Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tobbes schreef:Lusitana schreef:Tobbes, je hoeft me niet met regels om de oren te slaan. Ik vind het nog steeds volkomen normaal en logish dat een voetganger een stap opzij doet voor een paard dat op hoge snelheid aankomt.
Ik vindt je best tijgenstrijdig.
Want wanneer ik van de paard een auto maak die op hogesnelheide rij en vervolgens een ruiter tegenkomt die langzaam over weg ga, dan is opeens niet meer logisch dat ruiter aan kant ga zodat auto met 80km/h door kan blijven rijden?
Ik heb toch hele andere dingen geleerd op de verkeerschool.
faunty schreef:Ik denk dat de keuze om alleen en neckrobe om te doen bij een wedstrijd niet verstandig is . Jij weet dat je je paard onder controle hebt , maar andere mensen weten dit natuurlijk niet ! Zij kunnen hier ook weer over gaan stressen enz. Nu hoef je natuurlijk niks te laten voor andere , maar een simpel touwhalster met teugels omdoen en gewoon op neckrobe rijden vind ik het best
faunty schreef:Ik denk dat de keuze om alleen en neckrobe om te doen bij een wedstrijd niet verstandig is . Jij weet dat je je paard onder controle hebt , maar andere mensen weten dit natuurlijk niet ! Zij kunnen hier ook weer over gaan stressen enz. Nu hoef je natuurlijk niks te laten voor andere , maar een simpel touwhalster met teugels omdoen en gewoon op neckrobe rijden vind ik het best
Huertecilla schreef:Incorrect.
Het schrikken is een refllex doch wordt gevolgd door gedrag.
Flight or fight is een gedragskeuze.
Die keuze kun je door trainen bepalen.