Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ruudjw schreef:Hier ervaring met de GM Doline op een arabier met een korte holle rug.
Heerlijk zadel voor zowel endurance als een beetje dressuur/springen/cross.
Enige nadeel is dat het leer niet heel sterk is.
HHenny schreef:Ruudjw schreef:Hier ervaring met de GM Doline op een arabier met een korte holle rug.
Heerlijk zadel voor zowel endurance als een beetje dressuur/springen/cross.
Enige nadeel is dat het leer niet heel sterk is.
ik heb een gaston margeride besteld,komt volgende week.
kort genoeg voor een arabier merrie
en ruud,een zadel in die prijsklasse daarvan is het leer toch wel goed?

laura1986 schreef:@Ruudjw Wel netjes dat ze het maken, maar ik zou het niet verwacht hebben dat de leerkwaliteit van zo`n zadel.. erg jammer.. Is er misschien een foto van zodat ik kan zien wat je precies bedoeld trouwens?
laura1986 schreef:En hoe zit dat met die plensbui, is er dan een zadel wat wel prettig zit (als je niet met een enorme cape oid rijdt, en het zadel nat wordt?
Mandyke schreef:laura1986 schreef:@Ruudjw Wel netjes dat ze het maken, maar ik zou het niet verwacht hebben dat de leerkwaliteit van zo`n zadel.. erg jammer.. Is er misschien een foto van zodat ik kan zien wat je precies bedoeld trouwens?
Ik moet zeggen dat ik de leerkwaliteit van mijn GM als 1 van de grootste pluspunten vond. Lekker soepel, goed te onderhouden en na 2 jaar amper gebruikssporen. Maar als het inderdaad voorkomt dat er iets niet helemaal pluis is met een zadel vind ik het ook maar normaal dat de leverancier z'n verantwoordelijkheid opneemt en de schade hersteld. Je hebt bij GM trouwens 2 jaar garantie op het leder!laura1986 schreef:En hoe zit dat met die plensbui, is er dan een zadel wat wel prettig zit (als je niet met een enorme cape oid rijdt, en het zadel nat wordt?
Ik heb nooit in een erge plensbui gereden met mijn zadel, maar mij lijkt het dat je met je kont toch het grootste oppervlak van je zadel bedekt tegen het nat!
scoxxx schreef:Ik persoonlijk zou dus niet een HO Flex compleet kopen, veels te duur. Maar wel een kale boom a EURO 300,-- en daar het leer zelf omheen fabriceren. Singelophanging is het enige wat wel wat "geoefend" oog behoeft... dat is het enige wat wat lastig kan zijn.
Het enige wat ik wel had was een kleine portemonnee en een grote irritatie ten opzichte van mijn toenmalige zadels.Ruudjw schreef:Valt mij erg tegen, op met name de boom is het leer al stuk. Je ziet het kunststof van de boom er doorheen.
En dat is toch een plek waar je niet op zit.
En een tripalon rijden in een enorme plensbui, vond het zadel ook niet echt prettig.
Dus qua model zijn we zeer tevreden (Yvonne rijdt hem nu, ik niet meer), maar het leer zelf valt qua slijtvastheid tegen.