedenken welke afstand. Het is in ieder geval vlak en niet mul dus, en hoe zijn de paden na wat regen? Heb het idee dat het daar al wel snel erg nat kan worden.

Het is vlak, mul en heeft ruime paden. Na regen vaak een grote blubberbende, maar omdat veel paden zand zijn, is het goed te rijden. Vandaag nog een mooi stukje van 4 kilometers achter elkaar kunnen galopperen, in de regen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 07:42

Het duurt enkele dagen.
Vorige week heb ik een startpas aangevraagd op maandag en die stond er woensdag in bij mijn endurance.
En anders vast de organisatie mailen en zeggen dat je je aan wil melden met een combinatie die nog niet in mijn endurance staat, of ze je alvast op de lijst willen zetten?

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:12

Het staat er in!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:26

Gebruiken jullie de equilog app?

Ik liep vanmiddag ergens tegenaan... hij stond blijkbaar op mi/h inplaats van km/u. Als ik dat achteraf aanpas veranderd hij niks in de getallen.

Dus mijn vraag is: wat heeft hij nou gemeten? Miles of kilometers?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:33

Als-ie op miles stond zal hij miles gemeten hebben. Wat zijn de getallen en heb je enig idee hoe hard je hebt gereden? Is het rond de 6, dan heb je alleen maar gestapt als het km zouden zijn geweest, in mi/h zit je dan op 9 km/u, en met stap/draf is dat een realistische waarde.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:44

Ik gebruik equilog maar begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Je kan dan toch weer terugzetten naar km? Het gemiddelde verandert bij mij mee naar de eenheid van de afstand, dus als de afstand in km klopt, klopt het gemiddelde in km/u ook. Neem aan dat je de gegevens invoert nadat je de training gemeten hebt, dus de afstand in km is bekend? Dus als er nu staat dat je bijv 10 mi hebt gereden in een uur, dan staat er ook 10 mi/h (wat in km/u dus harder is, maar dat rekent ie niet zelf om), en als je het verandert naar km, komt het gemiddelde er ook in km/u uit.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 20:58

Bedankt voor de reacties. Dan zelf maar aan het omrekenen.:)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:08

Maar dat hoeft dan toch niet? Neem aan dat je het ooit hebt ingevoerd alsof het km waren, dat getal is toch ongewijzigd? En dan mi veranderen in km en dan is ook je gemiddelde in km/u. Maar eigenlijk hoef je ook niet eens te kijken naar de eenheid erachter en alleen naar het getal, immers weet jij zelf dat als er 10 mi/h staat, dat je 10 km/u bedoelt. Het getalletje verandert niet.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:22

Nee. Ik heb de app mijn rit laten volgen. En ben op het getal in het scherm afgegaan voor de afstand. Heb niet verder gekeken... en dus stonden er mi in plaats van km.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:24

Ik voer de equilog app zelf in. Via mijn horloge en endomondo. Ik snap alleen bij hartslag de herstel hartslag en de hersteltijd niet.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 21:51

Malenka schreef:
Nee. Ik heb de app mijn rit laten volgen. En ben op het getal in het scherm afgegaan voor de afstand. Heb niet verder gekeken... en dus stonden er mi in plaats van km.

Oh zo! Dat is vervelend, denk dat je dat inderdaad alleen handmatig kan omrekenen. En instellen op km voor de volgende keren :D

JoycexEnya schreef:
Ik voer de equilog app zelf in. Via mijn horloge en endomondo. Ik snap alleen bij hartslag de herstel hartslag en de hersteltijd niet.

Dat is volgens mij laatst wel in een topic langsgekomen. Er zijn eigenlijk 2 manieren waarop je dat kan invullen. De eerste is dat je altijd eenzelfde hartslag kiest, bijv 60, en bijhoudt hoeveel tijd je paard nodig heeft om op die hartslag te komen. De andere manier is dat je standaard een tijd kiest en dan bijhoudt wat de hartslag is na die vaste tijd rust/stilstaan/herstellen. Beide kan, als je de omstandigheden maar zo gelijk mogelijk houdt steeds, dan zie je als het goed is wel progressie na verloop van tijd :)

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 22:02

Ik heb ons ingeschreven voor onze eerste wedstrijd.
Nog lekker een ruime maand trainen en dan komt na zo'n 6 jaar eindelijk m'n meisjesdroom uit. :D