Vervelend trainen zo...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Vervelend trainen zo...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 13:43

Nu de grond nat is, er veel bladeren op de grond liggen en het mos weer naar boven komt glijdt Liekie regelmatig weg op de grond.
Fijn trainen is anders Boos!

Hoe doen jullie dat?

Napie

Re: Vervelend trainen zo...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:00

Geen last van. Ik rij zonder ijzers, misschien dat dat scheelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:03

Cloud kan dat heel goed. Die ligt in de bak met enig regelmaat nog net niet op zijn bek omdat hij over zijn eigen voeten struikelt Clown

Maar buiten, blubber, natte bladeren geen probleem. Dan weet hij ineens heel goed waar hij het beste zijn voeten neer kan zetten.

Overgens hebben wij vooral verhard hier in de buurt...

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:47

Geen last van, nog altijd heel blij met het kunststofbeslag! Haha! Natuurlijk glijdt hij wel eens weg, bijv. bij een stenige afdaling waar natte bladeren overheenliggen. Maar toch een heel stuk minder dan vroeger met ijzers. Ik kan zelfs in de sneeuw gewoon doorrijden.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:49

wij zijn ook blootvoets. eerst glibberden we alle kanten op maar na een tijdje begreep hij wel dat als hij iets minder idioot draafde hij dan wel op zijn pootjes kon blijven staan Knipoog ik heb hem dus gewoon laten glibberen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 17:53

Judith_ schreef:
Cloud kan dat heel goed. Die ligt in de bak met enig regelmaat nog net niet op zijn bek omdat hij over zijn eigen voeten struikelt Clown

Maar buiten, blubber, natte bladeren geen probleem. Dan weet hij ineens heel goed waar hij het beste zijn voeten neer kan zetten.

Overgens hebben wij vooral verhard hier in de buurt...

Ik heb er ook zo een. Languit tegen de grond gaan op een van de beste bodems van de omgeving, maar wel zonder problemen in volle gallop een zwerm wespen er uit kunnen lopen op een bodem vol molshopen, putten en greppels...

TS, je hebt ijzers? Misschien andere stiften/kalkoenen? Overleg eens met je smid?

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 18:41

Stiften en kalkoenen lijken me voor endurancetraining verre van ideaal... Nagelbijten / Gniffelen

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:43

mmm, misschien wel ja, maar als je op zelfde, zachte maar glibberige bodem blijft(springen en dressuur) misschien wel nuttig, maar ja vind zo maar eens een bodem zonder onderbrekingen...

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:28

Ik rij zonder ijzers en ik heb nog nooit gemerkt dat hij ging glijden in het bos. Volgens mij heeft hij prima grip, ook bij veel mos en bladeren...

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:33

Zou het niet een kwestie kunnen zijn dat hij niet oplet waar hij loopt?

Dan is de oplossing simpel: aandacht vragen Haha!

Succes en ik hoop dat je een oplossing vindt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:41

Is het inderdaad niet een kwestie dat hij moet leren te letten op zn eigen benen? Gewoon zelf leren opletten waar hij die dingen neer zet?
Beetje bodemvast worden Haha!

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 10:46

ik ken dat ook jah, mijn oudste weet prima waar ze moet lopen en als we aan het racen zijn kijkt ze zelf waar ze heen moet. zo ideaal, maar dat veulen van der is zo lomp als het maar kan, die gaat tijdens een arbeidsgalop al slibberen, en wat doet ze dan, zze gaat alleen maar kleinere voltes maken en over de schouder wegvallen, dom beest. haha.

maar idd zelf laten lopen, ze leren het vanzelf wel.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-07 13:09

Hij heeft indd ijzers. Hij glijdt altijd met een achterbeen weg, en dan altijd zo dat zijn achterbeen naar voren glijdt. Echt van de natte bladeren, mosgrond etc...
Normaal doet hij dat niet namelijk. Ja alleen op wedstrijd en dan is het indd omdat hij niet oplet, maar meer aandacht heeft voor al het vrouwelijk schoon om hem heen Knipoog

SamCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 21:51

griebels schreef:
Hij heeft indd ijzers. Hij glijdt altijd met een achterbeen weg, en dan altijd zo dat zijn achterbeen naar voren glijdt. Echt van de natte bladeren, mosgrond etc...
Normaal doet hij dat niet namelijk. Ja alleen op wedstrijd en dan is het indd omdat hij niet oplet, maar meer aandacht heeft voor al het vrouwelijk schoon om hem heen Knipoog

Waarom zet je hem dan niet op blote voeten, in ieder geval achter?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-07 09:23

omdat hij dan achter vlak gaat staan, bijna op zijn verzenen. en hij in het wedstrijdseizoen weer op ijzers moet.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:33

Ik ben nog maar beginner hoor Bloos

Maar heb een paard wat 4kant op ijzers staat. Ik draaf en galoppeer gewoon in de berm en opvallend vind ik dat hij zelf het tempo bepaald en ik rij mee, als het ware Clown Hij let zelf enorm goed op Ja

Uitglijers hebben we nog niet gehad gelukkig..

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:54

Griebels, als de smid bij mij komt, probeer ik het voor de winter uit om zonder achterijzers te rijden. Tenslotte is bij mij bijna alleen maar zand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 13:57

Cloud gaat straks ook van zijn achterijzers af. (officeel dan zelf heeft hij ze er al afgesloopt)

Ook om de trainingen hier word dat een stuk makkelijker. Hij heeft meer grip achter en brengt daardoor meer gewicht op zijn achter hand. Ook steile heuvels af en op met natte blaadjes zijn er zonder glijders.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-07 14:48

Ik heb ook geen last meer van uitglijden sinds Omar rondom op kunststof staat Haha!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:36

op dit moment kan ik echt niet buiten rijden met haar. De sloot is gebaggert en over de gehele berm verspreid. Veel te modderig en te diep dus geen peesblessure voor haar. Zou dan over de weg moeten 4 km heen en terug op zich geen probleem als ik zou gaan stappen alleen wordt die weg nu als vervangde route gebruikt omdat de andere weg dicht is dus de weg is nog mega druk ook. Deze menden zijn niet van hier en dus mega asiosiaal dus ff op de weg stappen is er dan niet bij wordt dan gewoon van de weg gereden. Voorlopig in de bak dus maar. zucht...

Renvers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-07 17:49

Ik heb er ook absoluut geen last van. Ik heb ook geen ijzers. Geen van de paarden bij ons trouwens.

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 16:21

Ik heb er ook geen last van, alhoewel het soms wel erg glibberig kan zijn als het hard heeft geregent. Owja, mijn pony heeft geen ijzers.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 12:46

natuurlijk bekappen en geen ijzers... vaak glijdt een paard dan veel minder uit...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 08:24

Natuurlijk bekappen ben ik geen voorstander van
En ijzers heeft hij gewoon nodig aangezien ik meer in belgie start, daar waar de paden flinke kiezels enzo hebben...

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 12:46

blub heeft geen snars met ijzers of zonder ijzers te maken het is gewoon troep om te rijden en soms wat zwaar