endurance holten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:06

Vippie ik weet nog een paardrijmaatje voor je. Ook geel met streep. Alsj einterese hebt. Mij vriendin Lotte rijdt mee op onze fjord Irene en zoekt ook nog een rijmaatje

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 14:51

JJAAAHHHHHH Ireentje en Lot, prima, geregeld! Blijven de meiden ook al vanaf vrijdag daar slapen? Wij zitten bij stal Olthuis en op de camping de Noetselerberg. PB me ff je debiele nummer dan bellen we even als we daar zijn.
Viv

brig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:02

Ik had je prive al gemaild. Ja we komen vrijdagavond daarheen. En de paarden gaan in een paddock en wij slapen ernaast en tentje of busje. Mijn ouders geen ergens in een appartementje (ja, je grooms moet je goed verzorgen). Even wachten op het boekje maar.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 15:16

idd, wordt een lange zit voor de brievenbus......*LOL*

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 22:24

mazzeltje schreef:
Ik heb een goede tip gekregen van Guinni, die voeren de paarde paard-fit in de vet gate, ik ben bij mijn vee arts geweest en die vertelde dat ik het er gewoon in kan spuiten met een speciale halve liter spuit, is eigenlijk voor kalfjes zo'n spuit!
hij kent mijn paard heel goed en hij zei ook, dat eigenweize portret van jou moet je soms een beetje tegen zichzelf beschermen, dus als ze niet wil eten dan spuit je het maar in haar mond, wat heb je er aan om haar zie te laten worden als je dat zo kunt voorkomen, je kan er ook dunne slobber mee voeren. Nou, ik heb de paard-fit meegenomen en ga het maar proberen...

Wat is dat paard-fit eigenlijk voor spul?

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 07:07

Een soort voedingssupplement, in vloeibare vorm. Je kan het ook als "sportdrank" voor paarden gebruiken.
Het is een fermentatieprodukt, en helpt de spijsvertering beter op te nemen. Ik heb het op stal staan dus ik kan het niet even overnemen wat er op staat, in de Her&Der staat ook een advertentie, ik weet niet of het ook in de laatste stond overigens..

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-03 07:09

Ik heb trouwens niet zo'n spuit kunnen vinden, die winkel wist niet waarik het over had, mijn dierenarts is dus "gek" , nou ja...
Ik heb wel iets gevonden om die drank in haar mond te spuiten maar slobber kan daar echt niet door, jammer genoeg!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 10:23

Denk je dat het in een bidon kan? Is het vloeibaar, niet iets met vezeltjes enzo erdoor? Want Ret heeft zijn eigen bidon (niet de mijne, ik weiger om gras- en hooiresten te moeten doorslikken Haha!), dan moet het dus wel lukken! Lachen

Overigens kwam ik er gisteren bij toeval achter dat Ret wèl komkommers lust (dankzij Susan). Ik ga dus zo'n 10 kilo komkommers meenemen naar Holten, koop ze bij de groenteboer waar Susan altijd naartoe gaat, dan weet ik zeker dat-ie ze eet. Tong uitsteken

Maar waar mijn reactie eigenlijk voor bedoeld was: ik heb het boekje al! Gisteren persoonlijk opgehaald bij het secretariaat (lees: de ouders van Maarten). Voor klasse 1 en 2 zijn de voorkeurings- en starttijden van vorig jaar aangehouden, we hoeven dus pas na 7 uur van stal weg, scheelt weer wat extra nachtrust!

Ik ga uiteraard niet het hele boekje overtikken Tong uitsteken maar het tijdschema van de voorkeuringen & starttijden lijkt me wel handig om vast te weten:

* secretariaat open v/a 6 uur

* voorkeuring klasse 3 = vanaf 6.15 (de 109 km eerst)
* voorkeuring 55 km = vanaf 7.45
* voorkeuring 37 km = vanaf 8.45
* voorkeuring 27 km = vanaf 10.00

* start 109 km = om 7.00
* start 81 km = om 8.00
* start 55 km = van 8.45 tot 10.00
* start 37 km = van 10.00 tot 11.00
* start 27 km = van 11.00 tot 12.30

Ik heb er zin in! Vanmiddag nog even een stukje van de route rijden (alsof we dat niet al ieder weekend doen Haha!) en dan op naar 6 september! Lachen

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 10:52

Het rijden gaat bij mij niet lukken, maar ik ben wel in de aanbieding als groom voor klasse I. Als er iemand hulp nodig heeft hoor ik dat graag per PB.

Arabendu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:08

Karin schreef:
Ik ga uiteraard niet het hele boekje overtikken Tong uitsteken

Dat verwacht niemand van je hoor, alleen de ruiters, paarden en bijbehorende startnummers zijn genoeg

Haha!

Jorie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 11:14

Dus geen massa start bij klasse 2??Beter!!
Weet jij wanneer de boekjes de deur uit gaan??
Jorie

Maarten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:23

Nope, bij klasse 2 is er geen massa-start Lachen Overigens zijn de boekjes vandaag de deur uitgegaan Knipoog Morgen hebben jullie ze als het goed is in huis Haha!

Daarnaast wil ik nog even een zeer belangrijk punt noemen (staat ook uitdrukkelijk in het boekje): de eerste (en tevens laatste) kilometer voor de manege is het verplicht stappen voor alle klassen.

