En ze nemen als het goed is binnenkort contact met mij op.. Ben nog geen lid van de KNHS

En waarschijnlijk gaan ik en een stalgenootje vrijwilligen bij de endurancerit in Zeeland 22 maart
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

maar dat was echt een geweldige ervaring. Ook meerdere paarden meegenomen door de vetgate en ondanks dat je zelf niet rijd weet je dus wel echt precies wat je te wachten staat en hoe alles werkt waardoor je voor je eigen ritten echt supergoed voorbereid bent. En het is super leuk 

De eerste rit in ons eentje weer bitloos nadat we van het weekend met een stalgenoot reden, en ze was weer zo fijn te rijden! Heel netjes terug kunnen rijden en geen enkele irritatie van het hoofdstel! Zelfs een paar stukjes kunnen galopperen, ze gaf nog een paar bokken in de overgang maar meer gewoon een giga galopsprong ipv het echte rodeo bokken wat ze eerder durfde te doen. Maar na een paar overgangen viel het kwartje en sprong ze heel netjes aan en hebben we zelfs op de terugweg twee keer een heel kort galopje van een paar passen gepakt. Het stelt echt nog niks voor met elke keer maar 4-5 galopsprongen maar we moeten echt weer even vertrouwen en controle krijgen in die overgang en dit is wat werkt voor haar
Erg trots op m'n dame! Dit is onze laatste week voor de verhuizing dus we genieten nu even extra hard van de allermooiste routes die we hebben
Marije_jiplover schreef:Mijn eerste echte endurance ervaring was ook mee als groom naar een 2* CEI in het Franse Compiègne, waar "mijn" ruiter haar eerste 2* reed, maar ook het hele Franse A en B kader aan de start verscheen en diverse ruiters uit de VAE.
Dan kijk je ook wel even je ogen uit![]()
En daarna ging ik een keer mee naar een tweede dag van een tweedaagse wedstrijd in Uddel en dat voelde na Compiègne heerlijk lekker "kneuterig". Niet denigrerend bedoeld overigens, maar gewoon Nederlandse gezelligheid boven enorme prestatiedrang.
En die gezelligheid kwam ik ook vorige week in Voorne weer tegen
wel leuk dat ik daarna ook mee ben geweest op kampioenschappen enzo met m

alleen toen terug getrokken op de loop omdat mijn ‘gehuurde’ paard echt niet lekker meer was. Schijnbaar heeft toen de eigenaar zich niet helemaal aan de afspraken met de vet’s gehouden waardoor ik een DSQ kreeg. Maar geen verdere sancties gelukkig. Het jaar erop op weer een ‘huur’ paard mooi 2de op de 2*
was ook echt een fijn georganiseerde wedstrijd. Zou het zo weer doen! 

billy3105 schreef:Hoe is het weekend geweest bij iedereen hier? We hebben hier een ruime 1300 hoogte meters gemaakt het afgelopen weekend in de ardennen. En als kers op de taart dit prachtige weer vandaag! [ Afbeelding ]