Beginnen met endurance

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:11

Hilary schreef:
Dat is inderdaad een optie :j Voordeel bij ons: wij hebben knooppuntenpaaltjes, dus je rijdt van paaltje naar paaltje. Je moet alleen even weten dat de paaltjes met hun neus naar het noorden staan en dan kun je zo bepalen waar je heen moet.
Dat zou nog wel leuk zijn; een app die met je mee rijdt en bij het volgende knooppunt zegt "sla bij knooppunt 118 linksaf. Het is 800 meter naar het volgende knooppunt."

RunGPS.net doet het dan niet met knooppunten maar die zegt wel tijdens het rijden (als je volgends een route rijdt, dat je over 100 meter linkaf moet en dan flauwe bocht naar rechts ect. Als je van de route afwijkt dan geeft hij ook aan in welke richting (als van een klok) moet rijden om weer op je route uit te komen.

Heb wel gemerkt dat de routes op ruiterenenmennen niet precies overeenkomen (maar niet dramatisch) met de ruiterpaden, maar als ik dan 1 keer een rondje heb gereden, kan ik de keer erna die trainingsroute pakken en dan is de navigatie al een stuk nauwkeuriger.

Hilary

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:14

Oh, das een goeie tip, thanks! Die ga ik een keer uitproberen als we op onbekend / minder bekend terrein rijden :j Dan hoef ik niet steeds de kaart uit m'n zak te vissen.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 11:25

Hier zou het ook wel fijn zijn als ik thuis een route kan uitstippelen en dat iemand me in m'n oor fluistert waar ik heen moet.

Rij altijd verkeerd, mits ik m'n vaste rondje rijd, maar die is niet zo lang.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 12:02

Hilary schreef:
Oh, das een goeie tip, thanks! Die ga ik een keer uitproberen als we op onbekend / minder bekend terrein rijden :j Dan hoef ik niet steeds de kaart uit m'n zak te vissen.

Ja precies, en op elk kruispunt stilstaan omdat je niet weet welke kant je op moet, telefoon uit je zak vissen ect ect. Ik ben echt bang om te verdwalen, maar met deze tool ben ik meer zelfverzekerd en durf ik ook naar nieuwe gebieden.

Verder vind ik het wel belangrijk in kader van training dat ik ook echt 25 km rij als trainingsronde en niet perongeluk maar 17 of juist 35km

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:45

Fijne tips, ga ik ook even naar kijken. Ik zou bij ons ook meer gebruik kunnen maken van de paaltjes met daarop de nummers, dat is hartstikke handig, maar ik rij vaak een vaste ronde, dan weet ik hoe de paden zijn en ik lekker door kan.

Waar bewaren jullie de vetkaart? Die van mij is tijdens de Impuls nat geworden en werd toen bijna niet meer aangenomen, dat is wel een dingetje..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 14:50

In een afsluitbaar plastic zakje in mijn jaszak of heuptasje.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:03

Ik heb inderdaad ook een heuptasje, ook handig tijdens de trainingen voor m'n telefoon etc.
Vetkaart in een plastic zakje in het tasje

Smart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:35

Meest simpele oplossing inderdaad! Dacht zelf ook al een ouderwets tasje voor om je nek (had ik heeeeeeeeel vroeger als portemonnee op vakantie)...

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 15:58

Ik denk dat een tasje om je nek op echt langere afstanden vervelend gaat zijn, dat het gaat 'hangen en trekken' aan je nek. Als je alleen je vetkaart erin hebt kan het wel lijkt me, maar wellicht dat dat touwtje dan toch gaat schuren.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:08

Valt mee, gewoon dicht op je lichaam dragen. Xenos had altijd mooie plastic hoesjes hiervoor. Action vast ook wel.

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 16:13

Geloof dat de action ze inderdaad nog steeds heeft en anders worden ze op internet ook vrij veel verkocht

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 17:06

Ik ga vanavond vragen of mijn vader mee wilt naar Ommen. Wss nog impuls dan.

Ik had de verkaart tijdens Wateren gewoon in mijn zak.

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:02

Brego93 schreef:
Geloof dat de action ze inderdaad nog steeds heeft en anders worden ze op internet ook vrij veel verkocht

Ik gebruik gewoon een Zipperbag van de supermarkt, je hoeft er tijdens het rijden toch niet naar te kijken.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 18:50

Jeej, zadel heeft weer zn jaarlijkse check gehad. Ligt nog super dus we kunnen er weer tegenaan :P

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 20:12

JoycexEnya schreef:
Ik ga vanavond vragen of mijn vader mee wilt naar Ommen. Wss nog impuls dan.

Ik had de verkaart tijdens Wateren gewoon in mijn zak.

*\o/* *\o/*

Als mijn ouders niet op vakantie gaan, is meivakantie zei mijn vader, wil die rijden

*\o/* *\o/*

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:39

Ik heb nu 2x een hoosbui over me heen gehad tijdens de rit. Dus ik blijf hem in een plastic zakje doen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:42

Ik heb ziplock zakjes van de ikea die daar ook handig voor zijn:
Afbeelding

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:49

Mensen,
Ik ben bezig me te registreren bij de KNHS Endurancevereniging. Er is al veel over gesproken, maar voor de duidelijkheid;
Als ik me registreer bij de endurancevereniging dan kan ik via knhs.nl een gratis startpas/licentie aanvragen per endurance-wedstrijd die ik wil starten, omdat de contributie voor de knhs al bij het endurance-lidmaatschap in zit.
Heb ik verder nog iets nodig voor ik kan starten? moet ik lid zijn van een rijvereniging of iets dergelijks?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 21:59

Nee, je startlicentie kost 35 euro voor de endurance, die zit nog niet bij de contributie in.
Je lidmaatschap KNHS zit wel bij het lidmaatschapsgeld in.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:05

Duidelijk. En die startlicentie betaal ik dan aan de KNHS en niet aan de Endurancevereniging?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:08

Ja, je krijgt dan van de KNHS zelf een factuur.
Toevallig vanmiddag nog met een mevrouw van de KNHS gesproken, omdat ik een typfoutje had gemaakt bij de registratie van mijn paard en dat graag wilde laten herstellen, voordat ik startlicentie etc zou gaan aanvragen.
Mocht je met meerdere paarden willen starten, zijn de startpassen die je paard nr 2 en verder aanvraagt wel gratis, je betaald eenmalig 35 euro voor een licentie voor een heel jaar/12 maanden, ingaande vanaf het moment dat je wil dat je licentie actief is, ongeacht met hoeveel paarden je wil uitbrengen.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 21-02-17 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:11

Oke, dus voor die 35,00 (naast de 52,50 endurancevereniging waar KNHS in zit) kan ik een onbeperkt aantal paarden endurance starten op een onbeperkt aantal wedstrijden in dat jaar? Dus voor 87,50 ben ik klaar om te starten (buiten m'n startgeld)?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:14

Je startkaart is niet meer aan een kalenderjaar gebonden, maar is 12 maanden geldig, mits je je lidmaatschap bij de endurancevereniging wel verlengd per 1 januari, want die gaat nog wel per kalenderjaar.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:17

Oke, helemaal duidelijk. Dus:
- ik schrijf me in bij de endurancevereniging a 52,50/57,50 per kalenerjaar
- ik vraag een startlicentie aan bij de knhs voor 35,00 per 12 maanden, hiermee kan ik met een onbeperkt aantal op knhs geregistreerde paarden een onbeperkt antal wedstrijden per jaar starten
- ik schrijf me via de endurancevereniging in voor een wedstrijd
- starten maar

??

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:18

Inschrijven gaat volgens mij via mijnkhns