Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Judith_ schreef:Wel vind ik het belangrijk dat in ieder geval mijn 'paardengrooms' bij leren. Dus een massagecurses staat op de planning. Een dag mee lopen als vrijwilliger op de vetgate ect. En ik ga uiteraard graag mee.
Ik vind het al heel wat als mensen een dag meegaan omdat ik zonodig wedstrijd moet rijden, laat staan cursussen en vrijwilligen. Misschien is dat gewoon Randstad-eigen of zoek ik niet goed? 
) ken qua doen en laten.
Maar ja, zij rijdt en heeft t dus voor het zeggen. Denk dat t belangrijk is dat je goed luistert naar de ruiter en vooral ook vooruit denkt. Daarbij ben ik vrij rustig en dat is geloof ik ook wel prettig.
willeke_nijs schreef:ik vind een groom die helpt wel prettig... Ik had tot voor kort iemand die mee ging groomen, maar eerlijk gezegd heb ik hem er nu liever niet meer bij omdat zijn manier van omgaan met paarden regelrecht tegenover de mijne staat. Hij is super traditioneel en dat komt echt met alles tot uiting. Ik erger mij dood als hij mijn paard op- of afzadelt, een deken oplegt en zijn manier van werken aan mij opdringt... Hij is van mening dat paarden maar horen te luisteren en is niet bang om eens aan de teugels of leidtouw te snokken. Ik ben meer voor de natural horsemanship aanpak en dat werkt gewoon niet op die manier. Dus vanaf nu doe'k ook alles zelf...
Anique_Vaandrig schreef:Judith_ schreef:Wel vind ik het belangrijk dat in ieder geval mijn 'paardengrooms' bij leren. Dus een massagecurses staat op de planning. Een dag mee lopen als vrijwilliger op de vetgate ect. En ik ga uiteraard graag mee.
Hoe krijg jij het in 's hemelsnaam voor elkaar om zulke grooms te regelenIk vind het al heel wat als mensen een dag meegaan omdat ik zonodig wedstrijd moet rijden, laat staan cursussen en vrijwilligen. Misschien is dat gewoon Randstad-eigen of zoek ik niet goed?
Zoezi schreef:Wát? Is dat die vorige keer is meegeweest????![]()
Ik heb er niets van gezien wat je hierboven zegt eigenlijk moet ik eerlijk bekennen![]()
Ach Willeke, wij hebben toch helemaal geen groom nodig??
willeke_nijs schreef:Hihi die gedragingen van hem herken je waarschijnlijk ook niet echt omdat wij mensen zo geleerd hebben met paarden om te gaan... Wanneer je wat verder bent met parelli ga je zelf ook dingen zien waarvan je zegt: hééééé kan het ook zo? En ga je dat eerder toepassen en uiteindelijk wil je ook dat er op die manier omgegaan wordt met je paard. Want immers je hebt dan zolang gewerkt om die vertrouwensband op te bouwen en een ander zou dat dan in enkele minuten tijd aan diggelen gooien...
die zijn volgens mij van nature gewoon zachter
willeke_nijs schreef:hahaha linda! Die tip hou'k in mijn achterhoofd!
Zoezi schreef:willeke_nijs schreef:hahaha linda! Die tip hou'k in mijn achterhoofd!
Ik ben een beetje maf hé?
hihihihi Zoezi schreef:Klinkt misschien stom, maar bij kinderen opvoeden heb je ook 2 keuzes net zoals met paarden omgaan:
a je doet het met heeeeeeel veeel geduld en heel veel liefde (vooral dat heel veel geduld, hahaha)
b je doet het op een militaire manier; drillen, kordaat zijn en harde straffen.
Ik denk dat de meeste mannen van de harde b aanpak zijn en wij dames meer van de a. Misschien iets in onze genen? Wij als vrouwen moeten niet voor niets op onze kroost passen?
Dus als je een groom pakt..........zoek een dame Willekedie zijn volgens mij van nature gewoon zachter
Maar nu klinkt het net of optie A de nh manier is en optie B "de rest". Zal wel niet zo bedoeld zijn neem ik aan
Je hebt namelijk ook nog een tussenweg hoor

Lenneke_ schreef:Natuurlijk zijn paarden onderling ook wel eens hard tegen elkaar, maar dat moet je niet doen op een wedstrijd.
Wat betreft groomen op een wedstrijd is er maar één ding belangrijk, de hartslag zo snel mogelijk onder de 60 krijgen en dat lukt je niet door hard op te treden. Echt waar, elke seconde telt, alles wat je daar aan tijd verliest moet je in de wedstrijd inhalen.