Guinni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 12:47

Paard Fit is super spul! Het bestaat ook voor mensen (ga het maar drinken in de vetgate, het is NIET lekker Haha! maar wel heel erg goed voor je!)
Paps dronk het vroeger toen hij marathons liep, en daar behaalde hij hele goede resultaten mee geboekt.
Wij kopen het van Harry (de man van de advertentie in de Her en Der, had paps 'm aangeraden.). Hij heeft het in kleine vaatjes maar ook in grote (25l) en die kan je dan gewoon overgieten in 5l vaatjes en die dan in de stal zetten, wij voeren onze paarden 2 x daags een bekertje, dat is de minimale dosis.
Die 25l dingen zijn ook erg handig als je ze nog hebt staan om te gebruiken op de wedstrijd (water Haha!) En daarna kan je ze gewoon weer inleveren, zit statiegeld op! *LOL*
Pappa gaat trouwens alleen rijden, Patent heeft z'n beentje in de stal verdraaid en moet 2 weken rust, en dan zou precies Holten zijn, dan is het natuurlijk nog niet in oude vorm, dus we doen het maar niet. We komen volgend jaar wel met 2 (mits hij niet weer dom doet natuurlijk! Lachen )

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 19:21

Arme Patent! En jammer dat jij nu niet kunt starten, ik miste je al op de startlijst. Nou ja, hopen dat hij snel weer de oude is, zijn jullie nog van plan om een andere wedstrijd te rijden voor het eind van het seizoen?

Ik heb vandaag samen met Mirjam en Salty een deel van de 37-km route (die overigens in vrijwel alle afstanden zit) 'geïnspecteerd'. Halverwege ingestapt (vlak bij stal), in een enorme plensbui vertrokken maar toen we eenmaal op de Berg waren, was het weer droog en zonnig. Salty en Ret hadden er allebei iets te veel zin in, wilden niet voor elkaar onder doen qua draftempo. Helaas werkte Hanifa's GPS niet omdat het zo bewolkt was, daar kwam ik gisteren al achter dus heb 'm vandaag maar thuisgelaten. Exacte afstand & gemiddelde snelheid weet ik dus niet. Alles bij elkaar wel dik 20 km gereden in iets meer dan 2 uur tijd (veel gestapt ondanks de vlotte draf). Over de Berg naar Haarle gereden, rondje om de manege en onder de Berg langs weer terug. De route ligt er mooi bij, de heide is paars en de paden zijn goed onderhouden. De Bergweg die vorig jaar zo slecht begaanbaar was is afgelopen voorjaar afgegraven en voorzien van een nieuwe bovenlaag, prima te berijden nu. Er zijn wat paden waar steentjes liggen, voor paarden zonder ijzers kan dat wat lastig zijn, maar de route gaat voornamelijk over goed begaanbaar zand.

Tip: als je de lus langs groomplaats F rechtsom rijdt, kijk dan even uit. Na die groomplaats gaat de zandweg namelijk over in zo'n 125 meter klinkerweg zonder berijdbare berm (om de hoek weer wel) en die is vooral met nat weer ZEER glad!!!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:36

Het was erg gezellig vanmiddag !!! Bedankt voor de tips en rondleiding Knipoog Salty en Retje waren inderdaad een beetje vervelend. Ga trouwens van de week nog een keer met hartslagmeter rijden, denk toch dat het daaraan lag, want kan niks abnormaals aan Salty ontdekken.

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 20:38

Ik doe de 27 km dus ik hoef er blijkbaar niet absurd vroeg uit. Haha! Nou maar hopen dat ik er uiteindelijk ook aankom, ik denk niet dat Trix de trailer in wil. (iemand nog tips? De vorige keer moesten er 5 mensen aan te pas komen)
Maar goed, ik ga gewoon heel vroeg dan heb ik alle tijd haar erin te krijgen. Tong uitsteken
Ik heb er iig heel erg veel zin in.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 21:12

waaaah toch maar goe dat we vrijdags al komen anders was het nachtwerk geworden.....
owww ik heb er zo'n zin in.......

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:03

Lepeltje schreef:
Ik doe de 27 km dus ik hoef er blijkbaar niet absurd vroeg uit. Haha! Nou maar hopen dat ik er uiteindelijk ook aankom, ik denk niet dat Trix de trailer in wil. (iemand nog tips? De vorige keer moesten er 5 mensen aan te pas komen)

Gewoon heel rustig blijven, geen geweld (trappen, trekken en wat je allemaal meer ziet).
Gaat ze ook de trailer niet in als je haar lokt met een paar brokjes ?

En natuurlijk.....heel erg goed belonen als ze erin staat OK dan!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-03 22:19

Ik ben trouwens ondertussen onder de pannen als fotografe voor Hanifa en EJ Lachen

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 08:38

nog even wachten dus....postbode komt u maar! k heb er zin in. Uck ook, die kon onverwacht mee voor een weekendje veluwe, maar hij begreep niet zo goed dat hij niet al te veel mocht doen ivm de wedstrijd die eraan komt. Leuk hebben we het zeker gehad, nu op naar holten.

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 11:31

ik doe zaterdag voor het eerst mee! Mn eerste endurance Haha! Heb er gigantisch veel zin in!
Ik start de 27 dus hoef er gelukkig niet zo vroeg te zijn Knipoog Susan heeft de route en ik neem aan dat we m deze week nog ff gaan rijden> zouden we nog wel doen althans! Susan en ik starten samen, dus dat wordt vast gezellig *LOL* Heb dr ècht zin in!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:34

het boekje is binnen
gelukkig niet al te vroeg starten, ik ben nu eenmaal geen ochtendmens.
jeetje wat moeten die klasse 3 ruiters eigenlijk lan rijden, ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken, dus respect OK dan!
ik heb er echt ongelooflijk veel zin in to zaterdag allemaal (en een aantal tot vrijdag Knipoog )

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:42

Ik heb hem ook!
Heb startnummer 4!! Haha!
Ikke heb er al sin an Haha!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:43

Ik heb startnummer 176! sie joe ol der!

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-03 14:45

oh ja mijn startnr is 90
en die van jorientje is 93