Somebitch schreef:Strand dus.
Blijkbaar
Maar Marley heeft het toch echt over bos
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Je kan ook korter beginnen dat moet je beetje zelf uitvogelen wat je paard al aankan. Nadien minstens 1 à 2 dagen niets doen buiten weide of padock ! 
Hij mankeert niks, is kerngezond.. Alleen scheef in de galop
Heb gelezen dat veel paarden dit doen door gebrek aan begrenzing met de buitenteugel?!?! Ik wil alleen dat hij recht galoppeert zonder dat ik hem her en der moet begrenzen 
Volgens mij geef je het antwoord zelf al
Eerst je paard buiten laten galopperen door hem wel overal te begrenzen. Dat moet hij eerst op rechte stukken leren met jouw steun. Daarna ga je de hulp minimaliseren en alleen nog maar corrigeren als hij weer in zijn oude fout valt. Op den duur zal hij het dan wellicht zonder jouw steun kunnen.

), dus dat is best wel iets om te laten onderzoeken denk ik.
Al hangt het van het terrein af, bij modder of echt technische stukken ga ik altijd terug naar draf en op de groompunten ook.
Zo'n gaaf dier! Ik zou zo gauw even niet weten waar je 50/60km aaneengesloten zou kunnen rijden zonder 2 keer hetzelfde rondje te moeten maken. Dan kom je toch al gauw in het buitenland terecht denk ik
je kunt dus een wedstrijd ook als training gebruiken.
nu nog iemand vinden die mee wil. Op stal haken ze af bij 10 km haha dus dat wordt m niet. 
Misschien dan maar eens een dag/nacht tripje doen!
60 is nog wat teveel voor kleine Day