Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Heel veel verschillende boommaten voor heel veel verschilldende soorten paarden. 

- maar met de Massimo Trail kan hij heel prima uit de voeten. 

stephanie81 schreef:kennen jullie ook de equestor trail?
zou deze 2e hands over kunnen nemen

stephanie81 schreef:ok dank jullie wel. Ik ben ook erg gecharmeerd van de pegaso. Heb je die met lange zweetbladen?
Ik vind het een verademing t.o.v. alle andere zadels waar ik tot nu toe op gereden heb. Maar goed, de meeste mensen zijn enthousiast over hun eigen zadel
Voor een Pegaso kan je eens informeren bij Equestor. Pegaso's zijn duur maar Inge heeft ook wel eens tweedehands modellen of testzadels liggen... 

combo schreef:Ik heb een Gaston Mercier ( http://www.greendistance.nl) op mijn arabier. Dit zadel loopt vanachter wat op en de kussens zijn mooi plat. Het loopt dus heel mooi mee met de rug en ontlast hierdoor de lendenen. Ik ben hier super tevreden mee!

Het prettige van de Massimo vind ik dat je er ook gewoon goed mee kan dressuren en springen. Met mijn vorige pony Femcke reed ik alleen endurance maar met Safyra (waar het zadel gelukkig ook op past) rij ik ook dressuur wedstrijden. Was jammer geweest als ik hier voor weer een apart dressuurzadel had moeten aanschaffen dus ben erg blij dat ik destijds voor de Massimo heb gekozen. Jamika schreef:Hier nog een Massimo fanHet prettige van de Massimo vind ik dat je er ook gewoon goed mee kan dressuren en springen. Met mijn vorige pony Femcke reed ik alleen endurance maar met Safyra (waar het zadel gelukkig ook op past) rij ik ook dressuur wedstrijden. Was jammer geweest als ik hier voor weer een apart dressuurzadel had moeten aanschaffen dus ben erg blij dat ik destijds voor de Massimo heb gekozen.

Lenneke_ schreef:Nadeel van een zadel zonder zweetbladen vind ik dat er niets tussen de beugelriem en het paard zit.
Ik had hiervoor een boomloos zadel, daar bij was het zweetblad ook niet echt dik en enkel. Je zag op een gegeven moment twee weten strepen haar naar beneden lopen, precies onder de beugelriemen. Gelukkig is het witte haar weer weggetrokken en heeft Anouar er niets aan over gehouden. Maar fijn was het natuurlijk niet.
stephanie81 schreef:bedankt, goed om er rekening mee te houden.
Is er ook iemand die met een podium rijdt?
combo schreef:GM heeft hele mooie stevige dekje die hier weer onder kunnen hoor. Ik rij niet zonder dekje dus er zit altijd wat tussen paard en singelstoten. Nu heb ik er gewoon een hafdekje onder en hij heeft nergens last van. En Isk is heel gevoelig voor witte haren helaas...