Wanroij

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Yvonne_

Re: Wanroij

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:33

Nou oktober is gearriveerd Tong uitsteken Hoe bereiden jullie de laatste weken voor?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:35

Precies als elke andere wedstrijd.
wat ga je starten dan?

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 17:41

Heb net gehoord dat Mijn paardje de dinsdag voor 19 oktober (recreatierit) op ijzers MOET. Weet niet of ik hier zo blij mee ben. Zien jullie hier problemen in?

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 18:28

Heb net Ommen-Vilsteren klasse I gereden dus deze week lekker rustig aan. Ik bereid me vooral voor door het trailerladen te gaan oefenen (nu helaas al twee dagen niet gelukt door het slechte weer) zodat dit voor Wanroij een minder groot drama gaat worden Knipoog

@Celede: staat je paardje anders niet op ijzers? Ook nooit op ijzers gestaan?

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 06:22

@ Jamika: Waarschijnlijk heeft hij al wel ooit op ijzers gestaan, dat is tenminste te zien aan zijn hoeven. Maar ik heb zelf geen ervaring met ijzers, dus ik weet niet of er kans is dat hij hier veel aan moet wennen of niet. De hoefsmid kon niet eerder komen en later dan 19 oktober kon ook niet ivm met zijn hoeven..

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 06:36

AnneOmie schreef:
Ik hoef Omar gelukkig nooit te scheren Haha! Hij zit ook in de winter heel dun in zijn vacht. Hij staat nu onder een 0 grams regendeken en straks gaat de 100 grams om. In de winter onder de Bucas All in one.

Anouar hoefde ik ook nooit te scheren. Maar sinds hij 's winters dag en nacht buiten heeft gestaan krijgt hij een dikke wintervacht.
Hij heeft nu al een 100 grams staldeken op of een licht gevoerde katoenen deken met een regendeken.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:15

Niet echt ideaal Celede als je paard nu op blote voeten staat en precies 1 dag voor Wanroij op ijzers Kan hij niet al eerder op ijzers? Hij zal toch wel even moeten wennen! Zelf ga je ook niet op nieuwe schoenen meteen de marathon lopen.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:16

Crisje-Lanc, Ik doe ook niets anders dan anders de laatste weken voor de wedstrijd. Gewoon lekker rijden/longeren enzo. De week voor de wedstrijd niet te zwaar trainen. Wat dressuren/longeren en ook paar dagen lekker rust (alleen op land).

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:57

AnneOmie schreef:
Niet echt ideaal Celede als je paard nu op blote voeten staat en precies 1 dag voor Wanroij op ijzers Kan hij niet al eerder op ijzers? Hij zal toch wel even moeten wennen! Zelf ga je ook niet op nieuwe schoenen meteen de marathon lopen.

Het is niet 1 dag, maar de dindag er voor dus een dag of 5 /6 maar ik zit dus ongeveer met hetzelfde. Het probleem is dat de hoefsmid niet eerder kan en later is niet verstandig ivm de lengte van zijn hoef. Ik kijk wel hoe het gaat die dagen ervoor, en als het blijkt dat het niet "zoals normaal gaat", dan ga ik wel niet. Het is natuurlijk wel zo datik de recreatierit rijd, en niet de echte wedstrijd.. maar dan nog. 'T zou wel jammer zijn, maar paardje gaat toch voor!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:02

Een hoef groeit echt geen cm in die paar dagen hoor...
Gewoon na de wedstrijd doen Ja

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:24

IK heb mij helaas moeten afmelden. Pim heeft een ernstige vorm van artrose, vandaag geconstateerd.

Mijn zusje met Tiara doen wel mee en ik ben dus groom.

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:01

griebels schreef:
Een hoef groeit echt geen cm in die paar dagen hoor...
Gewoon na de wedstrijd doen Ja

Het gaat er niet om dat hij groeit, maar meer dat hij tekort is, en doordat wij altijd een stuk over de straat moeten voordat we in he bos/bak zijn, slijten zijn hoeven sneller. Ook is er nauwelijks berm onder weg. Nou ja, ik kijk het wel aan, en ander: Helaas pindakaas voor mij!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:32

Sash schreef:
IK heb mij helaas moeten afmelden. Pim heeft een ernstige vorm van artrose, vandaag geconstateerd.

Mijn zusje met Tiara doen wel mee en ik ben dus groom.

Wat balen zeg!! Sterkte!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 11:02

Wat ontzettend jammer Sash! Echt een rotbericht...

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 17:56

@Sash, dat is naar zeg!!

