Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 21:06

Als het goed is kun je idd per sport de zones instellen :D

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:26

Ja dat kan, andere sport ook sportprofiel aanmaken. Ik gebruik bijvoorbeeld paardrijden en fietsen, omdat ik beide pony‘s apart wil bijhouden. Dus Mellow is paardrijden en Fred is fietsen. Hebben ook beide een ander sportprofiel.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 22:48

Je kan het inderdaad per sport instellen. Paardrijden stond op mijn (2ehands)horloge eerst niet bij. Via de app kunnen aanpassen.

Hebben jullie ook een koppeling met equilab - polar? Of kan dat niet?

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:10

Ik heb geen Polar wel Equilab maar die heb ik niet gekoppeld aan elkaar kan dat?
Ik heb zelf een Garmin ook fijn horloge,

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 23:39

Equilab kan je alleen koppelen samen met een polar hartslagband volgensmij.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 07:56

Vind Equilab wel leuk maar best heel duur en werkt niet altijd even goed met bereik.
Ik hou zelf een dagboek bij in Excel wat ik doe en hoe ze voelde.

Gisteren dressuur les gehad na 2 dagen in het bos geweest te zijn .
Wat kan ze toch lopen zeg ze word echt heel sterkt en mooi recht ook was super tevreden.
Vandaag heeft ze vrij.
Vanmiddag lekker poetsen maar.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 18:05

Nou vandaag een heerlijk rondje gereden. Paard was in het begin wat hyper. Hartslagmeter pakte mijn horloge niet, maar de app op de telefoon wel. En toen een acriviteit op de telefoon aangezet. Hij gaat dan eerst een hele tijd zeggen dat ik koet kalibreren, maar daar heeft mijn paard dus niet zoveel zin in haha

Maar qua tempo echt hoger dan verwacht. Best nog wat gestapt, maar ook zeker wel even goed gas gegeven. Te kort uitgestapt, dus daarna nog wel wat langer gedaan, dus dat geeft wat een vertekend beeld

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 20:50

SandraWierda schreef:
Ja dat kan, andere sport ook sportprofiel aanmaken. Ik gebruik bijvoorbeeld paardrijden en fietsen, omdat ik beide pony‘s apart wil bijhouden. Dus Mellow is paardrijden en Fred is fietsen. Hebben ook beide een ander sportprofiel.

Oh, bedankt voor de info, dan moet ik me daar nog eens even in verdiepen! Ik gebruik 'paardrijden' voor mn haf en 'wandelen met hond' :') voor mn shetlander.

Ik heb naast mn polar ook nog mapmyrun meelopen voor een kilometerchallenge van de recreatieve vereniging waar ik lid van ben

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 15:54

Voor de liefhebber 5 april organiseerd Fam. de Boer weer een training in Haarle :D

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 16:14

dat zag ik ja.. is alleen wel aardig uit de richting

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 16:43

Joltsje schreef:
dat zag ik ja.. is alleen wel aardig uit de richting

Ja ik moet er ook ruim 1uur en 15 minuten voor rijden, maar vind het voor mijn jonkie Fred wel dusdanig leerzaam dat we het gaan doen _/-\o_

Vandaag voor heet eerst geoefend met draven aan de hand in de paddock. Missie geslaagd, wel met lange zweep erbij, maar laatste keer aandraven hoefde ik er al niets meer mee te doen. Morgen gaan we lange buitenrit rijden, dus voor het opzadelen op het parkeerterrein maar weer even oefenen. Best knap voor onze Fred die liever lui is dan moe :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:16

Mijn zus heeft zojuist een appje gedaan of er nog plek is want wil graag meedoen. En nog kleine voorbehoud of de auto van mijn vader beschikbaar is, die trekt de trailer :) maar meestal in het weekend is dat geen probleem.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:19

StalMelyn schreef:
Mijn zus heeft zojuist een appje gedaan of er nog plek is want wil graag meedoen. En nog kleine voorbehoud of de auto van mijn vader beschikbaar is, die trekt de trailer :) maar meestal in het weekend is dat geen probleem.

Leuk *\o/* Dan zien we elkaar daar misschien wel

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:31

Zag hem idd voorbij komen is zo leerzaam de lessen van Geert en Monique.
Heb een keer een jaar bij hun aangesloten was echt leuk zo samen leren en doelen stellen.

