Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

niet mijn hobby 

We zijn al een paar keer uit wezen wandelen, en ik denk dat we vanmiddag misschien een klein rondje gaan rijden. Mijn stalgenoten zeggen dat er niet veel goede wegen zijn om op te rijden, en ja er zijn niet zo veel leuke rondjes of prachtige bospaadjes, maar er zijn veel brede zandpaden en dat is voor ons eigenlijk het belangrijkst
Volgens mij vinden we wel meerdere mooie routes
De stal ligt ook direct aan een zandweg, dus we hoeven helemaal niet meer het asfalt over
Ik woon nu ook weer dichtbij een goede vriendin die met meerdere arabieren endurance rijd, dus ook gister meteen met haar op mijn vorige bijrijdpaard wezen rijden
ik heb er nu ook 1 maar die gaat er echt uit zodra we 80 km + gaan rijden
manzano schreef:Heb je de drukmeting van de Emir wel met pad eronder gedaan? Vaak zijn die drukmetingen op de "blote" rug, maar dat geeft bij een Edix geen goed beeld.
Het was een pokke eind rijden maar het viel me achteraf best mee. Ik reed Clara niet zelf, maar ik had wel een aanhangwagentje mee dus alsnog wel maar 80 mogen rijden. Maar gewoon lekker op de cruise control in de rechterbaan hangen en ik voelde me zelfs ondanks de langere reistijd een stuk frisser dan wanneer je wel gewoon door kunt / wilt rijden en de hele tijd aan het inhalen bent.
Ik had dat gister toen ik opeens weer op een Arabier reed, na twee jaar lang alleen op Clara te hebben gereden. Clara heeft echt zo ontzettend veel kracht en snelheid en ze gooit ontzettend op dus je bent eigenlijk de hele tijd bezig met jezelf in het zadel houden. En dan weer opeens op een arabier, die a la 9-11 km draaft en je komt amper het zadel uit. Was echt zoooo raar 
Ze was uiteraard best gespannen en wilde vooral heel hard draven maar ze was hartstikke stoer en ze ging met wat overtuiging langs alle nieuwe enge dingen. En op de zandweg terug richting stal had ze de snelheid goed in en draafde ze met d'r oren strak naar voren 17-18 kph
Ach ja, ze heeft best wat opgekropte energie en als ik wilde kon ik haar zo weer terug krijgen. Volgens mij gaat het wel een maand duren voordat ze in het rijden weer een beetje rustig is

hier schieten ze boven de 13 al in galop

Als ze rond de 10-11 zou lopen, zou het echt voelen alsof ze stilstaat denk ik haha. Ze galoppeert zo rond de 19-20 km/uur en dat is dan gewoon een rustig comfortabel handgalopje. Tijdens draverswedstrijden draven ze zo rond de 45 km per uur en de echt goede paarden tussen de 50-55 km/u. Maarja, dat doen ze dan 1.5-2 km lang en dan is de wedstrijd over 
Ze was nog best heel gespannen maar duidelijk al moediger dan de vorige keer en gelukkig qua snelheid ook wat beter te hanteren
Deze week staat een beetje op zijn kop doordat ik ook weer meer ben gaan werken, dus ik rijd haar deze week een keertje minder maar dat is geen probleem. In plaats daarvan vanavond weer even in de binnenbak een paar rondjes stappen en dan hopelijk morgen kijken of we daar wat dressuur kunnen rijden. En dan staat er voor zaterdag een 'lange' rit op de planning en ik denk dat we dan vanaf de week er op weer terug gaan naar ons normale schema
Marnix dacht echt vrouw, waar bén je mee bezig. Maar heel tof! Ik miste alleen de gemiddelde snelheid per km maar als het goed is heb ik die nu kunnen instellen dus morgen weer even proberen
Ik vind het maar knap van die uit de kluiten gewassen shetlander van mij.
Bij Fred en Mellow, beide rond de 1.37m ben ik ook altijd erg blij met een draf van 12/13km/uur. Door hun korte pootjes is het ook vaak lastig om met anderen te trainen ivm basis tempo.
Sorry Fred de trailer staat vandaag ergens anders
Lang leve mijn kneveltrens want anders was dwars door zijn mond gegaan op die momenten.