Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 13:44

In theorie zijn ze oneindig aanpasbaar, maar dan moet ie weer naar Frankrijk over en weer gestuurd worden. En mijn eigen geduld laat dat niet toe :+

Het zijn (hele fijne) foam panelen. Ik weet niet welke maat ik nu uiteindelijk heb, dat zal ik na moeten vragen. Wel het nieuwste type paneel eronder waar ik echt verlieft op ben. Het kan ook zijn dat de combinatie nuumed/ zadel het nu net niet is. Het is gewoon lastig zadels %)
Ik neig nu ook naar een arena ivm het makkelijk kunnen wisselen van de kopijzers. In mei ga ik die proefrijden. Ben benieuwd wat dat gaat brengen

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:03

Dat laten aanpassen in Frankrijk schijnt ook wel serieus kostbaar te zijn.
Arena ken ik niet.
Ik heb nu een Wintec Endurance.
Laatst bijgewerkt door manzano op 14-04-25 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:03

Ja exact dat, het was ook mijn vraag inderdaad of ze aanpasbaar waren maar dan moest ie idd weer terug naar Frankrijk. Plus dat de kortste die ze hadden nu 47 cm was volgensmij? Dat is voor ons helaas veels te lang, de Edix van 42 cm past al net, veel langer kan hij niet dragen. Over twee weekjes komt cc saddle care langs voor ons zadel, is ook wel nodig want ik denk dat hij rechts opgevuld moet worden, nu trekt hij wat scheef met rijden.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-25 14:04

Ohh dat is eigenlijk geen optie helemaal vanuit Zweden. De verzendkosten alleen al :') Ze worden hier of vanuit Denemarken of Noorwegen nog wel eens tweedehands verkocht, maar dan hebben ze op Arabieren gelegen en mijn paard heeft echt een hele andere pasvorm. Ach, goed om te weten en goed voor de portemonnee, in ieder geval iets om uit m'n hoofd te kunnen zetten :+

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:05

Monody schreef:
Ja exact dat, het was ook mijn vraag inderdaad of ze aanpasbaar waren maar dan moest ie idd weer terug naar Frankrijk. Plus dat de kortste die ze hadden nu 47 cm was volgensmij? Dat is voor ons helaas veels te lang, de Edix van 42 cm past al net, veel langer kan hij niet dragen. Over twee weekjes komt cc saddle care langs voor ons zadel, is ook wel nodig want ik denk dat hij rechts opgevuld moet worden, nu trekt hij wat scheef met rijden.

Oh jij hebt ook een Edix. Ik hoopte dat jij een goed alternatief had voor zo'n kort ruggetje. Heb ook een Edix, maar ben niet heel happy ermee.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 14:12

Klopt ja, hiervoor Wintec gehad, maar daar was ik uiteindelijk niet zo tevreden over. Pasvorm was toch niet helemaal lekker. Onder de edix lijkt hij nu goed te lopen maar ik wil ook zo’n druktest gaan uitvoeren. Ook Thorowgood gepast maar dat was vreselijk voor hem, die kussens boorden in zijn rug :+ Massimo schijnt ook korte zadels te hebben maar ik hoor ook veel ruiters die daar weer rugpijn in krijgen. Waar loop jij met Edix tegenaan?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 15:22

Dat is dus ook voor mij de reden dat ik echt geen GM wil
Vind het risico te groot wat betreft paard die misschien dikker of dunner word of wat dan ook .
Terwijl het echt super zadels zijn verder

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 15:24

Monody schreef:
Klopt ja, hiervoor Wintec gehad, maar daar was ik uiteindelijk niet zo tevreden over. Pasvorm was toch niet helemaal lekker. Onder de edix lijkt hij nu goed te lopen maar ik wil ook zo’n druktest gaan uitvoeren. Ook Thorowgood gepast maar dat was vreselijk voor hem, die kussens boorden in zijn rug :+ Massimo schijnt ook korte zadels te hebben maar ik hoor ook veel ruiters die daar weer rugpijn in krijgen. Waar loop jij met Edix tegenaan?

