(END) Katwijk!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DameBlanche0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:17

Erg gaaf profiel trouwens!

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:39

Ik heb het boekje enzo al binnen Haha! Alleen de starttijden staan niet echt aangegeven. Klasse I start vanaf 10 uur en ik ben 2de in de lijst..betekend dit dan ook dat ik 10.02 start?? Verward Zou wel lekker zijn, ben ik om 12 uur binnen en kan ik tussen 14 en 15 thuis zijn Tong uitsteken Kan het verder in de papieren niet echt vinden namelijk Scheve mond

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:42

Je kunt zelf een starttijd aanvragen. Als je door de keuring bent kun je bij de starters een tijd aanvragen. De lijst zegt dus niets over de startvolgorde.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:49

Ik heb het boekje nog niet binnen... Verward Of heb je het vandaag binnen? Want ik ben pas net thuis, dus misschien zat het bij de post... Ik baal echt, ik had eindelijk na veel tijdverspilling die startkaartaanvraag op de bus gedaan, krijg ik 'm net voor het weekend teruggestuurd!! Is ie afgestempeld op de verkeerde kant, ik had toch duidelijk "AFZ." voor mijn eigen adres gezet en er staat geen postzegel... Verward Nu ga ik 'm maar nog een keer op de bus doen en als dat niet lukt faxen (hij is wel correct en voldoende gefrankeerd en dus verkeerde kant afgestempeld Verward), maar ik zal dat inschrijfnummer ofzo wel nodig hebben (dat mailden de organisatoren van Katwijk naar Heleen omdat we onze startkaarten nog aan moesten vragen toen we ons opgaven) want het komt nooit meer op tijd voor Katwijk...

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:50

AnjaKos schreef:
Ik heb het boekje enzo al binnen Haha!

*rent naar de gang...........shït, nog geen post*

Je kunt gewoon na 10 uur starten. Gewoon naar de start gaan als je denk dat je er klaar voor bent. Bijvoorbeeld na de voorkeuring. Kijken waar een gaatje is en hoelang je nog nodig denkt te hebben.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:05

Ok dan ben ik daar dus vroeg Haha! Cheese! in de aanslag want als Miro bij de keuring weer zo showt als 4 jaar geleden dan issie zo gaaf Lovers

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 16:44

Ik ben nummero 94. Hoelaat ik ga starten, geen idee!!! Zien we wel.

Spokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 19:47

DameBlanche0 schreef:
:) Hallo allemaal,

wie start er klasse 2 in Katwijk? Ik ben al 3 keer in katwijk gestart maar nu voor het eerst in de klasse 2! (3de keer klasse 2) Gaat klasse twee ook nog in het tweede gedeelte door de duinen of alleen over strand?

Groetjes van Manon & Dame Blanche (16)

Ik ga ook voor de eerste keer klasse 2 starten in Katwijk, ben erg benieuwd. Het is bijna een thuis wedstrijd voor ons maar toch is ie denk heel zwaar. Scheve mond Ik heb er wel heel veel zin in!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:12

Ik ben nummer 58!

Ik zag net dat er nog een ijslander meerijd behalve ik en Heleen, de naam (Hyndla) komt me bekend voor maar waar ik het eerder heb gehoord... Verward

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 17:47

Mijn man heeft net de route uitgezet op een kaartje wat ik kan inladen in mijn pocket pc met gps. Ik ga daar voor t eerst nu mee rijden, ben benieuwd, dan kan ik wat beter mijn snelheid in de gaten houden.

Ik rij met iemand met een whiplash en ik heb toegezegd dat we haar tempo zullen rijden, maar ik heb wel gezegd dat ik wel binnen de 9-13 km per uur wil eindigen want dat is toch mijn eer te na anders.

Ik heb trouwens een nieuw zadel gekocht dus ben benieuwd hoe dat zal gaan zaterdag.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 18:00

Manon, de minimum snelheid in Katwijk is 8 dus dat geeft je wat speling Haha!.

Manon 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:11

Apple, kun jij ons misschien iets vertellen over de route? Ik heb natuurlijk gezien dat een groot stuk over het strand gaat. De stukken die niet over het strand gaan voor klasse 1, zijn dat allemaal duinen of ook verharde paden? Ik vind het wel leuk om vooraf een beetje te plannen hoe ik moet rijden qua snelheid enzo.

Worden de risicovolle plekken op het strand aangegeven? Zijn er stukken waarvan jij zou afraden om daar te galopperen bijvoorbeeld?

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:21

Manon 2 schreef:
Apple, kun jij ons misschien iets vertellen over de route? Ik heb natuurlijk gezien dat een groot stuk over het strand gaat. De stukken die niet over het strand gaan voor klasse 1, zijn dat allemaal duinen of ook verharde paden? Ik vind het wel leuk om vooraf een beetje te plannen hoe ik moet rijden qua snelheid enzo.

Worden de risicovolle plekken op het strand aangegeven? Zijn er stukken waarvan jij zou afraden om daar te galopperen bijvoorbeeld?

