Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:48

JoycexEnya schreef:
Ik weet niet of het handig is hier te plaatsen, maar ik houd mijn vorderingen ook bij met equilog.
Maar loop vast met herstel hartslag en herstelminuten, hoe moet je dat invullen.

[ [url=m/zG0ceL.png]Afbeelding[/url] ]

Of kan dat alleen als je interval doet?

Logisch nadenkend zou ik zeggen: óf je vult een hartslag in, bv 60, en je geeft iedere keer de tijd aan tot hoelang het duurt die 60 te bereiken (en die tijd moet dan dus iedere keer korter worden), óf je vult een vaste tijd in, bv 5 minuten, en je vult iedere keer in wat de HF na 5 minuten is (en die HF moet dan dus iedere keer lager zijn). Allebei invullen is niet logisch, de ene waarde is afhankelijk van de andere.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:38

Malenka schreef:
Dan is het nog steeds 30km plus die test op 1 dag. Is dat niet wat veel denk je? Het lijkt me wel verschrikkelijk interessant.

Ik denk dat het haalbaar is. Als we niet op een hoog tempo rijden gaat het vast wel lukken. Ik durf het wel aan. Lijkt me mega interessant.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 09:35

Ibbel schreef:
JoycexEnya schreef:
Ik weet niet of het handig is hier te plaatsen, maar ik houd mijn vorderingen ook bij met equilog.
Maar loop vast met herstel hartslag en herstelminuten, hoe moet je dat invullen.

[ [url=m/zG0ceL.png]Afbeelding[/url] ]

Of kan dat alleen als je interval doet?

Logisch nadenkend zou ik zeggen: óf je vult een hartslag in, bv 60, en je geeft iedere keer de tijd aan tot hoelang het duurt die 60 te bereiken (en die tijd moet dan dus iedere keer korter worden), óf je vult een vaste tijd in, bv 5 minuten, en je vult iedere keer in wat de HF na 5 minuten is (en die HF moet dan dus iedere keer lager zijn). Allebei invullen is niet logisch, de ene waarde is afhankelijk van de andere.

Gisteren interval training gedaan.
Hier het grafiekje.
Afbeelding

Hoe kan ik dan het beste, de hersteltijd of de herstelhartslag.
Je ziet in de grafiek dat ze de eerste tot de 3de keer 5 min draven de hartslag snel herstelt, daarna gaat het iets langzamer, moet ik dan minder keren doen of nog zo houden. (ik doe het in de bak, vind ik makkelijker dan het in het bos te doen.) Ik vond het wel meevallen ze zat rond de 106 in draf en ging daarna wel langzamer naar beneden. De laatste rust is 13 min uitstappen. Toen ze stil stond was de hartslag snel naar 60 gegaan.

JoycexEnya

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:22

Ik heb nog even een vraagje

Ik ben Lid van de Endurance vereniging.
Ik heb Enya geregistreerd op MijnKNHS
En heb per 10 maart 2017 een Startlicentie Endurance, daarvoor staat Enya haar naam.
Ben ik er zo of moet ik nog een gratis startpas aanvragen als combinatie zo ja, hoe moet ik het doen.
Maar omdat Enya al op de startlicentie staat, moet ik dan nog een startpas aanvragen?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 14:48

De mevrouw van de KNHS die ik laatst sprak zij dat je bij de eerste automatisch jezelf samen met je paard registreert.
Dus lijkt me dat je er nu bent.
Ik heb het nog niet gedaan, dus kan het niet 100% garanderen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 16:10

Krijg je een pas thuis gestuurd of is dat niet meer.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:05

Dat is niet meer dat je een pas thus gestuurd krijgt.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:17

Is allemaal dus digitaal geworden.
Mijn pas is morgen actief, dus dan kan ik mij denk pas opgeven voor Ommen.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:02

Weet iemand of er écht geen mogelijkheid is om met een hengst te starten? (Dus voordat je klasse 2 startgerechtigd bent als ruiter)..

Ik zou namelijk eerst moeten starten met Brego (ruin), maar dat is de jongste van het stel. Dus liever zou ik eerst starten met King maar hij is hengst.

