Bekende enduranceruiter stapt over op ijzerloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:21

montiesmama schreef:
knipperdeknip ....
Arabesk schreef:
KWB stelt qua ondergrond en afstand weinig voor :-)

jij durft hier wel wat neer te zetten.... één kennismakingsritje zei je toch.....? laat maar, dat is OT

Hahahaha ik dacht precies hetzelfde als jij :)) :=

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:27

SBL schreef:
montiesmama schreef:
jij durft hier wel wat neer te zetten.... één kennismakingsritje zei je toch.....? laat maar, dat is OT

Wat is dat nu weer voor een onzin? Mag je niets schrijven als je alleen maar een kennismakingsrit hebt gereden? Ik heb zelfs nog nooit een kennismakingsrit gereden. Moet ik nu helemaal mijn mond houden? Alsof je alleen maar lange ritten kunt rijden als je aan Endurance meedoet. Alsof je dan geen ervaring opdoet met verschillende ondergronden en verschillende soorten hoefbeslag. Kom zeg, niet zo uit de hoogte doen.

Daar gaat het bij mij niet om, en ik denk bij Els ook niet :n Ik vind het alleen gewaagd om te zeggen dat een 'ritje' van 66 km niets voorsteld als je zelf alleen nog maar een kennismakingsklasse hebt gereden. Ik kan mij mijn 1e 60+ wedstrijd nog herinneren en toen hing ik ook met mijn tong op mijn knieeen hoor :D

Het is dus absoluut niet zo bedoeld dat iemand die alleen maar kennismaking of klasse I heeft gereden niet mee zou mogen praten :) De 66 km is natuurlijk niet een hoge afstand als je kijkt naar de klasse IV wedstrijden en dan vooral de 160 km wedstrijden, maar voor de meeste klasse I ruiter is 66 km al een hele afstand, het is maar net hoe je het bekijkt!

Arabesk

Re: Bekende enduranceruiter stapt over op ijzerloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 16:57

volgens mij dwalen we af op oninteressante details ;-)

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:39

Wat is dat nu weer voor een onzin? Mag je niets schrijven als je alleen maar een kennismakingsrit hebt gereden? Ik heb zelfs nog nooit een kennismakingsrit gereden. Moet ik nu helemaal mijn mond houden? Alsof je alleen maar lange ritten kunt rijden als je aan Endurance meedoet. Alsof je dan geen ervaring opdoet met verschillende ondergronden en verschillende soorten hoefbeslag. Kom zeg, niet zo uit de hoogte doen.[/quote]

Daar gaat het bij mij niet om, en ik denk bij Els ook niet :n Ik vind het alleen gewaagd om te zeggen dat een 'ritje' van 66 km niets voorsteld als je zelf alleen nog maar een kennismakingsklasse hebt gereden. Ik kan mij mijn 1e 60+ wedstrijd nog herinneren en toen hing ik ook met mijn tong op mijn knieeen hoor :D

Het is dus absoluut niet zo bedoeld dat iemand die alleen maar kennismaking of klasse I heeft gereden niet mee zou mogen praten :) De 66 km is natuurlijk niet een hoge afstand als je kijkt naar de klasse IV wedstrijden en dan vooral de 160 km wedstrijden, maar voor de meeste klasse I ruiter is 66 km al een hele afstand, het is maar net hoe je het bekijkt![/quote]

Maar Arabesk schrijft toch helemaal nergens dat een ritje van 66 km. niets voort stelt? Ik heb nog eens teruggelezen en kon het niet vinden. Ze zegt alleen maar dat een bekende enduranceruiter op hoefschoenen overgaat, meer niet. En daar kwam de reactie op. "Jij durft met je ene kennismakingsritje." Dat komt op mensen als Arabesk en ik die zijdelings in Endurance zijn geinterseerd maar wel heel enthousiast zijn (ik ben een van die idioten die op zijn vrije zondag om vijf uur zijn bed uitkomt, twee uur in de auto zit, de hele dag zich rotrent en vervolgens weer twee uur in de auto terugscheurt en ook de tank dan weer even vol moet gooien met benzine omdat die door dat ritje leeg is. Kosten???? Je weet wat benzine kost, om jullie allemaal een fijne dag te bezorgen) ontzettend neerbuigend over. En wij zijn dan wel geen wedstrijdrijders maar ik (en Arabesk ook wel, begreep ik uit een opmerking) haal toch ook wel de nodige kilometers in de week (ter paard dan) zodat we echt wel mee kunnen praten over eventuele problemen die ijzers en hoefschoenen. met zich mee kunnen brengen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:45

SBL, Arabesk wordt letterlijk gequote := 1e post bovenaan deze pagina.
Verder ga ik hier niet meer op in ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 20:18

Als ik vertel dat een topruiter op hoefschoenen KWB gaat rijden, roept de helft 'ja maar da's 'alleen maar klasse II, dus dat stelt niks voor'.

Als ik vervolgens zeg dat de ondergrond niet buitengewoon schokkend is (vergeleken met waar ze soms in het buitenland op rijden) daar en de afstand ook niet (voor iemand zoals Carmen, 2004:4e CEI*** Peer (BEL) (160 km) met Joker R). Is het ook weer niet goed.

