Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 11:24

Dubbelpost

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 11:45

Gefeliciteerd Saskia!!! Heerlijk zeg. De paden zien er goed uit! 34 km, ook een prestatie :D Je reel doet het alleen helaas niet bij mij, ik krijg een foutmelding als ik op de link klik.

Ik ga zo eens even een route uitstippelen op ruiterenenmennen en dan een relaxed buitenritje maken vandaag :)

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 12:25

Allemaal gefeliciteerd met jullie goed uitgereden km’ers *\o/*

Piekosjj

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-25 12:31

Wat heerlijk dames twee goed uitgereden ritten! Wat een gaaf compliment voor Archie! :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 12:40

Gefeliciteerd met de goed uitgereden ritjes!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 14:08

Gaan jullie dan met auto en trailer naar wedstrijd en dan trailer afkoppelen en met de auto naar de groompunten?

Wat een knappe prestaties komen er voorbij. Wij houden het voorlopig rond de 20km. 13 april de 1e wedstrijd in Leusden, super spannend.
Week ervoor training bij De Boer Paardensport, ook 20 km.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 15:11

StalMelyn schreef:
Gaan jullie dan met auto en trailer naar wedstrijd en dan trailer afkoppelen en met de auto naar de groompunten?

Bij wedstrijden dichtbij gaat mijn man met andere auto mee, verder weg koppelen we idd de trailer af.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:19

Wat goed! Van harte met de mooie rondjes.
61 km ook, pittig hoor

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 18:46

StalMelyn schreef:

Wat een knappe prestaties komen er voorbij. Wij houden het voorlopig rond de 20km. 13 april de 1e wedstrijd in Leusden, super spannend.
Week ervoor training bij De Boer Paardensport, ook 20 km.

Wisselend.
Soms koppelen we af soms komt de groom met eigen vervoer

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-25 20:19

Koppel de trailer altijd af groom met de trekauto.

Wat een heerlijke berichten zie ik langs komen van de wedstrijd iedereen genoten en gefeliciteerd met het goede uitrijden.

Dit weekend op ponykamp geweest heerlijk weekend in een B&B doorgebracht lekker paard gereden en in totaal zo`n kleine 65 km afgelegd mooie training was dit dus voor der.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 20:41

Ik kom even binnenvallen.
Wat is handig als je op GPS wil rijden als je maar af en toe een (in mijn geval) mendurance rij?

Vorig jaar heb ik er 1 gereden, toen 2span met groom achter op dus had toen de route in TopoGPS, maar ideaal is dat niet.
Over 2 weken start ik in Gaasterland (waarschijnlijk weer de enige wedstrijd dit jaar), enkelspan sulky dus in mijn eentje op de wagen dus toch maar kijken of er nog meer betaalbare opties zijn.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 21:17

Dennis schreef:
Ik kom even binnenvallen.
Wat is handig als je op GPS wil rijden als je maar af en toe een (in mijn geval) mendurance rij?

Vorig jaar heb ik er 1 gereden, toen 2span met groom achter op dus had toen de route in TopoGPS, maar ideaal is dat niet.
Over 2 weken start ik in Gaasterland (waarschijnlijk weer de enige wedstrijd dit jaar), enkelspan sulky dus in mijn eentje op de wagen dus toch maar kijken of er nog meer betaalbare opties zijn.

Dan zou ik eens kijken naar komoot

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-25 22:33

Of outdooractive, spraakgestuurde navigatie maar gratis in tegenstelling tot komoot

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 18:50

Oef Marnix had het flink warm vandaag met zijn halve mammoetvacht :( Wel 11,7 gemiddeld op 10 km kunnen halen in het bos dus best trots op hem! En morgen vrijwilligen bij Renesse. Veel plezier alvast bij iedereen die gaat. Ik sta aan de start samen met een stalgenootje van mij :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-25 20:02

Tot morgen Mondy!

Arie heeft ook wat meer moeite Lijkt het met de warmte. Zit zo te dubben. Ik wil hem eigenlijk over 4 weken scheren vlak voor Zutendaal. Vandaag was het al een stuk beter i.i.g.!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 08:18

Succes voor wie gaat starten vandaag.!
Het is prachtig rijweer.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 09:56

Iedereen veel plezier vandaag en succes *\o/*

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-25 19:58

Ik heb als vrijwilliger de wedstrijd als erg leuk ervaren om ook eens te kijken hoe het achter de schermen er aan toe gaat! Nu kriebelt het nog meer om te starten in juni :)
Helaas wel een pony geblesseerd die opgehaald moest worden.. ik hoop dat het daar goed mee gaat

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-25 22:33

Het was een mooie editie in Zeeland, eigenlijk perfect weer!
Idd hoop ik alle beterschap voor het paard Y;(

Vandaag een mooie 80km gereden met Arie! Hem gewoon z’n ding laten doen en niet specifiek op snelheid gekeken. Enkel dat ik 19/20 per uur wilde galopperen en 13 wilde draven. Gelijk een groot deel van de routes van Goirle weer bekeken, en nu het droog is ligt het er heel mooi bij!