Hallo manon,ik ben dan geen Apple maar ik ken de route op mij duimpje...

Ga vooral niet galopperen voor de boulevard van Noordwijk daar zijn veel wandelaars met honden..(draven kan wel)
Het overgrote gedeelte ga je over het strand in de duinen zijn de paden erg zwaar stukje stappen en draven en dan weer stappen lijkt mij wijs voor de hartslag die gemeten wordt na het duinstuk..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:58

Vooral het eerste stuk duin is zwaar. Later kom je meer in het bos gedeelte en dan kun je goed draven (je kruist dan wel een paar keer het mountainbike pad). Het laatste stuk voor de PA is erg zwaar mul zand.

Wat is jouw startnummer Manon? Vriendlief heeft startnummer 28 (hoewel je Kevin toch wel zou herkennen Haha!).

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 20:44

Hoi, hebben jullie gezien dat er voor de p/a geen groomplaats is? Of heb ik niet goed gekeken? Ik rijd klasse 1 en dan kom je toch niet door het bos? Ik begreep dat klasse 1 alleen strand en stukje duin naar de p/a rijd en weer terug. Maar ik vind het wel prettig als mijn groom voor de p/a ergens kan staan om mijn paardje te koelen (heb dus een IJslander met een vacht). Mag je ook op andere punten dan de speciale groomplaatsen koelen en rusten? Nee toch? Mijn ouders zijn namelijk nogal bekend in Katwijk/Noordwijk en volgens mijn vader kunnen ze dus op meerdere parkeerplaatsen staan en naar het strand lopen om te koelen. Ook het kaartje zelf vinden wij wat onduidelijk, hoe ik moet rijden en waar precies de groomplaatsen voor klasse 1 zijn. Wie kan ons helpen?

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 20:45

Oja, ik heb startnummer 52 voor wie het leuk vind mij in het echie te zien. Verder donkerrode Ifor Williams trailer met beschildering (ws. grijze bus ervoor en anders een donkerblauwe).

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:47

Er zijn zeker 2 groompunten voor de PA. De eerste is bij langevelderslag (op 10 kilometer, keerpunt van het strand). Nadeel is dat je grooms dan een meter of 500 moeten lopen van parkeerplaats naar strand.

Verder is er een mogelijk groompunt bij de parkeerplaats van de golfbaan bij Noordwijkerhout. Dan kom je net de duinen in (dus dat zal op ongeveer 12/13 kilometer liggen).

Bij de informatie die wij hebben ontvangen zat ook een A4-tje met daarop de groompunten en de meest logische route daar naar toe. En daar werden deze punten ook gewoon op genoemd.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:47

Je grooms kunnen gewoon naar de P/A gaan en dan je een stuk tegemoet lopen. Doen de meeste. De mijne ook!!! Staan ze klaar met raad en daad en dekentje. Op de P/A staat een drinkbak.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:49

Lepel is nummer 104.

Heleen1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 20:50

Oke, dat keerpunt Wassenaarseslag weet ik ja, maar hoe gaat klasse 1 dan verder als wij niet door het bos gaan? Owh, ik snap er echt niks van. Maar goed dat er ook gekleurde bordjes staan.... Ik zal er nog eens een keer goed naar kijken. En ik ga het kaartje scannen en dan uitknippen en aan elkaar plakken, misschien wordt het dan ook wat duidelijker. Anders mogen jullie mijn vragen hier weer beantwoorden Lachen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 20:51

Het laatste stukje duin is bosachtig. Vandaar Haha!.

En het is keerpunt Langevelderslag, anders rij je de verkeerde kant op Haha!.

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:17

Maar middenop het strand bij het keerpunt zit een controle post dus je schiet er echt niet zomaar voorbij.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 21:55

Heleen, als jouw ouders + Jos ons tegemoet komen, en jij bent ws veel eerder, zou dan iig een iemand voor Rusk met een deken en water willen klaarstaan, als ze met jou meelopen naar de p/a om evt nog 10 min te wachten, helpen, proberen te laten drinken enzovoorts? Ik ben altijd zo bang dat ik dan niemand heb dan, omdat het eigenlijk jouw 'fanclub' is, en straks moeten ze bijv. al weer verder en kunnen ze dus niet op mij wachten omdat wij 2 x zo langzaam zijn Scheve mond... Weet nog steeds niet of mijn ouders meegaan, tja m'n vader moet eigenlijk nu z'n boekje gaan monteren nu ie eindelijk thuis is en hij wil natuurlijk tegelijkertijd ook wat rust... Scheve mond Dus ik vraag het hem in de loop van de week nog...

Ben echt blij dat ik deze keer alleen rij, dan let ik tenminste op de bordjes omdat ik behalve tegen Rusk banketstaaf toch niks te doen heb Haha!.

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:54

Ik heb trouwens nummer 51 Haha! Het schijnt trouwens erg mooi weer te worden mensen Cool

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:55

O ja??? Laten we het hopen!! Mijn paard is bang dat ie smelt in de regen en er staat mij nog een katwijk bij......'98!!! Tjonge wat een weer toen!!