In maart waren er 50 starts geloof ik in de korte klasse 1, nu 26 geloof ik. Toch wel een verschilletje. Zal ook wel met de vakantietijd te maken hebben denk ik?
Denk idd ook vakantie. Mensen gaan er miss toch een tijdje er lekker tussenuit. Zou ik ook wel willen Uddel had ik ook wel mee willen rijden, maar idd voor alsnog nog geen klasse 1.
Eigenlijk jammer dat KWBII en Uddel zo dicht op elkaar zitten. Misschien voor volgend jaar eens kijken of het verder uit elkaar kan qua datum. Want afstand tussen Uddel en Kootwijkerbroek is niet echt groot. toch?
Dit jaar doen wij groomen voor 2 verschillende teams. Dit weekend voor Pauline en JJ en KWB voor onze eigen Amazone. Volgend jaar willen mijn dochter en ik zelf rijden en dat wordt dan keuzes maken.
Het weer ziet er wel vrij gunstig uit de 11e, zo'n 23 graden maar wel 75% kans op regen. Dan moeten we dadelijk opwarmen ipv koelen ach maar dit is Nederland, volgende week kan de voorspelling natuurlijk ook weer 35 graden met veel zon zijn..
Attitude
Geplaatst: 31-07-13 17:59
Het kan nooit erger dan KWB 1 dit jaar
MyrtheJ
Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-13 18:00
Attitude schreef:
Het kan nooit erger dan KWB 1 dit jaar
Nou inderdaad Wat was het toen ijzig koud!
Ruud_O
Geplaatst: 31-07-13 18:21
Oh Bierbeek dit jaar was veel erger dan KWB1. De hele dag vorst en je moest eerst ijs hakken om te kunnen koelen. Daarbij op sommige punten nog 1 meter sneeuw.
Maar wat boeit het, weer is weer telkens weer Gewoon met verstand gaan rijden.
Attitude
Geplaatst: 31-07-13 18:25
De wind in KWB vond ik nou bepaald geen lekker weer hoor Ruud Op het paard ging nog, maar voor en na
Maar geloof wel dat die 2 wedstrijden de boeken in gaan als extreem endurance weer
De laatste loodjes.. de zenuwen nemen toe! Ik heb mijzelf voorgenomen de eerste x dat ik mijn endurance ga rijden gewoon lekker te genieten en we zien wel waar het schip strand. We hebben ons al aangemeld voor Haarle... ja ja we gaan er meteen voor! Ik hoop dat er een leuke sfeer hangt, dat vind ik toch ook wel belangrijk
Attitude
Geplaatst: 31-07-13 19:28
Gewoon genieten hoor, ook van de natuur! Korte klasse is zo voorbij en op endurance wedstrijden is er altijd een goede sfeer. De meeste mensen zijn vriendelijk ( uitzonderingen daar gelaten natuurlijk), wel opletten dat je niet in de weg loopt ed, en hou ook goed het plattegrond in de gaten. KWB is krap mbt het keuringsgedeelte dus ga uit de weg staan bij het keuren, zodat iedereen kan passeren en er geen gevaarlijke situaties ontstaan, zeker als het heel druk is.
Verder moet je alles gewoon een btje over je heen laten komen, komt allemaal wel goed!
Jowien even off topic, zat even in je profiel te spieken en zie dat je een tijd fjorden verzorgd hebt? Stonden die toevallig ook in santpoort? Daar heb ik vroeger ook fjorden verzorgd, van een stel. Even nieuwsgierig naar of het misschien dezelfde geweest zijn?
Ik niet, mijn vriendin start andere klasse. Miss rijden we eerste stuk samen op, anders kom ik onderweg misschien wel een maatje tegen..
jowien
Geplaatst: 01-08-13 07:11
@Kaygee: nee, dat was niet in Santpoort, daar woonde ik toen nog niet.
Ik doe voor een korte rit (klasse 1) geen elektrolyten. In het gewone voer zit wel genoeg. Voor klasse 2 en 3 doe ik meestal een beetje zout (of zou-suikermengsel) door het krachtvoer of de slobber. En wat magnesiumcitraat om de spieren te helpen bij te komen.
@Tuc: ik rij met iemand samen, korte klasse 1. Wij gaan redelijk rustig aan doen.
Kijk ik was gewoon iets te ongeduldig voor de kaarten
Ik rijd de klasse 2, ga proberen om veel alleen te rijden (mentale training voor de pony, aangezien de afstand appeltje eitje is) maar we zien wel hoe het loopt verder. En proberen vooraan in de massastart te starten.