Hij mocht zelf bepalen welke gang hij waar wilde. Eerste rondje kwamen we thuis met 17.4 tweede rondje met 16.8 en derde rondje ook! Gemiddeld dus 17km/u gereden! Nou vooruit trek er nog 2 en 3 minuten af voor het herstel. Dus uiteindelijk 16.8km/u gemiddeld over 80 kilometer 8-) en dat helemaal in z’n uppie

In de tussenpauzes hem gefilmd met Sleip voor de locomotie en de rest zelf gekeurd. Gewoon super gelopen dus <3

Hoe was het weekend bij de rest?

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 08:44

Wat goed zeg Billy! Heerlijk. Weet jij waar er gereden gaat worden bij Goirle?

Ik heb met Marnix 25 km afgelegd naar Strijbeekse heide. Helaas moeten wij eerst een groot deel verhard stappen maar eenmaal in Strijbeek aangekomen heeft Marnix een uur flink op tempo gedraafd. Helaas vergeten mijn ronde aan te zetten toen dus wat ons gemiddelde tempo was in Strijbeek weet ik niet :| Maar ik heb deze week vakantie dus dan gaan we vast nog een keer naar buiten!

Wel merk ik dat de flexon beugels die ik heb helaas niet zo geschikt zijn voor echt lange afstanden draven. Met dressuur zitten ze fantastisch maar ik merk dat ik met lange ritten pijn krijg in mijn knieen. Ik zat te kijken naar de nieuwe Gaston Mercier Bi Relax 2.0 maar die zijn zo duur.. Hebben mensen fijne ervaringen met de Zaldi Vila beugels, of met andere endurance beugels?? Ik hoor het graag!

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 09:14

Wauw billy wat fijn om zo iets te kunnen trainen en wat een prachtig tempo :j dat halen wij op een korte afstand zelfs nooit

Monody, je kunt ook de opnamen gewoon sws pas aanzetten nadat je bent ingestapt.

Ik heb de Zaldi Vila korf beugels, bevallen mij op de lange afstanden heel goed. Met mijn Sprenger Balance beuegels kreeg ik hele zere voeten op lange afstanden. Dus die hangen aan mijn dressuur zadel.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 09:54

Wij hebben ook meegereden in Renesse :j
Wilde ik per se want het is wel een beetje mijn thuiswedstrijd :’)

Nu heb ik mijn bingokaart vol. 4x Endurance Renesse op rij :)F
2022, 2023, 2024 (met Brynn) en 2025
Afbeelding

Heerlijke training heb je gehad Bo! Heel veel zin om daar ook te rijden in juni :j

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 09:59

Ik heb dus hetzelfde met mijn flexon beugels. Goed om te horen dat de zaldi’s bevallen, ga ik daar eens naar kijken. Goedhart heeft ze nog op voorraad zag ik.

Hee jullie heb ik dan ook gezien lideli! Leuk dier heb je :)

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 11:51

@mondy, ik weet zeker waar er in Goirle gereden gaat worden hahaha, ik maak de routes. Van de winter was ik even bang door alle kap werkzaamheden dat alles stuk zou zijn, maar het bos hersteld echt mega goed!

En heerlijk die strijbeekse heide! Vroegah met dagtochten van de manege daar gereden. Prachtige paden!

Ik heb mijn warming-up en cooling down niet op mijn horloge aangezet. Op wedstrijd doe ik dat immers ook niet natuurlijk, dus dan haal je de snelheid wel ‘makkelijker’ maar goed, er zit intussen al 5 jaar galop werk in de benen bij hem :+

@lideli het is dat ik geen trailer bij had, anders had ik m zo meegenomen _O-

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-25 13:43

Oh joh!!! Dat wist ik helemaal niet haha, wat leuk zeg!
Strijbeek is nu ook eindelijk helemaal droog alleen zijn er veel paden met dikke kraters in het midden doordat er toen het nat was groot verkeer overheen is gegaan. Zo jammer! Vooral bij de smokkelaar dat gebiedje daar. Maar verder heerlijk gereden! Ik ga dan ook mijn horloge maar eens aanzetten als ik echt in het gebied zelf ben, scheelt een hoop tijd en langzame km’s.

Heb jij dan echt 80 km in het gebied zelf gereden billy? Echt super tof. Ik had al spierpijn na 30 :')