Endurance 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 19:36

Nou ik heb mij aangemeld om mij officieel in te schrijven bij de KNHS dmv deze link https://endurancevereniging.nl/lidmaats ... ntributie/
En ze nemen als het goed is binnenkort contact met mij op.. Ben nog geen lid van de KNHS :)

En waarschijnlijk gaan ik en een stalgenootje vrijwilligen bij de endurancerit in Zeeland 22 maart :D

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 20:37

Super leuk Mondy! Helemaal de smaak te pakken dus! Tot zeeland

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-25 21:05

Ja helemaal zin in dit seizoen! Maandag ook met Marnix weer het trailerladen geoefend want dit vindt hij toch erg spannend.. Bleek ook vorig jaar oktober met de oefen endurance, terugladen was echt een ramp. Dus nu weer bevestigd en er staan redelijk wat ritten/oefenmomenten nog gepland in maart! Dus hopelijk met onze eerste wedstrijd in Goirle gewoon zonder laadstress op pad.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:27

Wat goed !!
Gezellig dan zien we jullie daar ik ga ook vrijwilligen die dag !

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 09:43

Super leuk! Mijn echte naam is Vera :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 10:20

O dat is wel handig ik ben Saskia.
Ik sta waarschijnlijk bij de oversteek omdat ik niet heel de dag goed kan staan dus neem een stoeltje mee .

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 21:23

Helemaal het endurance virus te pakken Vera :D

Ik kan het ook zeker aanraden om eens te groomen bij een ruiter, het liefst eentje die op wat hoger niveau rijd. Je leert zo veel en het is op die manier heel makkelijk om 'in' de sport te rollen! Ik had wellicht een beetje een rare situatie, maar ik heb geloof ik zeker wel 4 jaar heel actief gegroomed van kwalificaties tot nationale, regionale en zelfs europese kampioenschappen aan toe. Ik geloof dat ik op mijn tweede wedstrijd ooit meteen mee ging naar Finland voor het nordic-baltic kampioenschap. Terwijl ik 'mijn' ruiter nog maar net kende :') maar dat was echt een geweldige ervaring. Ook meerdere paarden meegenomen door de vetgate en ondanks dat je zelf niet rijd weet je dus wel echt precies wat je te wachten staat en hoe alles werkt waardoor je voor je eigen ritten echt supergoed voorbereid bent. En het is super leuk :D

Er is bij ons midden april een rit heel dicht in de buurt waar Clara niet klaar voor is dus ik ga hopelijk eindelijk ook weer groomen of vrijwilligen nadat ik de laatste 3 jaar amper op wedstrijd ben geweest! Is bijna net zo leuk als zelf rijden :))

Vandaag weer een succesvolle rit met Clara in het boekje :) De eerste rit in ons eentje weer bitloos nadat we van het weekend met een stalgenoot reden, en ze was weer zo fijn te rijden! Heel netjes terug kunnen rijden en geen enkele irritatie van het hoofdstel! Zelfs een paar stukjes kunnen galopperen, ze gaf nog een paar bokken in de overgang maar meer gewoon een giga galopsprong ipv het echte rodeo bokken wat ze eerder durfde te doen. Maar na een paar overgangen viel het kwartje en sprong ze heel netjes aan en hebben we zelfs op de terugweg twee keer een heel kort galopje van een paar passen gepakt. Het stelt echt nog niks voor met elke keer maar 4-5 galopsprongen maar we moeten echt weer even vertrouwen en controle krijgen in die overgang en dit is wat werkt voor haar :j Erg trots op m'n dame! Dit is onze laatste week voor de verhuizing dus we genieten nu even extra hard van de allermooiste routes die we hebben :)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:33

Mijn eerste echte endurance ervaring was ook mee als groom naar een 2* CEI in het Franse Compiègne, waar "mijn" ruiter haar eerste 2* reed, maar ook het hele Franse A en B kader aan de start verscheen en diverse ruiters uit de VAE.
Dan kijk je ook wel even je ogen uit :wow:

En daarna ging ik een keer mee naar een tweede dag van een tweedaagse wedstrijd in Uddel en dat voelde na Compiègne heerlijk lekker "kneuterig". Niet denigrerend bedoeld overigens, maar gewoon Nederlandse gezelligheid boven enorme prestatiedrang.

En die gezelligheid kwam ik ook vorige week in Voorne weer tegen <3

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:39

Marije_jiplover schreef:
Mijn eerste echte endurance ervaring was ook mee als groom naar een 2* CEI in het Franse Compiègne, waar "mijn" ruiter haar eerste 2* reed, maar ook het hele Franse A en B kader aan de start verscheen en diverse ruiters uit de VAE.
Dan kijk je ook wel even je ogen uit :wow:

En daarna ging ik een keer mee naar een tweede dag van een tweedaagse wedstrijd in Uddel en dat voelde na Compiègne heerlijk lekker "kneuterig". Niet denigrerend bedoeld overigens, maar gewoon Nederlandse gezelligheid boven enorme prestatiedrang.

