Dutch Mountains Endurance 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Re: Dutch Mountains Endurance 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:08

Oh BBQ, dat is wel heel erg leuk Tong uitsteken Ik overnacht geloof ik ook in Banholt. Ik ga het even overleggen wat de plannen precies zijn Haha!

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:55

Ik post maar meteen even de website van ons hotel voor alle deelnemers die nog een slaapplek zoeken:
www.natuurhotel.nl

Nina, zou ik me ook kunnen opgeven voor de bbq of niet? Vind die plaats op stal scheepers?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-08 14:35

He wat grappig dat dat jullie hotel is, ik herken het van de foto. Lachen

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-08 20:49

Nina_rex schreef:
He wat grappig dat dat jullie hotel is, ik herken het van de foto. Lachen

de foto die bij routebeschrijving staat is een foto van de voorkant.
Grappig dat je het herkent Haha!
Is er trouwens al info voor ons over de 24e?
Hoelaat we waar verwacht worden enz?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 17:13

Als het goed is komen er snel mails naar de vrijwilligers (alleen niet door mij Haha! ). Maar ik denk verzamelen op het hoofdterrein voor nog wat uitleg. Ik schat rond een uur of 8 (dan gaat ook net de klasse 3 van start, misschien sowieso leuk om nog even mee te pikken Pling ).

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 19:22

Uh Nina,

Hier Linda (je kent me ook van het draversforum).
Als ik deze rij, kan ik dan niet meer via KNHS een andere wedstrijd doen zonder NL-licentie?? Ik dacht dat deze vanuit VET georganiseerd was en dus voor LRV of VLP licenties.
Via KNHS kan je 3x per 3 jaar, dus 1 wedstrijd per jaar in NL rijden zonder licentie.
Blond

Jeetje man, 1 Europa en ik snap dr helemaal geen ...... meer van Boos!
Ben ook nog eens een Nederlander die in Belgie woont, krijg je ook altijd rare reacties aan de telefoon en tijdens inschrijven bij wedstrijden Haha! Clown

Weet jij hoe het zit Nina?

Doe me ff e-mailen ajb op linda_jonkers@hotmail.com

Mail

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:37

Zoezi schreef:
Uh Nina,

Hier Linda (je kent me ook van het draversforum).
Als ik deze rij, kan ik dan niet meer via KNHS een andere wedstrijd doen zonder NL-licentie?? Ik dacht dat deze vanuit VET georganiseerd was en dus voor LRV of VLP licenties.
Via KNHS kan je 3x per 3 jaar, dus 1 wedstrijd per jaar in NL rijden zonder licentie.
Blond

Jeetje man, 1 Europa en ik snap dr helemaal geen ...... meer van Boos!
Ben ook nog eens een Nederlander die in Belgie woont, krijg je ook altijd rare reacties aan de telefoon en tijdens inschrijven bij wedstrijden Haha! Clown

Weet jij hoe het zit Nina?

Doe me ff e-mailen ajb op linda_jonkers@hotmail.com

Mail

p.s. Er staat op de site dat je je maar kan inschrijven tot 12 mei?

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:40

Nina_rex schreef:
Ook moet je 2 keer door het water heen (waar vorig jaar zoals verwacht alle deelnemende paarden doorheen zijn gegaan).
.

Even voor de duidelijkheid. Hoe diep en hoe breed???
Ik heb geen idee of Cisco dit doet Haha! Desnoods neem ik hem mee aan de hand Clown

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-08 20:45

Het is heel breed en niet zo diep. Zal even een afbeelding voor je zoeken waar je het water kunt zien.

edit: ik zie net dat ik mijn foto's van het water op de andere pc heb staan. Heb wel van de site een foto kunnen plukken waardoor je een indruk kunt krijgen: klik

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:51

Esther91 schreef:
Het is heel breed en niet zo diep. Zal even een afbeelding voor je zoeken waar je het water kunt zien.

edit: ik zie net dat ik mijn foto's van het water op de andere pc heb staan. Heb wel van de site een foto kunnen plukken waardoor je een indruk kunt krijgen: klik

Oh maar das wel erg leuk Tong uitsteken
Dat komt wel goed Knipoog

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:21

Zoezi schreef:
Esther91 schreef:

Oh maar das wel erg leuk Tong uitsteken
Dat komt wel goed Knipoog

Alleen in heb op de achterste hoeven geen beslag. Volgens dit artikel is het een MUST Boos!

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:27

Ik weet niet wat je normaal voor wegen gewend bent?

Het is wel een stuk fijner voor het paard als ie vierkant beslagen is. Maar ik heb ook al wel vaker hier met paarden gereden die alleen voor ijzers hadden. Maar we hebben hier maar weinig echte zandwegen, de meeste zijn (Zoals ook in het artikel staat) vrij stevige onverhard wegen en heel wat wegen hebben van die grote losse stenen liggen. Dus gevoelige paarden hebben daar wel snel last van.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:31

Esther91 schreef:
Ik weet niet wat je normaal voor wegen gewend bent?

Het is wel een stuk fijner voor het paard als ie vierkant beslagen is. Maar ik heb ook al wel vaker hier met paarden gereden die alleen voor ijzers hadden. Maar we hebben hier maar weinig echte zandwegen, de meeste zijn (Zoals ook in het artikel staat) vrij stevige onverhard wegen en heel wat wegen hebben van die grote losse stenen liggen. Dus gevoelige paarden hebben daar wel snel last van.

