Endurance Ommen 1 mei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HHenny

Re: Endurance Ommen 1 mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:45

leuk filmpje ook hans!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:31

HHenny schreef:
hihihihiih de eerste foto is dat ik net aan het opstijgen ben

Hihi is Cal zo groot of ben jij zo klein Henny?

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:32

Cal is voor een arabische merrie best groot 158 cm
en ik ben 160 cm
dus Cal groot en ik klein,hiihh

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:57

Dat kan inderdaad ook nog ja ;)

158 is behoorlijk groot ja voor een AV merrie en jij bent uuh.. niet al te lang hihi

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 21:58

Specialmoon, super! Gaaf dat je de rit goed hebt gereden!

Tammie, jammer dat je buiten de tijd bent geeindigd, maar verder was alles goed, dus je paard kan het zeker wel aan!

Henny, ik kom er niet meer op zonder krukje, Lou is ook 1.58, ik ben 1.55... Vroeger geen probleem, maar nu...

lizard, ik ga zo even kijken naar je links.

Ik heb niet meegereden, maar vind verslagen wel gaaf!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:32

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:48

Ik ben thuis van een zware domper...
Heel de rit niets aan de hand, en op de nakeuring een B op zijn slechte been...
Als dit weer zijn pees is, is dit zijn laatste wedstrijd geweest...

Hij had er overigens wel ontzettend zin in, hij is nog nooit zo boos geweest dat hij rustig aan moest doen -:(-

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 08:12

Griebels, ik heb hetzelfde gehad gisteren..zo heerlijk gereden maar een C op de nakeuring! Denk dat de puinpaden de boosdoener zijn geweest.. Beer loopt blootvoets..nooit problemen mee gehad maar hij gaat nu wel op ijzers. (zat al in de planning). Baalde ook als een stekker want ik had niets gemerkt, echt heerlijk gereden!

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:24

balen van Beer
hier en daar heb je wel paden met puinsteen,stukken verharde weg,dus blootvoets is dan toch minder prettig

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:25

mijn paard staat al op ijzers,maar voor banholt laat ik er nu ook zooltjes onder zetten,voor de zekerheid

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 08:25

Ik heb gister voor het eerst gevrijwilligd tijdens een endurancewedstrijd (zat bij de finish) en ik vond het erg leuk om mee te maken! Het stond al een tijdje op mijn verlanglijstje, maar hopelijk kunnen mijn paard en ik dit jaar of anders volgend jaar ook eens een rit meepakken. Lijkt me erg leuk!

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 08:52

HHenny, jaaaa balen.. toen hij thuis van de trailer kwam leek hij al veel makkelijker te lopen..we zullen het vandaag wel zien..

Moska, leuk!

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:47

ik duim voor je dat hij weer goed loopt en dat het ´gewoon´gevoelige hoeven was

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 10:12

Ik hoop dat ook..hij leek thuis wel weer zijn eigenwijze zelf..na de nakeuring was hij echt even zielig..ook echt bekaf..kan ook hebben meegespeeld. Ga begin van de middag naar stal..duimenduimenduimerdeduim...

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 10:58

Moska schreef:
Ik heb gister voor het eerst gevrijwilligd tijdens een endurancewedstrijd (zat bij de finish) en ik vond het erg leuk om mee te maken! Het stond al een tijdje op mijn verlanglijstje, maar hopelijk kunnen mijn paard en ik dit jaar of anders volgend jaar ook eens een rit meepakken. Lijkt me erg leuk!

We hadden inderdaad een gezellige ploeg op de finish en het liep ook als een trein.
Ik kan nog wel hele ervaren finish medewerkers gebruiken op de (m)endurance DFW/ Interesse????