Voordeel van mijn horloge als ik met mijn hartslag meter rijd is dan klik ik bv een ronde en als de hartslag ok is weer een ronde dan kan ik thuis precies zien hoelang ze er over gedaan heeft.
Ik stap altijd goed in en als ik dan echt wat ga doen klik ik ook op ronde want anders vertekent het zo qua snelheid.

Als ze eenmaal het spelletje weten dat ze moeten mee draven gaat het wel goed.

Zo naar stal even aan de longe laten werken goed voor der.
Ze heeft 2 dagen vrij gehad dus ze mag weer.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 17:54

SandraWierda schreef:

We gaan elkaar treffen want auto beschikbaar en staan op de lijst. Gezellig.

Ook gevraagd of de groom (ik, of nou ja, eerder chauffeur) kon meefietsen maar dat ging niet. Dus even kijken of ik zelf ga wandelen oid.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:10

StalMelyn schreef:
SandraWierda schreef:

We gaan elkaar treffen want auto beschikbaar en staan op de lijst. Gezellig.

Ook gevraagd of de groom (ik, of nou ja, eerder chauffeur) kon meefietsen maar dat ging niet. Dus even kijken of ik zelf ga wandelen oid.

Leuk leuk.

Misschien dat je met Geert mee kunt rijden naar de groomplek voor het oefenen aangeven flessen. Denk dat je dat gewoon ter plekke even moet vragen. Of hij geeft je de locatie even door dat je zelf heen kunt rijden.

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 18:28

Wát een weertje!! Hier een ronde in het bos gedaan, 10 km met 11,30 km/u, trots! Zaterdag gaan we naar het strand dus dan kan Mar ook lekker zijn lol op.
Afbeelding

Ik zit er aan te denken om een tweedehands polar grit x te kopen zodat ik niet meer constant op mijn mobiel hoef te kijken bij wedstrijden voor de route. Met mijn oefenendurance had ik hem getransfert naar mijn mobiel en deze op mijn arm gedaan maar via een smartwatch is dat toch wat makkelijker. Iemand ervaring met deze smartwatch?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:37

Sandrawierda,
Ja dat werd inderdaad aangegeven. Dat je naar de groomplek kan om daar te oefenen inderdaad.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 21:50

Monody schreef:
Wát een weertje!! Hier een ronde in het bos gedaan, 10 km met 11,30 km/u, trots! Zaterdag gaan we naar het strand dus dan kan Mar ook lekker zijn lol op.
[ Afbeelding ]

Ik zit er aan te denken om een tweedehands polar grit x te kopen zodat ik niet meer constant op mijn mobiel hoef te kijken bij wedstrijden voor de route. Met mijn oefenendurance had ik hem getransfert naar mijn mobiel en deze op mijn arm gedaan maar via een smartwatch is dat toch wat makkelijker. Iemand ervaring met deze smartwatch?

Ik heb een paar weken geleden een polar grit x (pro) gekocht. Woensdag dus op een bekende route gereden, maar wel met GPS. Ik vond het echt heel fijn. Hij trilt 50 (denk ik) meter voor een bocht dan kijk je en dan weet je welke kant je op moet. Je drukt op een knop en je ziet je snelheid hartslag etc

Phoe, wie weet is Haarle toch wel leuk. Qua planning zou het heel goed passen.

Wie gaat er 17 mei naar Grolloo?
Ik twijfel tussen deze of mijn aller eerste cross wedstrijd, maar ik denk dat we daar nog niet klaar voor zijn, dus dan doe ik liever grolloo.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-25 22:27

Joltsje schreef:
Ik heb een paar weken geleden een polar grit x (pro) gekocht. Woensdag dus op een bekende route gereden, maar wel met GPS. Ik vond het echt heel fijn. Hij trilt 50 (denk ik) meter voor een bocht dan kijk je en dan weet je welke kant je op moet. Je drukt op een knop en je ziet je snelheid hartslag etc

Phoe, wie weet is Haarle toch wel leuk. Qua planning zou het heel goed passen.

