Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KWB, KW, Leersum en dan eerste klasse 2 in Renkum.... 
Zie hier bij sommigen best veel wedstrijden voorbij komen, maar het trekt mij niet om meteen iedere volgende wedstrijd klasse 2 te starten....
Maar ik heb dan ook niet per se de ambitie om dit jaar nog klasse 3 startgerechtigd te worden, mocht dat wel lukken is dat natuurlijk super gaaf.....
) betwijfel ik namelijk nog steeds of Judy nog voldoende op te trainen is voor een klasse 3 
Karrimh schreef:er zijn genoeg makkelijk klasse III ritten zoals Renkum en Uddel, deze zijn slechts 80km en liep Sera ook met 2 vingers in haar neus. ik zou dit jaar gewoon lekker klasse II rijden, begin vlg jaar dan ook een klasse II pakken en dan Renkum of Uddel een klasse III proberen (je kunt altijd op een vet-gate stoppen)
kim345 schreef:Ik wil dit jaar 5 Klasse II wedstrijden starten...
Maar doel is om klasse III startgerechtigd te worden. En wedstrijden zijn leuk om te rijden en als ze daarna een tijdje rust krijgt... En ook bij klasse II, mocht het toch niet lukken kan je idd altijd stoppen!
MyrtheJ schreef:Hoeveel klasse 2 wedstrijden is goed haalbaar in een eerste "klasse 2" seizoen?Zie hier bij sommigen best veel wedstrijden voorbij komen, maar het trekt mij niet om meteen iedere volgende wedstrijd klasse 2 te starten....
lovewidy schreef:mn allereerste endurance rit rijden. hangt er alleen wel vanaf of widy niet te laat veulent(t veulen moet namelijk wel 5 maanden bij de moeder kunnen lopen) en of ze na de trektocht niet te moe is. maar ik schrijf me gewoon in en dan kan ik zie ik wel of ze fit genoeg is of niet. maar als alles goed gaat verwacht ik dat het wel goed komt. spannend!
daffie1986 schreef:MyrtheJ schreef:Hoeveel klasse 2 wedstrijden is goed haalbaar in een eerste "klasse 2" seizoen?Zie hier bij sommigen best veel wedstrijden voorbij komen, maar het trekt mij niet om meteen iedere volgende wedstrijd klasse 2 te starten....
Toen ik begin dit jaar bij de cursus trainingsleer van Tonkie Collee was, gaf Tonkie aan dat 1 klasse uitrijden per jaar een mooi uitgangspunt is. Voor klasse I heb je 15 winstpunten nodig dus die zou je in princiepe met 5 wedstrijden binnen kunnen hebben. Klasse II heb je 3 winstpunten nodig om door te mogen naar Klasse III dus die zou je in princiepe met 3 wedstrijden binnen kunnen hebben.
daffie1986 schreef:lovewidy schreef:mn allereerste endurance rit rijden. hangt er alleen wel vanaf of widy niet te laat veulent(t veulen moet namelijk wel 5 maanden bij de moeder kunnen lopen) en of ze na de trektocht niet te moe is. maar ik schrijf me gewoon in en dan kan ik zie ik wel of ze fit genoeg is of niet. maar als alles goed gaat verwacht ik dat het wel goed komt. spannend!
Ik vind het echt een onmogelijk doel voor je paard. Alle banden in de buik zijn uitgerekt van de dracht en de bevalling en dan wil jij binnen 5 maanden even een trektocht van 20 km per dag te doen plus een week later een wedstrijd.
Karrimh schreef:daffie1986 schreef:Ja en ik dacht dus dat klasse I in 1 jaar wel veel zou zijn. Ben soms toch wel een beetje te voorzichtig met dat soort dingen.
voorzichtig zijn is goed, maar voor een klasse I hoef je je niet zo druk te maken hoor. 5x klasse I starten in 1 jaar is goed te doen