wedstrijdschema 2011?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 10:55

Nina_rex schreef:
Ik vind de KEV leuk, en stel het op prijs wat ze allemaal doen, maar of dit opweegt tegen iedere endurancestarter verplicht 50 euro laten betalen? Terwijl sommigen daarvan misschien ook al lid zijn van een andere rijvereniging voor lessen, bakgebruik etc.? Nee, dat vind ik niet. Voor dingen zoals Endurance Academy moet je gewoon betalen om het te kunnen volgen, en lang niet iedereen heeft er behoefte aan of gelegenheid toe om hieraan mee te doen. Informatievoorziening is er reeds, en hoeft ook geen 50 euro per startende ruiter te kosten! Het enige wat me zo te binnen schiet is de computermedewerker op de wedstrijden, die wordt door de KEV verzorgd momenteel. Ik weet niet hoe dat bij bijv. dressuurwedstrijden geregeld is.

Ja als lid betaal je nog een bijdrage voor de clinics, maar de clinics zijn wel duurder dan wat er door deelnemers betaalt wordt. Rest betaalt de vereniging. De vereniging betaalt voor wedstrijden naast de computermedewerkers ook de dierenartsen. En de organisatoren weer afdracht aan de vereniging.

Wat ik zelf fijn vindt is dat je weet dat je bij de Endurance vereniging een groep mensen hebt met dezelfde interesses en dat ze de belangen van de endurance probeert te behartigen.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 11:49

Wij moeten ook minimaal 1,5 uur rijden voor de dichtstbijzijnde wedstrijd, dat lange rijden vind ik toch echt wel een tegenvaller. :z

Wij hebben ook de P&S en hebben beide alleen een Endurance startkaart, ik had toen begrepen dat het verplicht was. :?

Napie

Re: wedstrijdschema 2011?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 15:20

Is niet verplicht. Heeft mij wel een half jaartje heen en weer bellen met de KNHS gekost om dat daar aan het verstand te peuteren gezien ik ineens wel een rekening kreeg. Die hoefde ik uiteindelijk niet te betalen maar vandaag viel netjes weer de P&S op mijn deurmat. Maar wel eens bellen....

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:01

Toen vertelde ze bij de knhs dat het verplicht was, vond dat nog zo bijzonder want ik hoefde 'm niet zo nodig.
Dan ga ik ook maar eens bellen :P
Maar dan krijg ik waarschijnlijk het verhaal dat ik 'm voor 1 december op had zeggen..... :list:

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 07:51

Sjolvir schreef:
Aangezien het inderdaad wat raar lijkt, je bent lid van de KNHS, maar moet om te starten ook
nog KEV lid zijn.

Ja maar je bent om dressuur te kunnen rijden toch ook lid van een rijvereniging, de KEV is niks anders.
En om te kunnen mennen moet je lid zijn van ene menvereniging.

Enige voordeel is dat je met je dressuur-/menstartkaart ook endurance/mendurance kunt/mag rijden.

Met de fjordenvereniging Midden NL hebben we ook zo'n systeem dat je als lid minder betaald voor evenementen. Gevolg... iedereen zegt vrolijk zijn lidmaatschap op (van 25 euri/jr) en betaald 2-3 euro extra voor evenementen waar ze aan meedoen. Dat is goedkoper dan lid zijn namelijk.
Vereniging ligt nu dus compleet op zn gat omdat er te weinig geld is om überhaupt nog wat te organiseren. En als je niks organiseert komt er ook niks binnen, dus op sterven na dood.
Zo'n zelfmoord constructie zit de KEV niet op te wachten denk ik.

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 08:49

Je moet ook gewoon even rekenen en zorgen dat ze zodanig meer betalen dat je bij wijze van spreken met zeg 5 wedstrijden je abo eruit hebt.
Dat je lid moet zijn van een vereniging ala, maar om voor iedere discipline nu een aparte vereniging op te zetten. Dus lid van een vereniging impliceert mogen starten in alle disciplines.

