Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Attitude schreef:Ik vind een cross vooraf aan een endurance ook erg pittig
Na de cross van vorige week liep ze de dag erna gewoon nog fris voorop in het bos... (iets meer dan 2 uur, gem snelheid 9 km/h en we deden 'rustig aan') Ze is dus wel wat gewend. Daarnaast komt het gewoon zo uit. In juli en augustus zijn de data waarop gelesd kan worden gewoon niet zo dik bezaaid. Verder hebben we het over een impuls wedstrijd van 26 km over een goed terrein. Ben daar vorige maand nog geweest en de paden zijn super. Niks 'bijzonders' dus! Daar doen ook genoeg ongetrainden aan mee. En ik snap dat het wat pittig is voor diegenen om de dag ervoor een training te rijden. Met mijn andere paard zou ik het dan ook niet doen, die loopt daar voor te weinig. Zowel in de cross als in het bos...
Overigens zullen we het ervaren op de 12e. Misschien zit ik er wel helemaal naast
WendyBZ schreef:anders is dit nog wel een leuke, kan je zo voor jezelf invullen met verschillende snelheden en dan uitprinten: http://www.bluebalance.nl/index.php?id=26
Loetie84 schreef:Attitude schreef:Ik vind een cross vooraf aan een endurance ook erg pittig
Wat moet je dan doen voor een endurance, kijken hoe je paard in de wei staat te vreten? Ik denk dat voor haar een dressuurtraining zwaarder (en veel minder leuk is) dan een crosstraining van een uurtje met 4 personen... Tis geen priveles van anderhalf uur, dat zou misschien wat te veel zijn van het goede! Zoals gezegd, ik doe dat wel vaker, en ze leeft nog steeds hoorNa de cross van vorige week liep ze de dag erna gewoon nog fris voorop in het bos... (iets meer dan 2 uur, gem snelheid 9 km/h en we deden 'rustig aan') Ze is dus wel wat gewend. Daarnaast komt het gewoon zo uit. In juli en augustus zijn de data waarop gelesd kan worden gewoon niet zo dik bezaaid. Verder hebben we het over een impuls wedstrijd van 26 km over een goed terrein. Ben daar vorige maand nog geweest en de paden zijn super. Niks 'bijzonders' dus! Daar doen ook genoeg ongetrainden aan mee. En ik snap dat het wat pittig is voor diegenen om de dag ervoor een training te rijden. Met mijn andere paard zou ik het dan ook niet doen, die loopt daar voor te weinig. Zowel in de cross als in het bos...
Natuurlijk mag iedereen zijn of haar mening daar over hebben, maar ik ben van mening dat mijn beestje het prima aan kanOverigens zullen we het ervaren op de 12e. Misschien zit ik er wel helemaal naast
. Zeker als crossen niks nieuws is voor je paard, zie ik het probleem niet zo
. Ze rijd daarnaast Impuls, dus als haar paard aangeeft een tandje lager te willen, zal ze daar heus naar luisteren. Amber_ schreef:Als je paard erop getraind is, moet het makkelijk kunnen hoor. Zeker als crossen niks nieuws is voor je paard, zie ik het probleem niet zo
. Ze rijd daarnaast Impuls, dus als haar paard aangeeft een tandje lager te willen, zal ze daar heus naar luisteren.
Loetie84 schreef:Pff heus niet Amber_: Zweep dr over een luisteren naar mijGewoon doorlopen!
Vandaar dat we in Ermelo 51 seconden te laat binnen waren wat me mijn 3e plek heeft gekost in het klassement. Mijn paardje kan niet zo goed tegen hitte en met 30 graden in de volle zon, vol tempo vond ze iets te zwaar.
Attitude schreef:Loetie84 schreef:Pff heus niet Amber_: Zweep dr over een luisteren naar mijGewoon doorlopen!
Vandaar dat we in Ermelo 51 seconden te laat binnen waren wat me mijn 3e plek heeft gekost in het klassement. Mijn paardje kan niet zo goed tegen hitte en met 30 graden in de volle zon, vol tempo vond ze iets te zwaar.
Joh he, voel je toch niet zo aangevallen.
Het zou MIJN keuze niet zijn, wat je zelf doet moet je helemaal zelf beslissen.
misschien niet helemaal duidelijk in deze context... Maar genoeg gezegd hierover lijkt me. De tijd zal het leren of het te zwaar was of niet. Loetie84 schreef:En hoe vaak wordt er niet geroepen dat je ongetrained een endurance klasse 1 kunt rijden met een paard wat 3/4 keer per week gereden wordt?

Je moet geen KMK/klasse I willen starten met een paard dat je zo uit de wei plukt zonder dat daar regelmatig mee gewerkt wordt.
! Hopelijk is de voorbespreking niet heeeeel vroeg haha