Endurance kootwijkerbroek 19 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:11

Zijn verkrijgbaar bij Agradi, Paardendrogist en soms ook ruitersportzaak. Tot nu toe bij Agradi de voordeligste gezien.

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 14:17

Karnat schreef:
Zijn jullie trouwens ook niet blij dat je weer meer daglicht heb om te trainen (voor de gene die werken dan )

In elk geval dat we kunnen beginnen in het licht - ik ga dan direct uit m'n werk weg en ben rond 17:45 bij de paarden. Snel poetsen, rijden. Je komt dan wel in het donker terug. Ik probeer altijd 1x/week in het licht te rijden, is wel zo fijn namelijk.

Karnat

Re: Endurance kootwijkerbroek 19 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:17

Kan je die niet bij de ruiterwinkel halen dan ??

Ruud_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:25

Ik heb mijn stethoscoop gewoon bij de dierenarts besteld.

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:39

Ik kan echt niet wachten tot 19 maart. Heb er zoveel zin in

Gracia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 17:10

hahah ik ook niet... heb net het inschrijfformulier op de bus gedaan....

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 19:52

Jorie schreef:
Hoge hartslag heeft echt niks met alleen maar niet drinken te maken hoor!!!!

Tijdens al mijn klasse 1's dronk mijn knol nooit en toch nooit afgekeurd. En katwijk was afgelopen jaar zeker niet zwaar. Dus als ik nog even olie op het vuur mag gooien........
De zwaarheid en het niet drinken kan niet de hoge hartslag veroorzaakt hebben.

Toch te hard gereden dan maar?? Te weinig voorbereid??

Of juist overtraind, kan ook nog.... te weinig gekoeld, teveel gekoeld....

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 21:22

Karnat schreef:
De dierenarts deed het vlak bij de achterbeen aan de zijkant van der buik bij ons

Karnat, je hebt in je onderschrift de link naar je site staan, beetje slordig vind ik dat endurance verkeerd geschreven is..

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 08:25

Bedankt mazzeltje. Beetje last van dyslectie maar heb het aangepast

Karnat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 08:31

Vippie, ik heb hoogswaarschijnlijk te weinig gekoeld. Ook dat is 1 van de dingen die ik in katwijk heb geleerd. Vandaar dat ik nu iedereen de oren van kop aan het vragen ben

nikyta34

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 09:23

[
waar hebben jullie een stethoscoop gekocht? Ik was naar de apotheek gegaan, maar daar keken ze me nogal raar aan, blijkbaar mogen apotheken geen doktersspullen verkopen.[/quote]

Ik heb de mijne van mn vader geleend en die heeft hem ooit een keer gekregen van een oud arts!
Maar ik werk zelf in het ziekenhuis en ga eens informeren of ik daar niet iets kan regelen( een betere misschien)

En ga de hartslag vandaag eens na inspanning properen te horen

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 16:47

Leon, heel veel succes in Kootwijkerbroek .

Katwijk was een goed leermoment. Het is jammer dat je toen niet hebt kunnen profiteren van het voordeel van de thuiswedstrijd en de ervaring die er al op stal was.

Ik hoop dat je dit seizoen goed kunt finishen .

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 18:18

Karnat schreef:
Vippie, ik heb hoogswaarschijnlijk te weinig gekoeld. Ook dat is 1 van de dingen die ik in katwijk heb geleerd. Vandaar dat ik nu iedereen de oren van kop aan het vragen ben

We hebben allemaal 'opstart'problemen gehad. Belangrijk is dat je wil leren en je paard bovenaan zet. Heel veel succes in Kootwijkerbroek. Komt vast goed. Hou wel rekening met het feit dat KWB bekend staat om spontane warmte, terwijl het niet verwacht is.

wennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:27

Ik ben het al heel lang van plan, maar dit jaar moet het er toch echt maar van komen; een endurance wedstrijd.
IK heb wel al een beetje rond gekeken op websites maar ik heb toch nog een paar vragen.
Hoeveel kost het (westrijdgeld?) om mee te doen in de kennismakingsklasse?
Welke ritten zijn voor een eerste keer juist aan- of af te raden?
Ik las op de website van Sprengenrit iets over het meerijden van ervaren ruiters met ruiters uit de kennismakingsklasse, is dit bij alle wedstrijden het geval?