En daarnaast zorgen dat endurance aantrekkelijk wordt voor mensen om te willen starten en dat het ook aantrekkelijk wordt voor buitenstaanders om eens te komen kijken. Probeer desnoods iets van een strodorp oid erbij te doen met lokale ondernemers.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:14

Endurance is nu eenmaal helaas geen kijksport. Geen spectaculaire finish of zo. Daardoor ook weinig publiek en weinig animo voor een strodorp. Lastig hoor. De vereniging afschaffen lijkt me geen goed idee. De promotie van de sport zal uit de grote hoop gehaald moeten worden. Nu hou je misschien ook nog starters vast die anders niet meer zouden starten. Kan je via de KEV ook een dressuurstartkaart aanvragen?
Wat ik wel wat krom vind: als je ook lid bent van een andere vereniging moet je verplicht via die vereniging je KNHS afdracht betalen. Als je niet lid bent van een andere vereniging gaat dat wel via de KEV. Nu betaal ik dus in weze 14,50 teveel

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:29

Napie schreef:
Kan je via de KEV ook een dressuurstartkaart aanvragen?

Nee, dat kan niet. Dat bedoelde ik met mijn verhaal. Is het niet mogelijk om dat wel voor elkaar te krijgen? Ik denk dat er best veel mensen zijn die wel af en toe een endurance wedstrijd willen rijden, maar niet naast de RV ook nog eens lid willen zijn van de EV en dan dus de algemene startkaart verkiezen boven het endurance rijden.

Napie schreef:
Wat ik wel wat krom vind: als je ook lid bent van een andere vereniging moet je verplicht via die vereniging je KNHS afdracht betalen. Als je niet lid bent van een andere vereniging gaat dat wel via de KEV. Nu betaal ik dus in weze 14,50 teveel

Ik snap je zin niet helemaal. Maar je betaald nooit twee keer je afdracht, dat gaat of via de RV of via de EV en niet via allebij. Al moet je daar soms wel even achteraan zitten.
Of bedoel je dat niet?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:37

Ik betaal 1 keer afdracht via mijn menvereniging. Als ik het lidmaatschap bij mijn menvereniging niet heb zou de afdracht er bij de KEV gewoon van die 51 euro af gaan. De KEV betaald dus voor het ene lid wel afdracht en voor de andere niet? En toch betaald iedereen hetzelfde. Of krijg je een aparte rekening van de KNHS?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:39

Nou je het zegt, zo heb ik het nog niet bekeken. Als je lid van van de EV en een RV ben je dus één van de twee aan het sponsoren.

Margreetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:47

Lenneke_ schreef:
Napie schreef:
Kan je via de KEV ook een dressuurstartkaart aanvragen?

Nee, dat kan niet. Dat bedoelde ik met mijn verhaal. Is het niet mogelijk om dat wel voor elkaar te krijgen? Ik denk dat er best veel mensen zijn die wel af en toe een endurance wedstrijd willen rijden, maar niet naast de RV ook nog eens lid willen zijn van de EV en dan dus de algemene startkaart verkiezen boven het endurance rijden.

Lijkt mij ook juist praktisch als dat mogelijk is.
Bij ons juist andersom: wij zijn beide lid van de EV en ik zou naast endurance wedstrijden ook wel eens een dressuur wedstrijd willen rijden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:47

Niet altijd Len, er zijn heel veel RV's die het apart op de rekening hebben staan als zij de rekening van de KNHS voor je krijgen. Daar betaal je dan dus extra als het lidmaatschap van de KNHS via hun gaat.
De vereniging waar je het eerste lid van bent betaalt de afdracht en berekent het dus door, alleen de KEV heeft geen apart tarief, maar ik denk maar zo: Dan hebben ze Eur 14,50 extra om aan nuttige endruancezaken te besteden :D .

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 12:48

De KNHS kon dit niet splitsen en dus betaalt tot op heden elke vereniging afdracht voor je. Zo kan het dus zijn dat als je van bijv 3 verenigingen lid zou zijn de KNHS 3x afdracht voor je vangt. Het systeem kon dit niet splitsen. Per 1 jan 2012 gaat dit wel gebeuren, maar veel verenigingen kunnen daar nu nog niet rekening mee houden omdat ze nu nog niet weten voor hoeveel van hun leden dit een verandering betekent in de afdracht.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:11

Misschien geldt dat voor een RV en de EV, dat het niet gesplitst kan worden, maar ik heb nooit bij twee RV's afdracht betaald en ik ben wel tegelijkertijd lid geweest van 2 RV's. Ook heb ik overigens begrepen dat de EV voor mij geen afdracht betaalt aan de KNHS...

