Endurance By The Sea - Wassenaar

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 06:46

ik rij zo´n 2 x per week tussen de 9 en 18 km en verder in de bak , paden in Spaarnwoude zijn ook niet al te makkelijk, en af en toe de duinen. Ik ga gewoon wat meer de trailer pakken en naar de duinen komende tijd, ik vind het ook te leuk om te laten schieten.

Jolindaa

Re: Endurance By The Sea - Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-13 12:39

Daya heeft zichzelf bezeerd met zijn ijzers eergisteren. Deze laat ik er nu onderuit halen en dan wil ik graag een paar dagen strand pakken, of dus duin. Verder maak ik zo'n 50km per week, verdeeld in 3 ritten en 1 staptraining a 5 km.

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:27

Ik ga met een vriendin waarschijnlijk de kennismakingsklasse starten, wilde me eerste officiele wedstrijd starten maar deze schijnt als eerste wedstrijd een beetje te zwaar te zijn dus volgend jaar maar officieel starten :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 12:52

Officieel mag je ook de 20 km starten! :)

Ik ga me van het weekend inschrijven voor de lange klasse 1 :))

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:47

Serieus? Dan ga ik dat denk ik doen, kun je evengoed samen starten met iemand die kennismakingsklasse rijd of is dat niet mogelijk?

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:50

Ja dat is mogelijk hoor. Dan moet je dat even doorgeven aan de organisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 16:51

Waarschijnlijk ga ik met een vriendin samen rijden van stal, gezellie!

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:27

Ik heb nu alles rond :D Ich bin dabei! Hihi :)

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:32

Super leuk! Even mijn vervoer checken en dan ga ik me ook inschrijven!

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:36

kan je met je gewone startkaart starten voor klasse 1? dus waar ik ook gewoon dressuur mee rijd?

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 20:37

Ja hoor dat mag

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:09

Nee toch dan mag je alleen kennismakingsklasse rijden? Voor endurance klasse 1 (of meer) moet je toch apart lid zijn van een endurance vereniging en mag je niet starten onder de startpas voor dressuur/springen van het knhs. Tenminste dat is mij wijs gemaakt.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 21:52

golddigger08 schreef:
kan je met je gewone startkaart starten voor klasse 1? dus waar ik ook gewoon dressuur mee rijd?

Nee, alleen KK

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 06:23

Inderdaad mij is ook altijd geleerd dat je een startpas voor de endurance moet hebben.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 06:28

Lid zijn van de endurance vereniging klopt en als je een onbeperkte startkaart heb mag je gewoon endurance starten. Heb dat zelf jaren zo gedaan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 06:55

Ja onbeperkt. Maar niet als je alleen de optie gekozen hebt voor dressuur en/of sprongen.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:15

Is dat nog steeds zo?

website van de KNHS schreef:
Met een startpas kun je deelnemen aan officiële KNHS-wedstrijden. Het grote voordeel van de startpas is dat je onbeperkt kunt deelnemen aan wedstrijden. Daarnaast kun je met de startpas deelnemen aan meerdere disciplines, namelijk dressuur, springen, eventing en endurance.

(en bij de gelimiteerde startpas kost het je minder, maar mag je maar 4 keer per jaar een wedstrijd rijden - rij je er meer dan betaal je bij)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:25

Ik heb bij de aanvraag voor een startpas een paar maanden geleden enkel de discipline endurance gekozen. En niet voor dressuur en springen...

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 07:31

Ja, als je verder geen andere disciplines wil gaan starten is dat de beste optie: een endurancestartkaart is ongeveer €30,- en een ongelimiteerde startkaart is bijna €80,-. Dat scheelt nogal een slok op een borrel.

Impulsklasse mag je zonder lidmaatschap van de KEV overigens ook altijd starten zolang je maar lid bent van de KNHS (dus ook bijv. via je startkaart die je hebt voor een andere discipline).

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:37

wij zijn al druk aan het oefenen, de 20 km is in principe wel een afstand die we nu al af leggen zonder dat de paardjes geen energie meer hebben. Ik had alleen op de mail een uitgebreide vraag gesteld over de route en of er veel km achter elkaar mul zand is, kreeg als antwoord terug dat de route op de site stond :list: maar ja daar kan ik nog niet veel aan zien. is de heenweg dezelfde door de duinen als de terug weg? Jammer dat ik het gebied niet ken.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 23:31

Vanaf de start naar het strand is zo n 6 km duin, vervolgens dus het strand op.
Op het strand komen 2 keer punten de eerste voor de korte klasses de 2 de voor de lange klasses.
Na het keren terug het duin in, en via andere route weer door het duin naar het startterrein, dit stuk duinen is wederom ongeveer 6 km.
Qua duinzand maakt het dus geen verschil of je de lange of korte afstand rijd.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 06:08

Zo ik sta ook officieel ingeschreven voor de 30 km :))

Wizz99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 09:53

Ik denk dat een ruiter zelf wel zou moeten kunnen bedenken dat jr van allren korte klasses 1 niet zo maar klasse twee kan starten. Ik ga voor de kk van 20 km, maar ik zou als ik eenmaal echt klasse 1 start van de kortere ritten naar de langere klasse 1 afstanden en zo evt naar klasse 2 doorstromen. Ook met trainen neem ik aan dat een verstandig ruiter daar rekening mee houd. Ik rij normale buitenritjes van 20 km, maar ik vind het geen verkeerde afstand voor een eerste wedstrijd. Zeker op zwaar terrein, en om uberhaupt kennis te maken met de sport. Ook ben ik benieuwd hoe mijn paard het doet op de hoor en na keuringen en met de hartslag bijv. Daarvoor is dit een prima afstand :)

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-13 10:06

Ik ga voor die tijd wel een paar x de duinen van Schoorl in om hem een beetje te laten wennen. Meer voor mijn eigen gemoedsrust, want eigenlijk banjert hij overal wel doorheen. Ook zal het niet verkeerd zijn om het mee te pakken omdat, als ik het dus goed begrijp, gaan de laatste 2 km ook door het duin en dat is normaal gesproken de afstand die je gebruikt -ik iig wel- om lekker uit te stappen.
Als je paard het dan niet gewend is, dan zal de hartslag niet of niet ver genoeg dalen en heb je een re-inspection. Daarbij komt dat het voor je paard alles behalve fijn is, zowel fysiek als mentaal, om inene zo'n klap in zijn nek te krijgen van zand waar hij nog nooit in heeft gelopen.

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 18:26

Het eerste en laatste stuk gaat over verharde weg. Zo n 5/600 meter.