planning / doel 2012

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: planning / doel 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:14

Als voorbereiding op Renkum kun je beter Leersum rijden. Die afstand heb je veel meer aan.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:15

Zo doen wij het ook ja :j KWB, KW, Leersum en dan eerste klasse 2 in Renkum....

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:46

Ik start nu kootwijk 31 km, Ommen de 35 km en dan waarschijnlijk zelhem 60 km als eerste klasse II... Best een eind maar we kunnen het wel proberen.. Mocht het echt niet lukken dan kunnen we altijd stoppen.
En daarna misschien ook renkum 51 km.. Nog even zien.
Daarna rijden we DFW klasse II en als laatste grolloo en onstwedde klasse II

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 13:52

Ik denk dat we dan zelhem inderdaad laten zitten. Ga denk ik wel even kijken of ik een klasse 2 ruiter dan kan groomen!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 16:41

Ik ben sinds hele lange tijd weer gestart in Helchteren, een 20 km om gewoon weer eens de km in de benen te krijgen met het wedstrijdgebeuren rond ons heen. Dat ging perfect (13 km p/u gereden) en achteraf gezien had ik ook wel een klasse I kunnen starten. Maar heb liever dit gevoel, dan andersom dat je denkt; had ik maar wat lager ingezet.

Mijn volgende wedstrijden worden; Beernem en Stekene en daarna kijk ik even verder.

Lichtaart en Tessenderloo staan ook op de lijst om te rijden. Eventueel Wanroij ook. Maar allemaal afhankelijk van weer en andere omstandigheden.

Ik moet nog 3 klasse I wedstrijden rijden en dan mag ik klasse II starten, ik zou het leuk vinden als ik volgend jaar klasse II kan starten.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 20:10

Hoeveel klasse 2 wedstrijden is goed haalbaar in een eerste "klasse 2" seizoen? :) Zie hier bij sommigen best veel wedstrijden voorbij komen, maar het trekt mij niet om meteen iedere volgende wedstrijd klasse 2 te starten....

Ben dan toch wel bang voor blessures, die ik persoonlijk liever voorkom..

Ik wilde zelf beginnen met 2, hooguit 3 klasse 2 wedstrijden dit jaar. :o Maar ik heb dan ook niet per se de ambitie om dit jaar nog klasse 3 startgerechtigd te worden, mocht dat wel lukken is dat natuurlijk super gaaf.....

Ondanks dat Sera van Donna maar 15 cm groter is( :D ) betwijfel ik namelijk nog steeds of Judy nog voldoende op te trainen is voor een klasse 3 :o
De tijd zal het moeten leren!
Maar helaas tikt het klokje van de tijd ook wel steeds harder richting de twintigerjaren... en ik heb liever dat Judy bij mij 30 wordt en nog een paar jaar klasse 1/2 loopt dan dat ik klasse 3 ga rijden en ze over een paar jaar kapot is :=

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 21:01

er zijn genoeg makkelijk klasse III ritten zoals Renkum en Uddel, deze zijn slechts 80km en liep Sera ook met 2 vingers in haar neus. ik zou dit jaar gewoon lekker klasse II rijden, begin vlg jaar dan ook een klasse II pakken en dan Renkum of Uddel een klasse III proberen (je kunt altijd op een vet-gate stoppen) :j

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:05

Ik wil dit jaar 5 Klasse II wedstrijden starten...
Maar doel is om klasse III startgerechtigd te worden. En wedstrijden zijn leuk om te rijden en als ze daarna een tijdje rust krijgt... En ook bij klasse II, mocht het toch niet lukken kan je idd altijd stoppen!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 21:09

je bent klasse III startgerechtigd als je 3x klasse II goed hebt uitgereden Kim, scheelt weer 2 wedstrijden ;)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:14

Ja wist ik.. Maar het is wel leuk om te starten :)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:20

Karrimh schreef:
er zijn genoeg makkelijk klasse III ritten zoals Renkum en Uddel, deze zijn slechts 80km en liep Sera ook met 2 vingers in haar neus. ik zou dit jaar gewoon lekker klasse II rijden, begin vlg jaar dan ook een klasse II pakken en dan Renkum of Uddel een klasse III proberen (je kunt altijd op een vet-gate stoppen) :j

Klinkt nog zo bizar ver weg voor mij, maar als je logisch denkt is het idd niet zo gek... of ze nou 60 loopt met 1 vetgate of 80 met 2 vetgates moet niet zo heel veel verschil maken.... En idd op vetgate stoppen is ook niets mis mee.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-12 21:26

valt echt mee hoor en niet vergeten je hebt dan 2 vet-gates dus 2x pauze en tijd om bij te tanken :j

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:30

kim345 schreef:
Ik wil dit jaar 5 Klasse II wedstrijden starten...
Maar doel is om klasse III startgerechtigd te worden. En wedstrijden zijn leuk om te rijden en als ze daarna een tijdje rust krijgt... En ook bij klasse II, mocht het toch niet lukken kan je idd altijd stoppen!

Kan prima. Het is het meest optimaal als je elke klasse II een iets langere start. Zo werk je dan mooi naar klasse III toe.
Ik weet alleen niet of er later in het seizoen nog lange klasse II's worden georganiseerd, maar probeer te beginnen met 50+ en aan het einde iets rond de 70 te rijden.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 21:33

Ik wilde grolloo de 65 rijden en als afsluiter dan onstwedde voor de leuk en omdat die wedstrijd lekker dichtbij is. Zelhem wilde ik wel graag rijden maar is wel 60 km... maar als ik genoeg train en rustig rijdt moet dat wel kunnen hoop ik, zeker omdat dat voor ons echt een ideale bodem is. Volgend jaar wil ik toch rustig beginnen met eerst weer een klasse I, dan een klasse II en als het dan heel goed gaat, wie weet een klasse III!

lovewidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 15:44

mn allereerste endurance rit rijden. hangt er alleen wel vanaf of widy niet te laat veulent(t veulen moet namelijk wel 5 maanden bij de moeder kunnen lopen) en of ze na de trektocht niet te moe is. maar ik schrijf me gewoon in en dan kan ik zie ik wel of ze fit genoeg is of niet. maar als alles goed gaat verwacht ik dat het wel goed komt. spannend!