Wie gaat er 17 mei naar Grolloo?
Ik twijfel tussen deze of mijn aller eerste cross wedstrijd, maar ik denk dat we daar nog niet klaar voor zijn, dus dan doe ik liever grolloo.

Ja leuk gewoon naar Haarle gaan, goede ervaring :j

Ik train ook voor Grolloo, wel impuls kort, Fred is nog jong en is puur voor hem om aan alles om en rond een wedstrijd te wennen. Mellow is nu volop in de dressuur training voor onze M1 winstpunt _/-\o_

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 19:56

Afgelopen woensdag is de tandarts geweest en vandaag hebben we het zadel na laten kijken en is weer opgevuld. Heb ook veiligheidsbeugels besteld, vandaag met de zadelcheck ook andere beugels geprobeerd en mijn zus zat veel beter in het zadel met haar been. Heb ze online besteld maar komen nog binnen. Zijn dus helemaal klaar voor het seizoen.

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:21

StalMelyn schreef:
Afgelopen woensdag is de tandarts geweest en vandaag hebben we het zadel na laten kijken en is weer opgevuld. Heb ook veiligheidsbeugels besteld, vandaag met de zadelcheck ook andere beugels geprobeerd en mijn zus zat veel beter in het zadel met haar been. Heb ze online besteld maar komen nog binnen. Zijn dus helemaal klaar voor het seizoen.

Goed bezig, hier heeft Fred vandaag zijn eerste 16+km gemaakt _/-\o_

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:47

Fred gaat als de brandweer :))

Met dit mooie weer krijg je echt zin weer helemaal aan de slag te gaan.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:48

Lekker bezig met Fred!

Welke beugels heb je besteld? Ben benieuwd hoe ze bevallen!

Vandaag even een bloed check-up gehad van Arie. Ben benieuwd naar de uitslagen ervan.

Daarna thuis even een lekker interval rondje van 13 km gehad. Blij ei had ik mee. Bit ben ik het nog niet helemaal mee eens. Hij gaat nu ontiegelijk hangen en is er gewoon niet vanaf te rijden :+
Maar als hij in een groep loopt is dit bit gewoon perfect. Hij loopt nu met een winderen dubbel gebroken met baucher. Hij heeft een hekel aan metaal bitten. Dus mocht iemand een idee hebben.

Zoe mocht vandaag even een check-up van de zadelpasser. Daar was het wol (logisch) al van ingezakt en is er een ander kopijzer ingegaan. Merrie blij ik blij. Ook bij haar moet ik terug naar de teken tafel qua bit. Ik zag een plekje in haar mondhoek op de dubbel gebroken water trens. Van de week maar weer even een bustrens proberen wat ze daarvan vind.
Altijd leuk die puzzel _O-

Moet idd zeggen dat dit weer echt mee helpt in motivatie. Ik zie het maar als beloning van al m’n regen ritjes van de afgeholpen maanden

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:31

billy3105 schreef:
Vandaag even een bloed check-up gehad van Arie. Ben benieuwd naar de uitslagen ervan.

Daarna thuis even een lekker interval rondje van 13 km gehad. Blij ei had ik mee. Bit ben ik het nog niet helemaal mee eens. Hij gaat nu ontiegelijk hangen en is er gewoon niet vanaf te rijden :+
Maar als hij in een groep loopt is dit bit gewoon perfect. Hij loopt nu met een winderen dubbel gebroken met baucher. Hij heeft een hekel aan metaal bitten. Dus mocht iemand een idee hebben.

Zoe mocht vandaag even een check-up van de zadelpasser. Daar was het wol (logisch) al van ingezakt en is er een ander kopijzer ingegaan. Merrie blij ik blij. Ook bij haar moet ik terug naar de teken tafel qua bit. Ik zag een plekje in haar mondhoek op de dubbel gebroken water trens. Van de week maar weer even een bustrens proberen wat ze daarvan vind.
Altijd leuk die puzzel _O-

Moet idd zeggen dat dit weer echt mee helpt in motivatie. Ik zie het maar als beloning van al m’n regen ritjes van de afgeholpen maanden

Pff bitten praat me er niet van, de eeuwige strijd -O- Kan je er helaas dus echt niet in verder helpen. Dit weer helpt idd echt om lekker aan de gang te gaan _/-\o_