@Mazzeltje, en hoe doe je dat elke andere wedstrijd dan? Ik heb nog nooit endurance gereden, rij nu mee in de kennismakingsklasse.

@AnneOmie, Bedankt voor je antwoord!

@Celede, ik zou ook de hoefsmid dan na de wedstrijd laten komen, vooral omdat je over wilt schakelen op ijzers. Die paar dagen kan je paard dan ook nog wel zonder ijzers lijkt me.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:04

Crisje_Lanc schreef:
Nou oktober is gearriveerd Tong uitsteken Hoe bereiden jullie de laatste weken voor?

Twee weken voor de wedstrijd doe ik nog een flinke training en rij ik voor de rest net als normaal, de laatste week voor de wedstrijd rij ik ook gewoon normaal alleen twee dagen voor de wedstrijd doe ik nog een galoprit om hem een beetje drukker te maken (wat voor Anouar dus heel fijn is, anders vertrekt hij in stap bij de start, maar wat niet voor ieder paard even goed werkt)

Novalues

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 20:08

Crisje_Lanc schreef:
@Sash, dat is naar zeg!!
@Celede, ik zou ook de hoefsmid dan na de wedstrijd laten komen, vooral omdat je over wilt schakelen op ijzers. Die paar dagen kan je paard dan ook nog wel zonder ijzers lijkt me.

Heb idd thuis overlegt en besloten dat we het daarna doen. Lachen Dus nu hoef ik me daar geen zorgen meer over te maken Lachen

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 21:31

Ik heb ook gisteren mijn laatste echte training gedaan voor de 101 km over 2 weken.
Deze week dressuur ik een keer of 2, en zaterdag doe ik nog een buitenrit, maar dat is voor Jip geen training, meer een lollige rit zeg maar.
De week voor de wedstrijd hoop ik dat ze nog op het land staat (wat als het zo door regent te betwijfelen valt).
Maar goed, als ze nog op het land staat doe ik erg weinig met haar misschien een keer longeren en een half uurtje dressuurles.
Maar de donderdag doe ik zeker niets meer en vrijdag vertrekken we al naar Wanroij want de voorkeuringen voor de klasse 3 en 4 zijn al vrijdag avond.

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 08:09

Ik heb er al weer belachelijk veel zin in! We gaan voor het eerst overnachten, ben erg benieuwd hoe dat gaat en of het ook invloed heeft op hoe ze de wedstrijd loopt. Het is wel een stresskip die moet wennen aan een andere omgeving en dan krijgt ze 's nachts toch minder rust dan thuis denk ik.
Gelukkig gaat een vriendin/ stalgenote ook mee met haar paard dus hopelijk heeft ze wat steun aan haar paard.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:40

Ondanks de tegenslag heb ik wel heel erg veel zin om mijn zusje te groomen, ben erg benieuwd hoe het zal gaan met alleen rijden!

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:00

Ik heb me opgegeven voor de klasse 1, mijn vriend rijdt de klasse 2. We hebben nog twee weken om te bedenken of we de dag ervoor al vertrekken (we kunnen halverwege bij vrienden overnachten), omdat we anders wel heel vroeg weg moeten thuis. Maar dan moeten we voor 3 honden niet alleen voor de zondag onderdak regelen, maar al vanaf zaterdagavond. We zullen wel zien, ik heb er in ieder geval enorm zin in!

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:22

Speedster schreef:
Ik heb me opgegeven voor de klasse 1, mijn vriend rijdt de klasse 2. We hebben nog twee weken om te bedenken of we de dag ervoor al vertrekken (we kunnen halverwege bij vrienden overnachten), omdat we anders wel heel vroeg weg moeten thuis. Maar dan moeten we voor 3 honden niet alleen voor de zondag onderdak regelen, maar al vanaf zaterdagavond. We zullen wel zien, ik heb er in ieder geval enorm zin in!

Ben ik nou zo in de war? De wedstrijd rit is toch op zaterdag? Bloos

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:25

Ja klopt ook, ik bedoel natuurlijk vrijdag en zaterdag...

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 07:47

Ik ben benieuwd naar de startlijsten!
Dan begint de voorpret!

DDDDDDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:30

mijn paardje houd zich enorm vast aan het kudde gedrag.. Als we alleen naar buiten gaan gaat het goed, als er iemand anders mee gaat moet hij daar dicht bij in de buurt zijn, als ik hem inhoud en de ander gaat verder begint hij te stampen en rare sprongen te maken... dus ben benieuwd hoe het gaat met al die paarden die voorbij komen stormen volgende week zaterdag Lachen