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 11:42

MyrtheJ schreef:
Hoeveel klasse 2 wedstrijden is goed haalbaar in een eerste "klasse 2" seizoen? :) Zie hier bij sommigen best veel wedstrijden voorbij komen, maar het trekt mij niet om meteen iedere volgende wedstrijd klasse 2 te starten....

Toen ik begin dit jaar bij de cursus trainingsleer van Tonkie Collee was, gaf Tonkie aan dat 1 klasse uitrijden per jaar een mooi uitgangspunt is. Voor klasse I heb je 15 winstpunten nodig dus die zou je in princiepe met 5 wedstrijden binnen kunnen hebben. Klasse II heb je 3 winstpunten nodig om door te mogen naar Klasse III dus die zou je in princiepe met 3 wedstrijden binnen kunnen hebben.

lovewidy schreef:
mn allereerste endurance rit rijden. hangt er alleen wel vanaf of widy niet te laat veulent(t veulen moet namelijk wel 5 maanden bij de moeder kunnen lopen) en of ze na de trektocht niet te moe is. maar ik schrijf me gewoon in en dan kan ik zie ik wel of ze fit genoeg is of niet. maar als alles goed gaat verwacht ik dat het wel goed komt. spannend!

Ik vind het echt een onmogelijk doel voor je paard. Alle banden in de buik zijn uitgerekt van de dracht en de bevalling en dan wil jij binnen 5 maanden even een trektocht van 20 km per dag te doen plus een week later een wedstrijd.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:00

daffie1986 schreef:
MyrtheJ schreef:

Toen ik begin dit jaar bij de cursus trainingsleer van Tonkie Collee was, gaf Tonkie aan dat 1 klasse uitrijden per jaar een mooi uitgangspunt is. Voor klasse I heb je 15 winstpunten nodig dus die zou je in princiepe met 5 wedstrijden binnen kunnen hebben. Klasse II heb je 3 winstpunten nodig om door te mogen naar Klasse III dus die zou je in princiepe met 3 wedstrijden binnen kunnen hebben.

Dankjewel! Dit is idd wat ik nu ook in mijn hoofd heb...

daffie1986 schreef:
lovewidy schreef:

Ik vind het echt een onmogelijk doel voor je paard. Alle banden in de buik zijn uitgerekt van de dracht en de bevalling en dan wil jij binnen 5 maanden even een trektocht van 20 km per dag te doen plus een week later een wedstrijd.

Hier kan ik me ook alleen maar bij aansluiten.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 17:12

Tonkies standpunt is het zelfde als wat ik ook altijd zeg ;)

sommigen willen te hard/te snel een klasse hoger, paarden moeten (vind ik) de tijd krijgen om het "spelletje" door te krijgen

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:31

Ja en ik dacht dus dat klasse I in 1 jaar wel veel zou zijn. Ben soms toch wel een beetje te voorzichtig met dat soort dingen.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 19:39

daffie1986 schreef:
Ja en ik dacht dus dat klasse I in 1 jaar wel veel zou zijn. Ben soms toch wel een beetje te voorzichtig met dat soort dingen.

voorzichtig zijn is goed, maar voor een klasse I hoef je je niet zo druk te maken hoor. 5x klasse I starten in 1 jaar is goed te doen ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 09:48

Zelf wil ik dit jaar in ieder geval 1 klase 1 wedstrijd starten. En misschien nog wel vaker. Ik hoef niet meer perse klasse 2 worden. het gaat mij om de lol en om het principe van ooit nog eens starten. afgelopen jaar ging dat helaas niet door vanwege trailerlaad problemen en weinig (geen ) trainingsmogelijkheden. Nu we verhuisd zijn, kunnen we wel weer fatsoenlijk trainen.
Dochter anouk heeft haar eerste klasse 1 (KWB1) alweer gehad en wil Ommen klasse 2 starten. Zij wil een aantal klasse 2 starten en zo klasse 3 startgerechtigd worden. Haar planning: Renkum kl 2, eventueel samen KWB kl 1 en zij dan weer DFW kl 2 en daarna zien we wel weer verder.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-12 21:31

Karrimh schreef:
daffie1986 schreef:

voorzichtig zijn is goed, maar voor een klasse I hoef je je niet zo druk te maken hoor. 5x klasse I starten in 1 jaar is goed te doen ;)

Ik bedoel dan vooral geestelijk te veel.

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 20:44

voor jou of je paard? je paard zal genieten en zou het inprincipe aan moeten kunnen. mijn paardje met verleden doet het ook super en zal in Ommen zijn 2e endurance starten dit jaar ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 08:31

Donna, vermoeiend voor het paard. Elke wedstrijd brengt stress met zich mee, zeker voor onervaren paarden. Veel paarden, mensen die in ze zitten te prikken, meestal ook een ietwat gespannen ruiter en alles op vreemd terrein. Dat is echt vermoeiend voor het koppie hoor ;)

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 11:34

Mijn doel voor dit jaar is klasse 1 uitrijden en eigenlijk ook 3 wedstrijden rijden in klasse 2.
Onder voorbehoud dat m'n toppertje het natuurlijk allemaal blessure-vrij ervan af brengt. :D
En het uiteraard leuk blijft vinden ;)