En die gezelligheid kwam ik ook vorige week in Voorne weer tegen <3

Dan noem je er ook echt een hahaha. Mijn eerste internationale groom ervaring was ook met een ruiter die ik niet kende. Die leerde ik kennen in de auto op weg naar Fontainebleau hahaha. Op een carpoolplaats opgehaald en toen doorgereden naar Frankrijk :+ wel leuk dat ik daarna ook mee ben geweest op kampioenschappen enzo met m :)F

Moet eerlijk zeggen dat hoewel de grote Franse wedstrijden echt tiptop georganiseerd zijn, en als je een paard hebt die in de achterste kudde (15/16 per uur) meekan je er heel fijn kunt rijden. Maar toch de simpelere wedstrijden zoals Zutendaal, Buch hebben toch wel meer voorkeur intussen. Of de oude cei Epe. Die waren ook fijn en in vergelijking met de Franse ‘kneuterig’. Zeker die Epe was zoiets moois dat de basis en “top” sport daar zo in vermengde met elkaar.

Mocht iemand mee willen kijken in de keuken, 28 juni organiseer ik Goirle, en heb ik 2 paarden lopen. Hard op zoek naar én vrijwilligers en grooms dan hahahah. Ik rij dan niet
Ik vlieg wel bij waar het kan, en leg graag alles uit! Maar op 2 plekken tegelijk zijn dat gaat niet hahaha

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-25 21:45

Ohja in Frankrijk op wedstrijd staan staat ook best hoog op mijn lijstje. Lekker m'n ogen uitkijken, dat lijkt me een echte heuse ervaring! Zelfs FEI ritten in Scandinavie zijn erg klein met meestal zo'n 20 deelnemers over ALLE internationale klasses, dus kneuterig en gezellig is het altijd haha :D

Mijn gaafste wedstrijd was een FEI rit midden in de winter in Zweden, helaas doen ze de wedstrijd niet meer. Het was die dag zo'n ehm -15 maar wowww wat een gave rit. Helaas zelf nooit kunnen rijden maar wel een keer gegroomed, volgens mij reden mijn ruiters die dag een 1 ster 80 of misschien de toen net nieuwe 1 ster 100 en dat was echt lang genoeg in die kou haha. Een Nederlandse ruiter die helemaal uit Belgie kwam rijden won dat jaar de internationale klasse op haar Nederlandse paard, echt een top prestatie om zo opeens in zo'n dik pak sneeuw te rijden! Bo heeft die een paar jaar later ook een keer gereden, helaas was ik er toen dat jaar niet.
Dit soort plaatjes krijg je dan

Afbeelding

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 21:47

@billy: gelukkig kende ik ruiter en paard heel goed, het was mijn stalgenoot en Bliksem kreeg vaak genoeg eten van mij voor ik mee ging groomen.
Alleen het hele wedstrijdgebeuren zelf was wel heel nieuw voor mij.
Maar idd, Compiègne is wel echt een vuurdoop geweest ja.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-25 23:40

Pssst, dat zelfde jaar reed ik ook :+ alleen toen terug getrokken op de loop omdat mijn ‘gehuurde’ paard echt niet lekker meer was. Schijnbaar heeft toen de eigenaar zich niet helemaal aan de afspraken met de vet’s gehouden waardoor ik een DSQ kreeg. Maar geen verdere sancties gelukkig. Het jaar erop op weer een ‘huur’ paard mooi 2de op de 2* **\O/** was ook echt een fijn georganiseerde wedstrijd. Zou het zo weer doen!

Het is dat Frankrijk tegenwoordig maar 2 grooms toe laat per paard dat er iets te veel nadelen VS een Buch zijn. Dus geen Franse dit jaar

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-25 01:09

Wow wat een ontzettend gave ervaringen allemaal! Ik zou in mijn broek schijten denk ik van de zenuwen als ik op een internationale wedstrijd mee moest als groom, zo’n held ben ik helemaaal niet haha. Echt mega tof dat jullie dat allemaal gedaan hebben!

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 22:35

Hoe is het weekend geweest bij iedereen hier? We hebben hier een ruime 1300 hoogte meters gemaakt het afgelopen weekend in de ardennen. En als kers op de taart dit prachtige weer vandaag! Afbeelding

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 22:39

Gaaf hoor !!
Ik heb een rondje Brielse meer gereden.
Sommige plekken waren helaas echt mega slecht dus rustig aan gedaan.
Helaas een ijzer verloren waarschijnlijk door de slechte ondergrond losgezogen :(

Afbeelding
Afbeelding

Monody

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 00:30

Het was echt enorm genieten, vooral vandaag! Helaas waren de paarden bij ons flink over de zeik door de carnavalswagens die ‘s ochtends voorbij waren gekomen dus Marnix was op de weg niet te genieten.. heen en terug er maar naast gewandeld en in het bos ging het gelukkig wel weer. Paden drogen bij ons weer wat op dus flink wat kunnen draven. Morgen nog even oefenen met het laden in een vrachtwagentje.
Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 06:29

Ah wat een heerlijk uitzicht heb je daar Billy
Ben jaloers rijd ook zo graag daar maar dan meestal in het Eifel gedeelte.