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:21

Dat wordt 'm niet voor mij, organiseer in hetzelfde weekend zelf een dressuurwedstrijd voor winstpunten bij onze vereniging. En die wedstrijd is ook nog eens bij ons op stal, dus hopelijk kan ik dan zelf ook meedoen (ijs en wederdiendende dat zowel ik als paard fit zijn). Maar vond het gister wel gezellig!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 11:25

Voor dochter Anouk was het haar eerste werdstrijd op haar arabiertje Rakesh. Zij heeft wedstrijdervaring met onze merrie en Rakesh heeft vorig jaar ook een paar wedstrijden gelopen. Maar samen hebben ze het nog niet eerder gedaan. Toch wel spannend. Op de voorkeuring alles goed, een pols van 48. locomotie een A. Om 10.50 uur van start. Hij liep bijde start wel even te kijken, maar daarna ging hij toch lekker lopen. Op de groompunten even gekoeld. Ze heeft heerlijk gereden, vooral de galopjes zaten heerlijk ( ze zei dat ze zweefde :D ). Bij de PA direct aangeboden, weer een pols van 48. Anouk wat te eten en gedrinken gegeven en Rakesh ook. Dekentje over want het waaide behoorlijk. Bij het wegrijden daar deed hij een beetje moeilijk, maar toen hij eenmaal liep ging het weer super. Bij het fietstunneltje maar even geholpen. Anouk is er afgestapt en na het tunneltje er weer op. De brug was geen probleem, maar de speeltuin wel. Dus zij er weer af, aan de hand langs de speeltuin, daarna er weer op. Toen begon hij onderweg een beetje te klieren. Hij had niet zoveel zin meer. Bij de finish weer direct aangeboden, weer een pols van 48. Super netjes toch. Na de finish liep hij een beetje vreemd. Dus Anouk zei al ik denk dat hij zo wil rollen. Dus gauw het zadel eraf en drie stappen verder plofte hij zo in het zand! Hij heeft heerlijk liggen rollen. Stond weer op en plofte gewoon nog een keer in het zand. Dat moest gewoon. Daarna hem bij de trailer maar lekker afgesopt. Lekker eten gegeven, water en hooi. Meneertje at alles met smaak. Op ons gemakje naar de nakeuring waar het toen even heel rustig was. Nu een pols van 40, locomotie weer een A. En voor de rest ook alles oke. Voor ons was het een superdag. Ik ben dus supertrots op mijn dochter dat ze dit weer even gedaan heeft met haar vriendje die ze pas sinds januari heeft. Ze vond het best spannend dat ze alleen moets rijden. Ik zou meegaan op onze merrie maar aangezien die niet inde trailer wilde, hebben we die thuis gelaten. En moest Anouk het alleen doen. Ook hebben we niet zoveel kunnen trainen. Dus als je alles bijelkaar bekijkt ging het allemaal super. Ik heb als groom ook een leuke dag gehad, ook al had ik liever gereden. Uiteindelijk is Anouk netjes als 24ste geeindigd met een gemiddelde snelheid van 9,71 km/u.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 14:18

Hee

ik heb jammer genoeg de rit niet uit kunnen rijden .
bij de P/A zijn we gestopt . mijn paard liep onregelmatig op het harde .
wij hadden een gemiddelde van 14 km/u .
wij hebben ons zekker vermaakt , jammer dat we hem niet uit konden rijden maar volgende keer beter :)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 16:10

Wat vervelend..wel een mooie snelheid!

Ik ben net even bij mijn afgekeurde Beer geweest..hij liep alsof er niks aan de hand was..hmmm, hopelijk loopt dit met een sisser af!

Roland1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:10

kristelhans schreef:
Wat vervelend..wel een mooie snelheid!

Ik ben net even bij mijn afgekeurde Beer geweest..hij liep alsof er niks aan de hand was..hmmm, hopelijk loopt dit met een sisser af!

komt weer helemaal goed met Beer, hij liep er iig mooi bij.

Roland1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:11

Hoe zat de route in elkaar???

iemand nog verdwaald?

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:15

route was echt super aangegeven
kan me niet voorstellen dat er iemand verdwaald of verkeerd gereden is

Roland1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:23

HHenny schreef:
route was echt super aangegeven
kan me niet voorstellen dat er iemand verdwaald of verkeerd gereden is

dat is mooi, wij hebben olv Niels hard gewerkt om alle tape te plakken (en na de rit weer te verwijderen)
Volgend jaar zijn wij van de landrover club er weer bij om de route uit te zetten en ondersteuning te bieden.

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:25

fijn dat jullie zo veel werk hebben verzet

Shuristar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 20:29

Helemaal mee eens. Echt super bedankt, de route was perfect aangegeven. (wij zijn 1 keer voorbij een aanwijzing gereden maar dat kwam omdat mijn paard de koeien die daar stonden eng vond... :D hij stoof ervoorbij)