Dit vind ik een ruige ondergrond

AfbeeldingAfbeelding

En vervolgens gaat het hier weer meer over Arabesk-bashing dan over het onderwerp. :O

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:25

volgens mij heeft kwb niet zo´n ondergrond :?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 23:24

Leuk, beide soorten terrein heb ik hier wel :D Zij het niet km lang 8-)

En Arabesk, misschien roep je het ook wel over jezelf af met je manier van topics openen en reageren ;)

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:27

Djilan schreef:
SBL, Arabesk wordt letterlijk gequote := 1e post bovenaan deze pagina.
Verder ga ik hier niet meer op in ;)

Je haalt hier de zin helemaal uit zijn context. Dit stelde ze naar aanleiding van het feit dat voor het proberen van hoefschoenen 60 km. niet zo bijzonder is. Dat doen er meer. Maar ze bedoelde dat niet neerbuigend. Mijns inzien.
Ik vind het niet zo belangrijk verder. Ik ben gewoon blij dat een topruiter het met hoefschoenen gaat proberen, ik ben ontzettend benieuwd naar haar bevindingen, helemaal als ze straks grotere afstanden gaat rijden. Alhoewel het voor mij niet zo heel veel uitmaakt. Die afstanden ga ik nooit rijden. En ik begin me nu toch wel heel erg af te vragen of Endurance eigenlijk wel mijn ding is.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:32

Arabesk schreef:
Als ik vertel dat een topruiter op hoefschoenen KWB gaat rijden, roept de helft 'ja maar da's 'alleen maar klasse II, dus dat stelt niks voor'.

Als ik vervolgens zeg dat de ondergrond niet buitengewoon schokkend is (vergeleken met waar ze soms in het buitenland op rijden) daar en de afstand ook niet (voor iemand zoals Carmen, 2004:4e CEI*** Peer (BEL) (160 km) met Joker R). Is het ook weer niet goed.

Dit vind ik een ruige ondergrond

AfbeeldingAfbeelding

En vervolgens gaat het hier weer meer over Arabesk-bashing dan over het onderwerp. :O

Je bent schijnbaar een aardig boksbal. Maar ik vind het goed dat je je nek uit durft te steken en dit soort onderwerpen naar voren brengt. Je houdt de discussie aan de gang en het is heel erg belangrijk dat we over allerlei zaken na blijven denken en discussiëren. Het hele paardnatuurlijk gebeuren is al lang mijn ding niet meer. Het wordt een beetje te extreem allemaal in die hoek maar natuurlijk hoefbekappen blijf ik altijd doen, daar zie ik het nut wel van in en ijzers, tja, heb ik heel maar dan ook heel veel moeite mee. MIjn dieren lopen echter ook niet lekker over een steenachtige ondergrond, alternatieven zijn dus welkom. Ik volg Carmen dus op de voet. (de hoef in dit geval)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:40

Je kunt alleen een discussie voeren als beide partijen open staan voor de argumenten en mening van anderen. Daar is bij Arabesk en partner meestal geen sprake van. Wat zij zeggen is waarheid, punt.
Dat is precies de reden waarom mensen zo heftig op haar en Arno reageren.

En ja dat is jammer want ik hoor graag ervaringen van andere mensen die iets nieuws/anders willen en durven te proberen. Ik ben dus oprecht nieuwsgierig naar wat Carmen met de hoefschoenen gaat doen.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 10:50

Djilan schreef:
Je kunt alleen een discussie voeren als beide partijen open staan voor de argumenten en mening van anderen. Daar is bij Arabesk en partner meestal geen sprake van. Wat zij zeggen is waarheid, punt.
Dat is precies de reden waarom mensen zo heftig op haar en Arno reageren.

En ja dat is jammer want ik hoor graag ervaringen van andere mensen die iets nieuws/anders willen en durven te proberen. Ik ben dus oprecht nieuwsgierig naar wat Carmen met de hoefschoenen gaat doen.

Mijn mams zegt altijd: "Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is," ze is zo wijs mijn mams. Ik lees maar af en toe mee op deze site. Ik ken dus Arabesk en Arno verder niet, jou ook niet trouwens. Maar ik heb een ieder al hele zinnige dingen horen zeggen. Zinnig genoeg om de onzin maar te laten voor wat het is. Die pik er dus maar uit en word steeds wijzer.
Ik wil echt weten hoe Carmen het op de schoenen doet, hoe haar ervaringen zijn. Als Arabesk dat hier niet had aangezwengeld had ik nooit ervan geweten. Dus hoewel de opening van Arabesk misschien wat ongelukkig was ben ik haar toch heel dankbaar. Dus vogeltje A, fluit maar rustig verder, een beetje vals misschien af en toe, ik luister.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:26

Van wie heb je deze informatie eigelijk?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 20:37

Van hun bekapper :j

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:52

IK geloof dat ik dit topic even stil ga leggen om de tems te bekijken. Verder heb ik het vage gevoel dat dit zo langzamerhand beter op BEH thuishoort, omdat het allang geen Endurance-topic meer is. Tenslotte blijkt het ook nog eens 'van horen zeggen' nieuws en in die zin helemaal niet bokt-proof.