Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik heb er al eens eerder iets over gehoord, maar dacht altijd dat dat een misverstand was ofzo. Werkelijk idioot! Kun je je paard ook niet bijschrijven bij bijv. BWP, in een soort B-register ofzo? Of telt dat niet, en moet er echt afstamming e.d. op de papieren staan?
). Daar heb je bijv. geen voorbesprekingen, geen routekaarten die vantevoren op internet staan, geen uitgebreid boekje dat thuisgestuurd wordt, de afstanden kloppen vaak niet helemaal, parkeren doe je soms langs de weg... Tegenwoordig heb je wel dat je voor bepaalde klassen vantevoren moet inschrijven (en als Belg zelfs iets vooraf moet betalen), en dat er voor iedere wedstrijd een vraagprogramma is waar een adres opstaat
, dat was vroeger soms wel anders. Griet schreef:De reglementen zijn in Belgie en frankrijk ook heel anders. In belgie heb je inderdaad het puntensysteem, in Frankrijk is het zo kort mogelijk naar de min. tijd rijden en dan pas na een half uur naar de VET IN. De eerste is dan het paard die op de min tijd gereden heeft en de laagste hartslag heeft. Dat is heel anders rijden dan in Belgie.
).

Mei 2005 in de Panne (halverwege zelf teruggetrokken wegens te zware ondergrond) September 2007 in Stekene (wel goed gereden, maar afgekeurd op hartslag, het was ineens 30 graden...
dat trok m'n haf in wintervacht helaas niet)
Ik woon in West-Zeeuws-Vlaanderen. Ik ben minimaal 3 u weg tot de dichtbijzijndste wedstrijd in NL met een trailer, dus dat doe ik gewoon niet. Voor België was ik voor beide wedstrijden een goed uur onderweg 
Heel goed uitgezet, top organisatie, lekker duidelijk. Route in de Panne was vrij belabberd, vooral het stuk na het strand, je ziet slecht wanneer je eraf moet. Maargoed, misschien dat het stuk daarna wel beter was, maar dat heb ik dus niet gezien.

Lenneke_ schreef:Wat is belangrijk om rekening mee te houden de eerste keer? Riding permision...
Als ik me nou helemaal voorbereid en precies weet hoe alles gaat vinden m'n ouders het misschien wat minder eng
Lenneke_ schreef:Als ik me nou helemaal voorbereid en precies weet hoe alles gaat vinden m'n ouders het misschien wat minder eng
Als je naar Belgie gaat moet je echt niet verwachten dat je je helemaal kunt voorbereiden en kunt weten hoe alles precies gaat.
Gewoon geen hoge verwachtingen hebben, niet supergoed willen rijden, maar gewoon een dagje cultuur snuiven en plezier hebben.
griebels schreef:Jammer vind ik het alleen dat sommige VET's NL's liever zien gaan dan komen
Djilan schreef:griebels schreef:Jammer vind ik het alleen dat sommige VET's NL's liever zien gaan dan komen
Is dat zo? Hoe merk je dat dan?
De keren dat ik in België gestart ben heb ik daar niets van gemerkt. Maar goed dat was 2005
Is echt helemaal nieuw voor me, deze opmerking. Nu hebben we wel jaren onder Belgische licentie gereden, maar ook sinds we met een Nederlandse startkaart starten heb ik helemaal niks anders gemerkt.
En dat alles zo strikt geregeld is, dat overal regeltjes voor moeten zijn in Nederland (en daar kan ik ze geen ongelijk in geven ook
).

griebels schreef:De VET in Lichtaart dit jaar heeft zowat alle NL's afgekeurd. Dit hoorde ik ook van Bertho dat hij dat gedaan had...
Moet wel zeggen dat het de enige was hoor. De 80km in Baileux ging moeizaam maar is uiteindelijk wel netjes afgehandeld
behalve dan dat ze de papieren niet aan de KNHS toesturen. Nu nog niet

)