Mijn kleine haflinger van 1.37m met korte rug loopt onder een Massimo trail en Massimo dressuur zadel. Ik vind ze heerlijk zitten :D

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 15:28

Massimo trail heb ik hier liggen nog van mn oude paard. Idd had ik er vreselijk pijn in mn rug van.
Ik heb nu al en edix Tudor, maar ik heb op de een of andere reden te weinig steun eraan. Benen gaan echt alle kanten op en ik zit niet stabiel.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 16:49

Zadels zijn altijd lastig.

Het is ook nog eens heel erg persoonlijk.

Ik vond mijn Massimo Trail heerlijk rijden op mijn vorige pony.
Op de huidige aanvankelijk ook, maar bij langere afstanden bleek de twist te breed. Ik kreeg er geen pijn in mijn rug van, wel last van mijn liezen.
Dat zadel is uiteindelijk ingeruild voor mijn huidige zadel, een Reactor Panel dressuur.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 17:49

Vervelend! In mijn ervaring kunnen beugels ook al heel veel verschil maken. Ik merk dat ik met mijn flexon beugels veel stabieler zit dan met de zaldi vila’s, maar ja, van de flexon krijg ik dode voeten na een aantal km… dus ik probeer te wennen aan de zaldi vila’s, al weet ik wel dat er dus ooit gaston mercier beugels aankomen :)

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-25 18:15

Ik heb dus geen last van wisselend passen in het seizoen.
Ze heeft Boom maat 24 ik heb hem nu bijna 3 jaar geloof ik.
Vriendin van mij wel keer gehad met niet meer passen heeft het kunnen ondervangen door inlages te gebruiken.
Wel heb ik altijd en dan ook echt altijd de passende GM dekjes eronder.
Ik heb de Compagnie.
En mijn vorige paard had de Margaride.
Ik durfde het risico sinds Leanne de zadels doet wel aan met evt weer terug moeten sturen.

Mijn reactor panel was dus niet wijd genoeg voor mijn huidige paard die heb ik verkocht ook fijn zadel maar de GM wint het.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 22:29

Het is een beetje stil gevallen hier :(

Hoe is het bij iedereen?

Hier net de laatste check gedaan bij Arie die vandaag de 3* 140 heeft uitgelopen. Ging alles behalve soepel met re-inspections en verloren ijzers etc etc etc. Maaaaar we hebben wel mooi 15.1 gereden. Mega mega trots op witje <3

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-25 22:52

Super gedaan Bo! *\o/* dit was zijn eerste 3* toch, ook de jouwe of niet?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 23:03

Wow gaaf!! Gefeliciteerd!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 08:35

Goede gedaan zeg echt knap! :j

Hier weinig gereden zo op pad voor blokje om.
Iets te druk met werk maar goed komt wel weer goed.
En ik wil haar nog niet teveel doortrainen nu er geen gras is nog en ze niet voldoende kan bij eten overdag.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 08:42

Gaaf bo ! Was geen saaie wedstrijd dus .
Hier gewoon niet zoveel te melden. Hebben even rustig aan gedaan omdat ze na de wedstrijd en een training later wat opgelopen benen had voor.
En ga der nu weer rustig wat verder in het werk zetten.
Fotoshoot gehad ondertussen nog die foto’s staan in een ander topic
En onze volgende wedstrijd is pas eind juni

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:49

Gefeliciteerd Bo *\o/* hebben jullie super gedaan :j

Hier inderdaad ook weinig te melden. Na Renesse heeft Archie een paar weken vrij gehad en ik moet hem nog terug oppakken. Komende zomer ook geen hele heftige wedstrijdplannen dus nu even wat kalmer aan is ook niet zo verkeerd

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 09:49

Wauw wat tof zeg! Gefeliciteerd!!