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:30

Margreetje schreef:
Lijkt mij ook juist praktisch als dat mogelijk is.
Bij ons juist andersom: wij zijn beide lid van de EV en ik zou naast endurance wedstrijden ook wel eens een dressuur wedstrijd willen rijden.

Eigenlijk zou de EV dan een gewone RV moeten worden. Waarvan je wel lid moet zijn om endurance te willen starten, maar waarmee je ook een algemene startkaart kan hebben.
Dan kan de vereniging wel zo blijven bestaan als hij nu is. Ik vind de vereniging zoals hij nu is prima en die moet van mij echt niet weg.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 13:56

@Jet Voor zover ik weet geldt het voor alle verenigingen. Is juist in de ledenraad geweest dat de KNHS het per 2012 kan opsplitsen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:20

Duidelijk Djilan, dan is het mij altijd verkeerd verteld.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 14:25

Of de vereniging wist het niet.. Dat blijkt nl nog wel eens. Of niet alle leden waren bekend bij de KNHS ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 17:55

Als mensen al lid zijn van een andere rijvereniging dan schrijf ik ze in als LG lid. Dit lid betaald geen afdracht aan onze menvereniging maar aan de rijvereniging waar deze al lid was. Als ze nog geen lid zijn van de KNHS dan wordt het een EGG (met Paard en Sport) of VGG (zonder Paard en Sport of volgend gezinslid)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 18:41

Ja, nu snap ik het. Napie, jij doet het nog zeker via papieren formulieren? Ik spreek ook uit de tijd dat de hele handel op papier ging en toen kon je dat inderdaad aangeven. Nu via Mijn KNHS gaat dat dus niet meer, dus dan zit daar het verschil waarschijnlijk in. En dat zal dus dan per 2012 worden aangepast, zodat het dan ook weer kan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:10

Ik ben nog gewoon van het papier. Lekker makkelijk als ik een nieuw lid moet benaderen.
Kunnen we het meteen samen invullen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 21:22

Ja, ik vond dat ook wel handig. Maar voor dressuur en springen kan het niet meer op papier en mag het alleen nog via Mijn KNHS. Aanmelden nieuwe leden, aanvragen startkaarten, afmelden leden, afmelden startkaarten, gaat allemaal via internet en mag dus niet meer op papier aangeleverd worden.

charily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:24

zelf wil ik volgend jaar gaan starten. maar wat me dit jaar tegenhield is :
ik rijd hier bij een rijvereniging omdat ik geen bak heb, en daar mijn lessen volg, moet ik al mijn verplichte lidmaandschap betalen.
nu wil ik met mijn eigen paard endurance starten en moet ik nogmaals die lidmaandschap voor een vereniging betalen. wat ik dus aankomend jaar dubbel moet doen..
dus mocht de verplichte kev lidmaandschap vervallen, is de drempel denk ik nog lager om (m)endurance te starten.
wat meer leden opleverd + meer geld in het laadje brengt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:15

Herstel, het levert juist minder leden op als men niet meer lid hoeft te worden van de KNHS EV.. ;)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 11:28

Inderdaad, misschien wel meer starts maar dat betekend weer meer dierenartsen en meer kosten voor de KNHS-ev. Hoe gaat dat dan betaald worden? Op den duur zou je misschien kunnen zeggen dat de organisatie dat zelf moet gaan betalen zodat dit niet meer vergoed hoeft te worden door de KNHS-ev. Maar dan heb je eerst meer starts nodig of de inschrijving wordt een stuk duurder. Dan is de KNHS-ev er nog voor de materialen, clinics en verdeling wedstrijdkalender en dat soort zaken.
Ik vind niet dat het verplichte lidmaatschap eraf moet, goedkoper zou ik wel logisch vinden