Katwijk. Eerste keer!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Re: Katwijk. Eerste keer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 07:51

CoriienRN schreef:
jah idd.. ik hoop dat hij dan ook niet TE warm is.. ben benieuwd

Tsja, oefenen met koelen dan maar, je weet per slot van rekening nooit in Nederland. Misschien ligt er ook wel sneeuw Haha!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 08:02

hahah, das waartips..over koelen zijn welkom...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:43

Gewoon je grooms op elk groompunt met water hebben staan zodat je dat over je paard kunt gooien Lachen.

Vorig jaar heb ik voor het eerst ook gekoeld, toen was het ook zo raar warm begin oktober.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 09:59

oh oke.. dan zorg ik voor een jarry kan Haha! denk wel handig..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:00

Ik heb nu van die twee liter plasic melkflessen verzameld Lachen.

Niet te zwaar en mooie brede opening om water uit te kiepen Lachen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:06

Ik heb die flessen ook. Heel handig. Zorg wel dat je grooms ze zo aangeven dat je meteen het handvat kan pakken (ook in draf) Ik koel zelf, dat laat ik m'n grooms niet doen. Vanaf boven gaat dat net wat makkelijker.
Normaal neem ik 50 liter water mee, dit keer neem ik meer mee omdat Anouar al behoorlijk wat haar heeft.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 23:39

Ik ga ook voor de eerste keer de kennismakingsklasse rijden Ja samen met mijn vriendin (ook haar 1st x)

We zijn al vorig weekend naar het stand en de duinen geweest om te oefenen.
Toen zijn we erachter gekomen dat je echt rustig op het strand moet rijden anders zijn de paardjes al kapot voor je in de duinen bent.

Ook beenbeschermers zijn niet handig zand schuurt en al helemaal in combi met water.
Nu moet ik het zonder proberen, ik denk dat ik van dat zelfklevende verband mee neem ivm aantikken met haar ijzers.
Gaat het dan toch mis heb ik iets om het mee te verbinden Pling

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:18

Shyla25 schreef:
Ik ga ook voor de eerste keer de kennismakingsklasse rijden Ja samen met mijn vriendin (ook haar 1st x)

We zijn al vorig weekend naar het stand en de duinen geweest om te oefenen.
Toen zijn we erachter gekomen dat je echt rustig op het strand moet rijden anders zijn de paardjes al kapot voor je in de duinen bent.

Ook beenbeschermers zijn niet handig zand schuurt en al helemaal in combi met water.
Nu moet ik het zonder proberen, ik denk dat ik van dat zelfklevende verband mee neem ivm aantikken met haar ijzers.
Gaat het dan toch mis heb ik iets om het mee te verbinden Pling

Een beetje afhankelijk van hoe makkelijk en vak je paard aantikt, zou ik toch die beenbeschermers aandoen. Als je bij de P/A of finish komt met kapotgereden benen loop je een grote kans om gediskwalifceerd te worden. Endurance gaat er namelijk om dat een paard "fit to continue" aan de finish komt. Wondjes door strijken of aantikken horen daar niet bij. Daarbij, je kunt vrij makkelijk vermijden om in het water te rijden als je zorgt dat je het strandparcours bij eb aflegt.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 07:26

idd ik doe ook gewoon alles om, moet eerst even kijken of zijn hoest weg is Boos! heeft een kuur gehad van de DA dus moet nu weg zijn, en dan weer begine met het trainings schema weer te hervatten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 08:37

Shyla25, ik zou gewoon met beenbeschermers rijden, vooral als je paard aantikt. Een strijklap lijkt me prima Lachen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 10:24

Ik rij nooit met beenbeschermers. Dankzij goed en vooral regelmatig bekappen tikt hij nooit meer aan.

Reijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 14:05

Ik ga ook gewoon met beenbeschermers.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-06 16:25

Op het strand rij ik niet met peesbeschermers. Ik rij sowieso mijn wedstrijden en trainingsritten altijd zonder of anders alleen met strijklappen.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:32

Ben gister met een paar vriendinnen (en paarden) naar meyendel geweest. Om half 11 vertrokken en om 1 uur waren we bij de boederij. Daarna naar het strand en weer terug naar huis (bij de boederij nog wel ff laten rusten) We waren om half 6 weer thuis! We hebben overal een vlot tempo gereden, maar aan het einde haden de paarden nog energie zat! Gelukkig scheen de zon niet, dus het was heerlijk rijden!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:35

ik kan niet meer mee doen, pony spierbevangen geworden, niet door het rijden, maar heeft 2 weken terug en verkoud heid op gelopen, oke poeder gehad van de veearts, nu nog steeds aan het hoesten, en is dus spierbevangen geworden, baal wel, nu kan ik niet met "reijer" mee rijden Boos! en had me er zo op verheugt Boos!

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 07:57

Jeetje wat balen corien........sterkte

Ik kom die dag wel even buurten dus als er mensen zijn die nog hulp nodig hebben

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 08:41

CoriienRN schreef:
ik kan niet meer mee doen, pony spierbevangen geworden, niet door het rijden, maar heeft 2 weken terug en verkoud heid op gelopen, oke poeder gehad van de veearts, nu nog steeds aan het hoesten, en is dus spierbevangen geworden, baal wel, nu kan ik niet met "reijer" mee rijden Boos! en had me er zo op verheugt Boos!

Wat balen zeg. Door de verkoudheid niet meer gereden en ook niet teruggezet in het voer?? Beterschap met je pony!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 13:40

jah wel alles juist op half voer maar jij moest ook aan komen dus allen zemelen en slobber, waar hi van groeit en geen energie uit haalt.. idd flink balen maar ik kom wel kijken!!!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 14:21

Ik ben zondag naar Meyendel geweest. Mooie ruimte om te parkeren bij de rotonde.
Helaas zijn we gruwelijk verdwaald (en nooit bij het strand uit gekomen.... Bloos ) maar mn paardje heeft toch even aan het zware zand kunnen wennen.
Hopelijk kan ik volgend weekend of het weekend daarna nog een keer.

pjotrg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 16:00

En ik maar denken dat het vandaag, maandag dus, rustig zou zijn op het strand. Waren ze aan het oefenen voor Prinsjesdag! Geen last van gehad, andere kant opgegaan. Wel 30 politemensen te paard tegengekomen. Afijn, vanaf de parkeerplaats via Meijendel naar het strand, dan naar Katwijk. Op de terugweg bij Wassenaarseslag de duinen ingegaan. Ging prima. 2,5 uur gereden. Voordat Junk de trailer inging maar mijn boterhammen met kaas met hem gedeeld Knipoog

@ wennie: als je nog een keer gaat, stuur me dan vooraf een PM dan verklap ik wel hoe je moet rijden Knipoog

lindsey1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-06 18:35

Zondag met Toos (luna1986 @ bokt) en twee vriendinnen (te paard) naar Meyendel geweest! We zijn ongeveer 7 uur op pad geweest, en ruim 40 km verslonden! Heerlijk in de duinen en op het strand gereden. Was druk met andere ruiters maar wel te doen! De paarden hadden geen last van het zware zand (in de duinen) en het strand was errug goed te doen. Is zeker voor herhaling vatbaar! Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 19:23

Ik heb helaas ook af moeten zeggen

Reijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 05:42

Lenneke_ schreef:
Ik heb helaas ook af moeten zeggen

Wat jammer! Hoe komt dat zo Verward

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 05:46

mischien doe ik wel mee heb de organisatie een mail gestuurt, dat de 1 spierbevangen is, en dat ik dan mis mee doe op me eigen paardje maar ik moet het nog even afw8ten en zien

Reijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 05:56

Hopen dat je mee kan doen Corien ! Knipoog