Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

hij hield het ook goed vol, dus dit gaan we uitbouwen. WendyBZ schreef:SandraWierda schreef:Ik zou zo graag keertje mee willen naar de Ardennen of Eifel, maar vanuit Friesland is dat echt een pokke eind rijden
Meelezer breekt in, maar is misschien een leuke voor de noorderlingenBij Hardenberg over de grens heb je Itterbeck, daar kan je ook mooi heuvels trainen

Maar al snel had ze door dat ze gewoon kon blijven staan, en ondanks dat ze het natuurlijk best spannend vond, was ze echt zo braaf
Dat is echt het fijne van een draver, als het er op aan komt zijn ze zó ontzettend betrouwbaar! 

Had ook m'n hartslagmeter weer eens afgestoft en ze had ook weer een hele mooie stabiele, lage hartslag. Uiteindelijk iets minder dan 14 km gereden, totaal 8,5 kmh en zonder in en uitstappen 10,7 kmh, eigenlijk iets te vlot voor mijn planning maar als ik niet de halve rit wil stappen kan ze echt niet langzamer
Al met al zit ik nu op een dikke roze wolk 

jazzejam schreef:Ik wil graag beetje meer scheren. Maar dat vindt de pony nog te spannend dus ben al blij dat dit lukt.[ [url=m/4tM7mi.jpg]Afbeelding[/url] ]

het is buiten veel lichter en ‘t is zo mooi om in de sneeuw te rijden. Zolang er geen ijs ligt is sneeuw zelfs heel goed te doen want ‘t is eigenlijk niet glad en het is natuurlijk best heel zacht. Het is een probleem zodra het overdag dooit of regent en dan ‘s nachts weer opvriest. Ik draaf en galoppeer dus ook gewoon in de sneeuw, dan heb ik geluk dat Clara echt heel stabiel is en eigenlijk nooit struikelt of uit glijd
Je moet ook eigenlijk een beetje door blijven rijden anders is ‘t ook veels te koud haha. Vorige week nog met -8 gereden en heb toen ik nog in Stockholm woonde nog met veel koudere temperaturen gereden, gok zeker wel in -15 als niet nog kouder. Zolang je blijft draven en je je goed aankleed is dat prima, liever kou dan regen

We hebben eerder al gedraafd achter mijn vriend aan, met een onzichtbaar touwtje. Maar gisteren was het na een maand training pauze opzadelen, het bos in en zomaar een stuk weg gedraafd van mijn vriend
Werkt heel goed en je kunt de data opslaan op de band zelf dus geen gedoe dat je de verbinding kwijt raakt. Ik kan 'm ook af laten lezen met mijn Suunto horloge, maar ik wil toch wel graag een Polar horloge zodat het allemaal gewoon fijn bij elkaar hoort. Al vind ik Polar horloges vaak wel wat lelijk 
Ze ziet er heerlijk ontspannend en vol vertrouwen uit
Wel wat onbalans, zou gokken dat daar haar maaiende gang ook vandaan kan komen, het is in ieder geval niet iets wat ik ken vanuit het ras uit. 

'Gelukkig' was de landing zacht in de verse sneeuw en behalve dat we allebei goed geschrokken waren, waren we allebei helemaal ok, maar ik wou niet meer verder rijden. Ik voelde me vooral zo ontzettend schuldig, al was het natuurlijk gewoon een stom ongelukje
We zijn lekker rustig aan terug naar huis gestapt en Clara was vooral verbaasd waarom we nou maar zo kort hadden gereden.
Vandaag een stukje aan de hand gestapt en ze was gewoon haar vrolijke en frisse zelf
We hebben nu weer plusgraden dus hopelijk smelt alle sneeuw ook mooi weg zonder dat het een zooitje wordt met allemaal ijs enzo
Daarna hebben we ons 'wedstrijdboek' aangevraagd waar je bij ons alle info in schrijft over je endurance wedstrijden, of je bent uitgereden of niet etc, en die kregen we netjes binnen een paar dagen in de brievenbus. Nu is ze dus officieel klaar om op wedstrijd te gaan
Toch altijd best spannend om dat soort dingen voor de eerste keer zelf te moeten regelen haha