Hier gelukkig geen carnaval dus zaterdag een rustig rondje gedaan.
Al had ze wel onderhuidse spanning, en had ze zich wat vast gezet.
Dat bleek toen ik gisteren nog een rondje ging doen was ze iets gevoelig op de rug spier.
Maar dat hebben we er heerlijk uit kunnen lopen.
Ze was nu braaf dus we hebben ook wat meer tempo kunnen maken.

Aankomende 2 weken heel druk op werk even kijken hoe en wat we nog kunnen doen qua rijden.
Vanavond in ieder geval les.

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 10:40

Het weer was genieten gister. Ik heb Naud naar huis gehaald en mijn zus heeft haar 1e heuveltraining gedaan. Naud kent het wel, ze vond het super leuk, iets spannend en weer veel geleerd. Was een goede zet om te gaan doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 10:42

billy3105 schreef:
Hoe is het weekend geweest bij iedereen hier? We hebben hier een ruime 1300 hoogte meters gemaakt het afgelopen weekend in de ardennen. En als kers op de taart dit prachtige weer vandaag! [ Afbeelding ]

Woon je daar op ben je op vakantie geweest? Lijkt me fantastisch eens te doen, vakantie met paard.
Hier alleen een keer paarden meegenomen naar het strand voor een weekje. Hopelijk dit jaar weer.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 11:43

wauw die heuveltraining ziet er vet uit. gaaf hoor.
en iedereen weer lekkere rondes gemaakt. fijn.

het weer aankomende week wordt ook heerlijk.
als t allemaal lukt wil ik woensdag een grote ronde doen.

gisteren voor het eerst met hartslagmeter gereden (gewoon in de bak).
ik moet er echt nog wat mee aan de slag. ik heb het idee dat bij de platte lijn ik dus geen connectie had (hij zit daar wel rond hartslag 53). en ik heb zowel een een meter in mijn horloge (mijn hartslag dus) als om het paard. maar dit is toch wel de meting van het paard toch?

sAfbeelding

vorige week al met route / gps gereden. dus ik wil woensdag / de eerste volgende keer door het bos alles combineren. dat wordt nog wel een uitdaging, maar we gaan er voor.
de route staat ook gewoon aangegeven in het bos, dus hoef dat niet perse op de gps te doen, maar wel leuk om te proberen en dan ook echt de hartslag er bij houden.

zijn er hier mensen die de hartslag ook in eguilab krijgen? want dat zou ik graag nog willen. dat ik ook achteraf makkelijk kan zijn wat de gemiddelde hartslag in alle gangen is.

gisteren nog wel even heerlijk uitgestapt na het rondje in de bak.

Afbeelding

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:04

Ik denk idd net te weinig connectie erop, dus een te droog paard met een te dikke vacht. Wel moet je even goed kijken naar je instellingen van zowel de hartslag als de snelheid zones.

Afbeelding
Afbeelding

Zo staat ie bij mij ingesteld. Maar meer omdat zijn basis galop niet boven de 20 uitkomt. Ga ik met hem wat meer werken dan zit dat dussen de 20-25 en 25 is echt serieus hard voor hem

SandraWierda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 13:26

Heb idd de zones ook aangepast, deze gebruik ik voor Mellow, voor mijn fjord gebruik ik weer andere zones omdat hij net begint en heel anders loopt.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de weergave op je scherm kun je bij een polar aanpassen.

Afbeelding

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 16:40

aah geweldig. hier kan ik wat mee.
ik heb een keer met hartslag door het bos gereden en weet wat ongeveer normaal is voor haar (wel in de winter). dus kan ik dat wel enigzins instellen.
en ik was inderdaad nog aan het pielen met het kijken op de horloge. maar als je bovenstaande ovezicht hebt, weet je waar je mee bezig bent in 1 oogopslag

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:10

Voor ons nog allemaal abracadabra dit. Eerst maar eens kijken of mijn zus het echt leuk vindt voordat we allerlei spul gaan aanschaffen zoals hartslagmeters

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-25 20:17

Weten jullie of je met polar ook verschillende profielen oid kan instellen? Want ik gebruik hem zowel om mijn paard de hartslag te meten als ook mezelf bij hardlopen oid, en dat zou ik eigenlijk graag apart willen kunnen houden