zuidveluwe rit 19 juni 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welke afstand ga je rijden?

29 km (kk)
1 (3%)
29 km (k1)
21 (70%)
51 km (k2)
5 (16%)
80 km (k3)
3 (10%)

Totaal aantal stemmen: 30

Gilbey

Re: zuidveluwe rit 19 juni 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:02

vandaag was er erg veel wind en er is dan ook 1 tent van de organisatie gesneuveld.
Ik zou ook een stand hebben staan maar dat wordt nu terug geschaald tot de caravan met de spullen erin.
Mijn tenten bleven (net) staan maar de zijwanden vlogen alle kanten op waardoor je er niets in kunt zetten.

Nu mijn spullen bij elkaar zoeken en nog even Tapas longeren/rijden, anders is die morgen niet te houden.

ImkeLoeloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:15

Ik ga met Winner de klasse 1 starten! :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:18

Wij gaan niet meer, pony loopt helaas kreupel :\ Iedereen heel veel succes morgen!
Ik zal voor jullie duimen voor mooi weer :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:19

Balen, Corelli. Ernstig denk je?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:22

Nee, gelukkig niet :) Hij is te kort bekapt ( _-:( ) en de straal is gevoelig.. Hij loopt niet super kreupel, maar gewoon niet lekker, dus we nemen het zekere voor het onzekere..Zeker omdat het terrein ook weer aardig stenig lijkt te zijn!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:23

Hee corelli wat balen zeg... enig idee waarom?

De weersverwachting is niet erg positief, weeronline.nl zegt 12 mm neerslag vooral in het oosten, volgens buienradar trekt vanaf 11 uur een flink regenfront over, maar knmi zegt dat het in de middag opklaart?

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 18:24

Ja, inderdaad balen! vooral als je bedenkt dat het niet nodig was geweest..
Maarre, zou annebe niet met jou rijden? (weet niet of je al wat van haar gehoord hebt?)

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 19:04

Hee, nee heb niets meer van haar gehoord.. maar onze starttijd bleek ook vervroegd, dus dat lukte sowieso niet meer nu.. zie wel een beetje tegen de regen op :o

zonde zeg, dat ie net te kort bekapt is! Volgende keer dus nog wat langer van te voren naar de smid..

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 20:49

@ Corelli wat jammer zeg dat je pony net niet helemaal lekker loopt!

Weet iemand trouwens wat de kleurcode van klasse I is? Want er staat dat er op de splitsingen van klasse I en II borden staan om het aan te geven, maar er is dus niet een kleur omdat het bijv rondje 1 is?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 21:02

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 15:45

Als eerste weer alle vrijwillegers weer super bedankt, jullie hebbn er weer een mooie rit van gemaakt en ook de BBQ was super gezellig!!! :D Ik zit nu in de auto op de terug weg van de ZVR, het ging super goed! We hebben zo'n 11 km/ pu gereden. Ik vond de paden wel erg zwaar voor de paarden! We hebben echt super mazzel gehad met het weer, toen wij moesten starten was het net droog, alleen de laatste 5 km kregen wij nog wel een flinke regen bui over ons heen :brr: . Bij de voorkeuring had Special een hardslag van 48 en een A op. locomotie, bij de PA had ze weer 48. En bij de finish had ze 59 en nakeuring 44 en weer een A *\o/* . We zijn niet tot de prijs uitrijking gebleven, dus weet iemand die de lijst met uitslagen mog heeft msschien waar nr. 53 is geeindigd? Ben namelijk wel super nieuwschierig!!! :o

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 16:15

Fijn om te horen specialmoon!

Nou, wij zijn wel geweest maar Judy's Turgor was bij de voorkeuring al ontzettend slecht, en is dat de hele dag gebleven. Dus wij zijn niet gestart...
Even afwachten hoe nu verder...

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-11 17:39

MyrtheJ schreef:
Fijn om te horen specialmoon!

Nou, wij zijn wel geweest maar Judy's Turgor was bij de voorkeuring al ontzettend slecht, en is dat de hele dag gebleven. Dus wij zijn niet gestart...
Even afwachten hoe nu verder...

Bale zeg, naja volgende keer beter!!!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 06:16

Oh balen zeg.. hoe is het ne met haar?

Wij hebben heerlijk gereden en zijn eigenlijk amper nat geworden..of, nou ja..ik heb het niet gemerkt omdat we zo zalig aan het draven waren!

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 06:31

wij zijn voor de uitslag bekend was weggegaan, weet iemand waar nr. 53 en nr.52 zijn geeindigd???

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 07:45

Ik wacht ook met smart op de uitslag.. (nummer 6)

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:13

Hier ook iemand die nieuwsgierig is :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 09:52

Goh hier nog iemand die toch erg benieuwd op welke plaats dochter met haar raketje geplaatst is.

