Vera zoals je vast wel weet heb ik ook een tijd met hoefschoenen gereden. Ik vond 't ideaal en vooral heel fijn om gewoon in de wei lekker blootvoets te hebben staan! Is toch het beste voor ze. Ik heb geen last gehad van wondjes of schuurplekken oid, maarja ik heb er max 12 km per rit mee gereden

Ik ben gister weer naar het ziekenhuis geweest voor controle en een nieuwe foto / CT stan laten maken van mijn rug. Ik had vorige week op de spoedafdeling helemaal de foto's niet gezien dus ik had eigenlijk geen idee hoe veel schade er was maar pfoe, een van m'n wervels is echt best wel in elkaar gedrukt, ik schrok er best een beetje van. Gelukkig verder geen schade aan de uitsteeksels oid wat je toch zou verwachten bij zo'n val, maar de wervel is juist van 'binnen uit' kapot, waarschijnlijk door de grote impact van de val en het bollen van mijn rug tegen de andere wervel geklapt. Gelukkig is in deze twee weken de schade niet erger geworden maar het gaat ook niet beter worden. Wel zal met de tijd de pijn minder worden / weg gaan en zal het verder geen grote impact op mijn leven moeten hebben. Maar nu de komende 6 maanden moet ik echt goed rustig en voorzichtig aan doen want de plek is gevoelig voor nieuw trauma. Ik mag zeer waarschijnlijk de komende 3-4 maanden niet rijden en daarna uiteraard heeeel voorzichtig opbouwen dus daar gaat wéér een wedstrijdseizoen naar de maan

Ik heb besloten echt even helemaal back to basics met Clara te gaan. Ze is natuurlijk al een langere tijd erg lastig buiten te rijden dus ik wil gaan focussen op rust en ontspanning en onze samenwerking. In het grondwerk is ze echt een droom zo gevoelig en meewerkend, doet alles op de allerlichtste druk, dus dat wil ik door gaan zetten in het werk onder het zadel. Ik heb ook al heel lang een soort van penny droom om haar gewoon op een touwhalstertje te kunnen rijden dus ik denk dat we daar maar werk van gaan maken