Ik kwam gister op stal na mijn bekapcursus en toen was Mar niet zichzelf. Hij hinnikte zachtjes en kwam niet naar mij toe, dat doet hij nooit. Vrijdag heeft hij zijn enting gehad en hier heeft hij echt heftig op gereageerd, hij kon amper lopen met linksvoor en sleepte zichzelf vooruit. Ook had hij verhoging. Dus toch maar de DA laten komen voor pijnstilling, dat hadden we zelf helaas niet in huis. Na de injectie liep hij gelukkig al een stuk beter maar de komende dagen krijgt hij even rust. Ik heb sowieso amper tijd om iets met hem te doen door de paasdagen :+ Hopelijk kunnen we eind deze week weer rustig aan de slag en dan komt ook de zadelmaker. Onze eerste wedstrijd is ook 28 juni.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-25 12:19

Ja hier verder ook niet zo veel te vermelden. Mijn dagen bestaan vooral uit wandelen, grondwerk, wandelen, grondwerk :O Clara is onderhand al bijna helemaal klaar met verharen want ik sta haar rustig elke dag 30-45 min te borstelen :') We werken 'hard' aan onze band en aan hoe ze met haar emoties om gaat en ze is buiten al een heel stuk meer relaxed en meer gefocust op mij ipv op haar omgeving en ze is veel prettiger te hanteren :j Ik neem nu ook de tijd om haar eindelijk eens te leren galopperen aan de longe, dat is nog niet zo makkelijk voor haar :D Maar elke keer doet ze het een stukje beter. Al met al niet zo spannend want we doen vnl veel stappen, halthouden, achterwaarts, opzij, etc etc maar ik merk al dat het goede resultaten boekt. Nog ongeveer twee maanden te gaan voor ik hopelijk weer mag gaan rijden :=

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-25 20:37

Iedereen heerlijk druk zo te lezen met van alles en nog wat hahahaha

Vandaag nog een 60 gereden met Zazoe en de jeugdruiter. Mooi 12,5 gereden gemiddeld met fijne aanbied tijden! Vlak voor de finish haalde de kop van de 1* ons nog even in op volle vaart. Ik had het even benauwd dat Zoe mogelijk zou uithalen maar ze deden het super en bleven aardig rustig!
Bo&Co :+ hebben een top weekend gehad!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 10:30

Ik zat net je verslag-topic te lezen. Super leuk!!

Nou ik heb een GM op proef! Zo fijn dat dat kan!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 12:34

Dankjewel!

Hoe is het verder bij iedereen?

Leanne komt volgende week hier ook even mee puzzelen om het weer passend te krijgen <3

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 15:14

billy3105 schreef:
Dankjewel!

Hoe is het verder bij iedereen?

Leanne komt volgende week hier ook even mee puzzelen om het weer passend te krijgen <3

Oh dat zou enorm fijn zijn als dat lukt!

JolienB92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-25 15:56

Hoi iedereen :-)
Vraagje, aangezien Aline nog 2 jaar moet worden maar ik wel al wat grondwerk aan het doen ben met haar verlang ik toch stiekem naar volgend jaar wanneer ze 'eindelijk' zadelmak gemaakt kan worden :D

Nu heb ik een dressuurzadel van mijn vorige paarden, een Albion SLK 17,5". Een zeer fijn zadel maar ik vrees iets te groot voor Aline, aangezien ze echt wel kleiner is dan mijn vorige paarden.
Nu zoek ik ook een meer veelzijdiger zadel, waarmee ik gemakkelijk kan buiten wandelen maar ook eens een sprontje kan nemen maar toch ook mijn dressuur kan onderhouden.
Ik was sowieso van plan voor een zadelpasser te laten komen eens ze zadelmak is, maar heb natuurlijk wel een zadel nodig voor te kunnen starten..
Ik wil ze liever geen te groot dressuurzadel opleggen uit schrik dat het haar meer ongemak zal geven.
Wat raden jullie aan?
Het is moeilijk voor te weten wat voor zadel je nodig hebt als je nog nooit op je paard hebt kunnen zitten of ook niet kan passen.
Het is uiteraard nog niet dringend, maar hou de 2e hands sites toch een beetje in de gaten..