De wedstrijd is voor ons wel goed verlopen. meneertje liep super. Hij was erg fris vanwege het weer enzo. Met opzadelen was hij al druk. Anouk wilde de deken eraf halen en toen sloeg hij naar de deken en raakt haar! Gelukkig met zijn hak en niet met de hoef op haar elleboog. Wel auw. Beest gezadeld met veel moeite want stilstaan was er niet bij. Naar de buitenbak gelopen en hij zag daar lekker zand en wilde vast gaan rollen met zadel! Hij wilde met geen mogelijkheid stilstaan en toen Anouk erop wilde gaan liep hij weg en kwam ze achter het zadel. Gauw er weer af en een nieuwe poging gedaan. Toen zat ze wel en hij liep aardig te stuiteren. Met haar meegelopen naar de start langs de tent en zo. Ik denk ik kan wel loslaten, hij loopt nu zelf wel, ziet die maf het spandoek van de start springt opzij en galoppert weg. Tja. op het eerste groompunt is ze maar dorgereden, hij liep zo fijn en koelen was ook niet echt nodig. Bij het tweede groompunt had hij ook geen tijd voor een hapje of een slokje. Dus maar weer door naar de PA. netjes een hartslag van 56. Anouk had een behoorlijk tempo. meneertje deed zijn bijnaam van raketje eer aan. Op de Pa moest Anouk toch weer even moed verzamelen om er weer op te gaan want hij was druk. Ze had haar handen vol. Ook bij het weggaan van de PA weer een vliegende start: galop! Ook nu weer niet gegroomd want daar had hij geen tijd voor. Het tweede rondje heeft ze lekker kunnen draven zonder mensen voor haar of achter haar. toen liep hij wel lekker. Het laatste stuk naar de start liep hij lekker ontspannen te stappen. Direkt aangeboden: HF 56. eerst afgezadeld want de ultieme beloning voor hem is lekker rollen. Dus naar de buitenbak gelopen en hij is geloof ik wel 3x gaan liggen rollen. toen even afgespoeld, dekentje erop en lekker eten. Op de nakeuring alles goed, locomotie een A, HF 48. Nog even lekker uitgerust, paardje in de trailer en weer lekker naar huis. Wij als grooms zijn natter geworden als Anouk. het was (volgens Anouk) weer een leuke rit.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 10:27

Nummer 73 als ik het goed heb :+

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 12:05

Ik had er weinig zin in toen het onderweg met bakken naar beneden kwam.....gelukkig viel het bij aankomst nog mee.
Helaas bij de voorkeuring een B omdat ze voor niet helemaal lekker liep (ze loopt alleen op voorijzers).
Bij de start was ze erg braaf en gingen we lekker van start, meteen de bocht om stond ze al bijna stil omdat ze geen natte voeten wilde en dat was best lastig met die mega plassen daar }>
Verderop ging mevrouw vanuit draf vol in de ankers omdat er precies in de bocht een wielrenner tegemoet kwam. Ze draaide meteen 180 graden om en wilde weg rennen, waardoor ik er bijna naast lag....pfff kon me nog net vasthouden en m'n beugel weer vinden... ~~}> muts.
Verder lekker gereden, ik maakte me zorgen om de spoorwegovergang en de tunneltjes maar na wat overtuiging ging ze er zo doorheen, zoooo braaf!!!
Bij het groompunt de ijzers nog even nagevoeld omdat ze niet hetzelfde klonken, maar was maar een klein beetje speling in 1 ijzer.
Bij de p/a helaas een tijdje moeten wachten door de hogere klasses dus dat was wel jammer voor m'n tijd. Ze vonden haar wel wat beter lopen, maar het bleef een B. Daarna een flinke bui over ons heen gehad, maar het rijden ging echt lekker.
Vlak voor de finish zei manlief "hee, ze is een ijzer kwijt" Niks van gemerkt onderweg.... -O- Hmmm, dat wordt dan vast een C voor de locomotie....maar nee hoor, ze kreeg zelfs een A omdat ze haar nu goed vonden lopen !! +:)+
Daarna nog even een broodje hamburger naar binnen gewerkt en gewacht op de prijsuitreiking, volgens mij was ik 6e dus ben beretrots op m'n meissie!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 17:29

kristelhans schreef:
Oh balen zeg.. hoe is het ne met haar?

Wij hebben heerlijk gereden en zijn eigenlijk amper nat geworden..of, nou ja..ik heb het niet gemerkt omdat we zo zalig aan het draven waren!

Vandaag nog maar weinig verbetering in turgor, woensdag komt de dierenarts bloed afnemen, wil toch graag zeker zijn dat er niets is voordat ik verder train.. :(:)

Anoniemkl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 17:34

hallo iedereen,
ik zie dat heel veel mensen willen weten waar ze zijn geeindigd, en het nergens te vinden is (als dat wel zo is kan iemand dan even de link plaatsen) dacht ik: misschien kan iemand een foto maken van de uitslagenlijst of hem inscannen??? want dan kunnen wij allemaal onze nieuwschierigheid bevredigen :D :D :D

MirtheJ@ hopelijk komen jullie erachter wat het is en kan het snel verholpen worden!!! :j

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:05

Uitslagen komen in de loop van deze week in elk geval op de website van de organisatie. Die zijn druk, maar gingen hun best doen begreep ik toen ik mijn hesje inleverde.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 18:08

Volgens mij waren er geen uitslaglijsten?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:13

De uitslagen staan er nu op,
Wij zijn uiteindelijk 45e geworden en joyce jij bent 44e geworden!
Gefeliciteerd iedereen die het goed uitgereden heeft!