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:26

Kijk even op www.deronline.nl onder het kopje nieuws. Daar staan 3 data's voor infoavonden voor "nieuwe" endurance mensen.

Diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:04

Wennie:

Hoeveel kost het (westrijdgeld?) om mee te doen in de kennismakingsklasse?
Kijk even op www.deronline.nl bij de vraagprogramma's. Inschijfgeld is per wedstrijd verschillend maar ligt vaak zo rond de 25 euro.

Welke ritten zijn voor een eerste keer juist aan- of af te raden?
Ligt ook erg aan wat voor gebied je thuis traint (kwa ondergrond). Ik zou voor een niet al te grote afstand kiezen; 25-30 km.

Ik las op de website van Sprengenrit iets over het meerijden van ervaren ruiters met ruiters uit de kennismakingsklasse, is dit bij alle wedstrijden het geval?
Zover ik weet alleen bij de Spengenrit. Maar die wedstrijd vind ik een vrij zwaar terrein hebben (heuveltjes en mul zand)

wennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 14:50

Bedankt voor jullie hulp.
Ik ga kijken of het me lukt om naar de informatieavond in Nootdorp (9 maart) te gaan. Dan kan ik daarna hopelijk goed bekijken welke rit(ten) iets voor mij en mijn paardje zijn.
Het inschrijfgeld is voor mij (arm studentje) nog best veel, dus dat wordt sparen.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:50

Zal ik je vast op de lijst zetten voor Nootdorp?? Tot volgende week donderdag dan!!!

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 19:58

Hallo,
Ik heb niet de tijd gehad om het hele topic door te lezen, maar heb je voor Endurance ook een startkaart oid nodig ?
Groetjes !

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 20:00

Reddevil_taz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 11:51

Ik ga ook naar de info avond in Nootdorp. Waarschijnlijk ga ik mijn eerste rit maken op 14 mei (Sprengenrit). Nu hoor ik dat het best zwaar terrein is, maar gaat deze rit ook door dorpen/woonwijken?

En je helm moet goed zijn. Ik heb gewoon zo'n suede helm met elastiek bandje van 10 jaar gelden. Is dat ook voldoende?

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 12:09

nee die helm is niet goed, moet een ce merk hebben dus echt zo'n champignongeval of blits helmpie

nee gaat voroal door het bos de sprengenrit (geloof ik) wel een klein stukje berm naar de manege toe

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:29

Ik ga 19 maart dus voor het eerst, ik ga proberen mijzelf en mijn paard gezond door de km's te slepen, dus ik ga zeker niet voor snelheid

maar, nou las ik een paar keer dat er nog wel mensen waren die met iemand mee wouden, als er iemand is die met mij mee wilt, graag!!

Ik zou eigenlijk met 2 stalgenoten gaan die allebei ervaring hebben, maar waarschijnlijk gaan ze niet. Van één is het paard niet helemaal 100%, en de ander kon waarschijnlijk niet, maar zou nog kijken of ze iets kon regelen...
Verder gaat alleen mn moeder mee, maar die weet niet zoveel van paarden haha.

iig, dan ben ik waarschijnlijk in mijn eentje, en aangezien het de eerste keer is kan ik waarschijnlijk alle hulp gebruiken
dus als er iemand is die met mij mee wilt.. graag!

wennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:16

Jorie schreef:
Zal ik je vast op de lijst zetten voor Nootdorp?? Tot volgende week donderdag dan!!!

Haha, kan ik dat bij jou aanmelden?
Zet mij dan maar op de lijst Ik kijk nog even of ik iemand mee neem of alleen kom....

Ik wil Austerlitz of Sprengenrit als eerst gaan rijden, als dat lukt...

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:53

ik ga klasse II (70km) starten. vind het altijd een mooie route daar, lekker makkelijk. wel een beetje druk en lange rijen voor de keuringen, maar wel bere gezellig