Nina_rex schreef:Ik vind de KEV leuk, en stel het op prijs wat ze allemaal doen, maar of dit opweegt tegen iedere endurancestarter verplicht 50 euro laten betalen? Terwijl sommigen daarvan misschien ook al lid zijn van een andere rijvereniging voor lessen, bakgebruik etc.? Nee, dat vind ik niet. Voor dingen zoals Endurance Academy moet je gewoon betalen om het te kunnen volgen, en lang niet iedereen heeft er behoefte aan of gelegenheid toe om hieraan mee te doen. Informatievoorziening is er reeds, en hoeft ook geen 50 euro per startende ruiter te kosten! Het enige wat me zo te binnen schiet is de computermedewerker op de wedstrijden, die wordt door de KEV verzorgd momenteel. Ik weet niet hoe dat bij bijv. dressuurwedstrijden geregeld is.
Ja als lid betaal je nog een bijdrage voor de clinics, maar de clinics zijn wel duurder dan wat er door deelnemers betaalt wordt. Rest betaalt de vereniging. De vereniging betaalt voor wedstrijden naast de computermedewerkers ook de dierenartsen. En de organisatoren weer afdracht aan de vereniging.
Wat ik zelf fijn vindt is dat je weet dat je bij de Endurance vereniging een groep mensen hebt met dezelfde interesses en dat ze de belangen van de endurance probeert te behartigen.
.