Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Blingh schreef:Hee wat leuk dit topic!
Ik heb gisteren de eerselpostel rally gerede , ontzettend leuk. Ben in het bezit van een Tinker nu 5 in maart wordt ie 6. Hij was superbraaf! Alleen heeft hij de drang constant voorop te moeten lopen. We hadden wel geoefend voor de rit maar van een oefenrit vanuit Udenhout naar Vught en weer terug was hij veel meer moe als na gisteren. Hij vind het wel heel leuk constanten oren naar voren.
We rijden zonder ijzers en hebben ook wel op asfalt gedraafd. Hij heeft nu een scheur in zijn hoef. De endurance wedstrijd die in Drunen wordt georganiseerd lijkt me een goed begin
Joram schreef:Verschilt heel erg per paard. Die van mij kan heel goed veel energie uit gras halen waardoor ik bijna niks bij voer. Zo 2kg krachtvoer per week.
Maar paard staat ook zo 24h op gras.
Kan wel goed voorstellen dat je bij paard op hooi wel stuk meer krachtvoer in gaat.
Niet doen wat een ander doet want alle paarden zijn verschillend, kijk maar naar Tobbe van Joram, ook een fjord en Beer, mijn fjord.
) maar wil wel gaan trainen richting de endurance en m'n E rijbewijs halen. Zit namelijk in de kop van Noord Holland en het strand is (nu nog) te ver weg, 14 km, en het bos nog verder... helaas.
Hoop dat mijn pony er minder last van heeft dan ik. Op de trailer terug had hij in ieder geval nog steeds praatjes, dus ik vraag me af wie er hier vandaag precies getraind is. Ben wel superblij dat ik hem gedeeltelijk heb laten scheren, hij zweette beduidend minder dan zijn rijmaatje, die niet geschoren is en een véél betere conditie heeft.
Sinds kort nu een baby shank voor buiten. En daar reageert hij echt super op! 
.
Komt je veel op de weg tijdens en endurance rit?