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:07

Dat zou je de knhs moeten vragen, ben je niet toevallig dressuur l2+5?

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:11

Nee helaas niet, dat is wat het lastig maakt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:27

Brego93 schreef:
Weet iemand of er écht geen mogelijkheid is om met een hengst te starten? (Dus voordat je klasse 2 startgerechtigd bent als ruiter)..

Ik zou namelijk eerst moeten starten met Brego (ruin), maar dat is de jongste van het stel. Dus liever zou ik eerst starten met King maar hij is hengst.

Nee is absoluut geen andere mogelijkheid voor.
Sterker nog je resultaten in de dressuur/springen en cross tellen niet eens mee als startbewijs voor een hengst in de endurance.
Je moet dan gewoon echt klasse 2 met winst hebben.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:36

Mag je geen klasse 1 rijden met een hengst?? Hoe kom je dan in klasse 2?

Of is dit een hele rare vraag.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:40

In principe moet je dan eerst starten met een ander paard (ruin/merrie) en klasse twee start gerechtigd zijn voordat je met je hengst mag starten in klasse 1, dan heb je jezelf als ruiter bewezen en gaan ze er van uit dat je je hengst onder controle kunt houden.

Maar ik zou dus liever eerst starten met m'n hengst omdat hij al wat ouder is :')

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:43

Maar als je dus geen ruin of merrie hebt en geen mogelijkheid om een paard te lenen wordt het al lastig. En castreren alleen voor klasse 1.. tja dat zie ik eigenlijk niet zitten, ik vrees dat gewoon starten wordt met Brego. Ik heb nog gemaild voor de zekerheid, dus we zullen zien.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:45

Ben wel benieuwd wat ze gaan zeggen

Faya__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:00

Maar 3x20 moet lukken toch? Met 9/u. Dan heb je iig je startgerechtigdheid en dan moet je alleen nog een keer een k2 rijden. Misschien dat je tzt daar wel een paard voor kan lenen of dat je eigen ruin zover is.

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:08

Brego93 schreef:

Je kan ook 3 wedstrijden in BE starten. Daar is starten met een hengst GEEN probleem.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:31

Dat biedt perspectief! Bedankt voor je reactie Alex, ik heb me inmiddels ook verdiept in de wedstrijdkalender van BE en daar zitten wat leuke wedstrijden tussen :). Nu alleen nog even uitzoeken hoe het zit met aanmelden etc en verschil tussen wallonie en vlaanderen

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:50

Brego93 schreef:
Dat biedt perspectief! Bedankt voor je reactie Alex, ik heb me inmiddels ook verdiept in de wedstrijdkalender van BE en daar zitten wat leuke wedstrijden tussen :). Nu alleen nog even uitzoeken hoe het zit met aanmelden etc en verschil tussen wallonie en vlaanderen

Ik start met mijn hengst in de endurance en ik heb eerst ook klasse 2 moeten starten met een ander paard. Ik heb daarvoor een oproep geplaatst op het endurance forum en daardoor een paard van iemand anders mogen uitbrengen.

Dus je zou ook kunnen kijken of je een paard van een ander mag starten tot klasse 2.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:47

Ik heb nog een vraagje.
*Ik ben dus lid van de endurance vereniging.
* Enya staat geregistreerd bij de KNHS en heb haar ook zelf toegevoegd in mijnendurance
* mijn startpas is vanaf vandaag actief.
* Op mijn startpas staat wel een combinatienummer en Enya als paard (dus die gratis startpas hoeft niet meer?)

Wanneer kan ik mij dan inschrijven voor Ommen. Want wij als combinatie staan nog niet in mijnendurance.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:12

De koppeling met/transfer van gegevens van de KNHS gebeurt niet real time. Elke week wordt dat een keer geupdate dus het kan zijn dat je daarom nog een paar dagen moet wachten.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:00

Maar voor de rest klopt alles?
Ben nogal ongeduldig als ik ergens zin in heb :o

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 15:01

Plus dat de inschrijving van Ommen natuurlijk open moet zijn ;)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:19

Die is al open :P