Bos, zandpaden, verharde zandpaden. niet zo heel veel stenen. Ik draaf ook op asfalt, hij is alleen net bekapt en Geel heeft veel geeisd van zijn voetjes achter. Ik kan de hoefsmid deze week wel laten beslaan (hoop ik) Was ik toch al van plan eigenlijk. Ik draaf dolgraag op asfalt namelijk. Alleen in de winter gleed hij zoveel uit in het bos met nat weer. EN daar ben ik dan weer bang voor, als het dan veel geregend heeft voor Banholt dan zal ik niet lekker rijden op een glijdend paard.

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:39

Welke klasse rij jij mee? Dan kan ik even de route voor je nakijken op internet en kan ik je vertellen wat voor soort paden het vooral zijn.
Als het mogelijk is zou ik uhm wel beslaan hoor, alleen al om zijn hoeven te besparen.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:45

Esther91 schreef:
Welke klasse rij jij mee? Dan kan ik even de route voor je nakijken op internet en kan ik je vertellen wat voor soort paden het vooral zijn.
Als het mogelijk is zou ik uhm wel beslaan hoor, alleen al om zijn hoeven te besparen.

Beeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeginnersklasse Lijst Afgod

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:47

Hallo, zijn er nog vrijwilligers nodig?
Lijtk me leuk om mee te kunnen helpen met het een of ander Ja

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:13

samantha21 schreef:
Hallo, zijn er nog vrijwilligers nodig?
Lijtk me leuk om mee te kunnen helpen met het een of ander Ja

Al hebben we geen vrijwillers nodig, gezellig gezeldschap is altijd welkom, toch? Ja

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:14

Zoezi, ik heb de route even voor je nagekeken, een groot gedeelte van de tocht rijd ik ook heel regelmatig met mijn paard. Leuke tocht Ja
De meeste wegen zijn onverharde wegen met lossen stenen erop. Maar een heel klein stukje is bospad. Dus je moet echt rekenen op redelijk harde (onverharde) wegen.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:37

Nou, ik denk dat ik mijn vriend wel zo ver krijg om te komen kijken, Waar kan ik beste gaan staan en hoelaat? Bloos

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 17:58

het is echt aan te raden om je paard op beslag te hebben staan. Ik zou te nimmer zonder beslag aan wedstrijd als Banholt deelnemen. (helaas gaat het dit jaar niet voor me door) maar ik kom wel helpen Haha!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 09:39

Beslag wordt door ons ten zeerste aangeraden inderdaad, als mensen ervan overtuigd zijn dat hun paard zonder kan is dat natuurlijk hun eigen beslissing. Vorig jaar heeft 1 paard hem blootsvoets uitgelopen (wel iets te langzaam). Het zal best kunnen, als je paard echt dit terrein gewend is. Zo niet, dan zou ik hem zeker rondom op beslag zetten.

Het heeft nu gelukkig weer wat geregend, dan worden de paden weer ietsje zachter. Vorig jaar waren ze na 2 maanden droogte natuurlijk nog harder...

Whaha Linda ik probeer je net te mailen, maar krijg hem terug met de volgende melding:
    Mail rejected by Windows Live Hotmail for policy reasons. A block has been placed against your IP address because we have received complaints concerning mail coming from that IP address.
Blond Ik heb gewoon een @Home adres.

Maargoed, dan maar hier het antwoord (misschien ook nuttig voor andere Belgen Haha! ):

Deze wedstrijd is Nederlands, maar omdat Nederlanders in Belgie bij Vet ook gewoon mee mogen rijden, zijn hun ruiters ook welkom bij ons. Lachen (ruiters van VLP/LEWB zijn ook van harte welkom, maar die krijgen van hun eigen bond geen toestemming Gestoord ).
Dit telt dus niet als kennismaking, je doet gewoon mee in klasse 1 in het klassement, en dat betekent ook dat je 1 keer per jaar nog niet “opgebruikt” wordt. Haha!

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 09:40

Je moet me trouwens wel nog even je gegevens doorgeven, want je moet wel vantevoren inschrijven in Nederland. Knipoog

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 18:45

Nina_rex schreef:
Je moet me trouwens wel nog even je gegevens doorgeven, want je moet wel vantevoren inschrijven in Nederland. Knipoog

Hmm dat heb ik je doorgestuurd........via dit forum. Zal het nog eens doen dan maar.

Nah goed, ik moet eerst morgen bellen of de hoefsmid hem deze week nog kan beslaan.

Maar even nog iets anders. Bij de VET rij ik met een VLP licentie. LRV staat dat toe.!!! Dus ik heb alleen een VLP-tje Haha!

Ik wil dit jaar nog Amersfoort meepikken. Mits Cisco niet zo raar blijft doen als hij moe is (wegrennen omwille een paar fietsers!)

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 09:12

Hm... nu wordt het erg ingewikkeld. Tong uitsteken Want VLP-ers krijgen van VLP geen toestemming om te starten, omdat er hetzelfde weekend ook een wedstrijd is in Etalle. Je zou dan wel in de kennismaking mogen, maar dan ben je je ene keer dus wel kwijt.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 12:46

Nina_rex schreef:
Hm... nu wordt het erg ingewikkeld. Tong uitsteken Want VLP-ers krijgen van VLP geen toestemming om te starten, omdat er hetzelfde weekend ook een wedstrijd is in Etalle. Je zou dan wel in de kennismaking mogen, maar dan ben je je ene keer dus wel kwijt.

Kijk weer een rede waarom VLP niet deugd en alle regels echt werkelijk ... zijn!
Oh jongens ik kan hier zo woest over worden Boos! Boos! Boos! Boos!
VLP is in elk geval volgend jaar mij als lid kwijt!