TREC Heiloo 5 april 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: TREC Heiloo 5 april 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 06:24

Co was wel een beetje teleurgesteld dat hij niet zijn nieuwe grote liefde naast zich had staan :+
Hij is echt super vriendelijk en ik vond hem ook vreselijk braaf want het was de eerste keer dat hij zo in een prikweitje stond maar hij vond het wel gezellig geloof ik.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:11

Myca schreef:
Je hebt nog 1 dag voor je voorbereiding TurdusMerula ;-)

Trec heb ik al veel vaker gereden, voorbereiding in de zin van 'al flink veel gereden'. Ik wist dat mijn pony zo een afstand aankan maar meestal rijdt ik veel meer voordat ik op trec ga. Nu heb in afgelopen maanden weinig gereden. :o

Ik was al een dagje eerder die kant op. Wat was het een heerlijk weekend... Ik heb het zo naar mijn zin gehad... :) :) :)

Wij hebben aan het begin van de route een flinke fout gemaakt, waardoor we veel tijd hebben verloren. Omdat de paarden dus geen optimale conditie hadden en we wisten dat er nog duinen met mogelijk mul zand zouden komen hebben we dat niet hersteld. :)
Op het tweede traject zaten we qua tijd niet heel slecht, maar viel er iemand voor ons van zijn paard (geen deelnemer). Ruiter had gelukkig niks, paard was direct gevangen maar nog redelijk hysterisch en meisje wilde niet dat we haar inhaalden. :+ Uiteindelijk toch gezegd dat we dat wel wilden... Stiekem beetje zonde van de tijd. :D
Knippers hingen bij de brandpoort, bij de parkeerplaats (met die rechte hoeken op de kaart) en bij het informatiebord in de weides na de laatste post.

Ik vond de PTV opvallend goed gaan van wat ik heb gezien, ik zag veel paarden die niet echt onder de indruk waren (of tenminste: de hindernissen tóch deden).

Ben supertrots op mijn pony, er waren zeker wel verbeterpunten en slordigheidsfoutjes, maar hij heeft alles gesprongen en gedaan.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 21:56

Wij zijn in het begin bij de bebouwde kom ook fout gereden. Wel stom, want we hadden het gevoel dat we een bepaalde kant op moesten, maar een behulpzame wandelaar wist zeker dat we een andere kant op moesten en daarbij kwam nog een warrig paasei verhaal. Daar hadden we dus beter niet naar kunnen luisteren.
Ik kan me voorstellen dat je bij een hysterisch meisje bij een val ook even uit je plan stapt.

Bij die parkeerplaats hadden we achteraf allebei wel iets gezien, maar we waren toen meer aan het twijfelen of we dat smalle steegje door moesten. Die andere twee knippers zijn ons volledig ontgaan.
Stond er ook een nieuwe snelheid bij de knippers?

Op de laaghangende takken hadden we een resolute stop van Twister, waar hij na zijn bedenkingen toch wel onderdoor wilden stappen. Onbeweeglijk stil staan is ons max 2 sec gelukt en de poort/hek was ook te spannend. Toen ik die gele bad-eendjes in het slootje van de PTV zag moest ik wel even slikken. Zo'n typisch bak-kabouter geval. Ik ben er in stap op aan gereden... helemaal geen probleem. De rest van de PTV veilig gereden en geen probleem.

Bij de MA zijn we helaas een stapje uit de galop gevallen. Tussen de halve tonnetjes door, bochtje om, een stapje er uit en toen ging het weer.

Ik zie best veel verbeter-punten voor ons, maar we hebben er enorm van genoten.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:08

De POR was ons beste onderdeel, maar dat had ik ook al verwacht. Met 231 punten van de 240 te behalen punten waren we op dat onderdeel tweede. Wij hadden dus alle knippers etc maar ook wel een thuis-voordeel.
Op de MA maar helemaal op de PTV heb ik veel punten laten liggen. Had ik al verwacht want als mijn paard ergens slecht in is zijn het wel dat soort hindernissen/obstakels. Ze wilde in ieder geval ook dit keer niet meewerken.. -O- Nou ja, volgend jaar weer een kans :+

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 22:22

Wel een fantastische POR fransje23, wij kwamen niet de buurt :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:27

Ja best goed he! Maar goed, ik ken de buurt op mijn duimpje, kan ook goed kaartlezen en heb door mijn endurance-verleden wel een redelijk gevoel voor snelheid en afstand. In ons equippe deed ik de route en mijn teamgeoten keken uit naar de knippers. Mijn stalgenoten hadden overigens de winnende POR met 233 punten (hun wonnen ook de equippe-prijs) :j

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 22:32

Waren dat moeder en dochter, fransje23?

Die brandpoort, dat zegt me niets. Hoe ziet dat er uit?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:38

Ja zin moeder en dochter met een fries en een fjord :j

Brandpoort zegt mij ook niets.. De eerste hing net na de eerste woonwijk rechts in een bosje bij een grasveld, tweede hing bij de garageboxen bij de smalle steeg en de derde bij het informatiebord in de weilanden.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 00:40

In de woonwijk werden wij ook regelmatig geholpen door mensen die ons kwamen vertellen hoe anderen hadden gereden of door te melden dat het paardenpad ergens anders was.
En ik maar roepen dat ik geen hulp van derden wilde, maar wel bedankt enzo... Bleef gaan. :D

Was gewoon een enorm gezellige, fijne trec met superweer nog ook. :)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:45

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 16:52

Leuk om al die stralende gezichten te zien. Wat een mooie dag!
Twister is wel een tikkeltje peentjes-oranje op de strandfoto's :=

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:09

Heeft Twister te veel wortelen gegeten Myca? :D

Leuke foto's! Achteraf gezien hadden we nog even lekker door het water moeten galopperen daar voor de foto.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 21:41

Het caroteen nam de overhand en oranje sloeg genadeloos toe :=

Jij hebt ook hele mooie foto's gemaakt Heleenxx +:)+
Echt leuk om te zien en later weer op terug te kijken.

Twister duikt altijd zo het water in, maar deze golfjes vond hij toch wel verdacht.

Zo heeft hij ook een oogje op dat miezerige waterstroompje in het Dijkgatbos.
Alsof het krioelt van de piranha's.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:26

De foto's van de MA en PTV staan er ook op!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-15 22:44

Eigenlijk baal ik er van dat de fotograaf dit niet in eens heeft geplaatst, ik had net een paar foto's besteld.
Omdat hij het nu in tweeen plaatst mag je dan dubbel administratie-verwerkingskosten betalen.

Ik was eigenlijk ook al happy met de foto's van jou en Bart Heleenxx.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:50

Dank je! Ja maar dat kon je verwachten. Ik wilde ook al wat bestellen van de POR maar heb expres even op de foto's van de PTV gewacht.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:50

Aahh wat ziet het er allemaal super uit! Volgend jaar wil ik zekerweten een mee gaan doen! :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 08:03

Hadden jullie dat filmpje (beeldverslag) van de fotograaf Berry Arends gezien?
Leuke impressie van deze dag.

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 18:43

Myca schreef:
Eigenlijk baal ik er van dat de fotograaf dit niet in eens heeft geplaatst, ik had net een paar foto's besteld.
Omdat hij het nu in tweeen plaatst mag je dan dubbel administratie-verwerkingskosten betalen.

Ik was eigenlijk ook al happy met de foto's van jou en Bart Heleenxx.

Gewoon ff een mailtje sturen. Hij is niet zo moeilijk

Jet_Joey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 20:57

Waar zijn de foto's van Bart terug te vinden?