Prachtige seizoens afsluiting in Wanroij!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Prachtige seizoens afsluiting in Wanroij!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-07 09:52

Gisteren was het dan zover, de laatste wedstrijd van het seizoen in Wanroij.
Jip en ik starten in de eerste groep van de klasse 2, lekker vroeg dat vind ik zelf het fijnst en mijn grooms zijn zo lief geweest er niet over te mopperen want ook zij moesten vroeg hun bedjes uit.
We waren vrijdagavond al gekomen en hebben overnacht op Camping Urena in een (koude) sta caravan met veeeel te korte bedjes. Hahahaha, die stamt nog uit de tijd dat de mensen een stuk kleiner waren!
Jip had gelukkig een prima box met lekker dik stro en flink hooi.
Ze stond er echt meteen op haar gemak en begon meteen lekker te eten. Even later kwam Domi van Arjanne ook aan en de dames konden het zo te zien best vinden!
Zaterdag ochtend vroeg opgestaan en naar Wanroij gereden, wat was het verschrikkelijk koud, het had gevroren zelfs, en het was nog donker natuurlijk!
Aangekomen eerst wezen betalen, vetkaart en hesje gehaald en ondertussen stapte Susanne vast Jip los!
Om half 8 meteen wezen voorkeuren, HF 32, locomotie een A en ook verder alles prima in orde!
Inmiddels begon het licht te worden en was het wel duidelijk dat we een prachtige zonnige dag zouden krijgen!
Het plan voor vandaag was mee te gaan in de kopgroep en eens te kijken hoe de wedstrijd zich zou ontwikkelen en aan de hand daar van te besluiten wat te doen.
Om 9.00 was de massastart en Jip was meteen vertrokken en liep voorop met haar eigenwijze prikoortjes strak naar voren, die oortjes zijn echt zo grappig, je ziet er alles aan af. Ik kijk dan ook wel erg veel naar die oren en wat minder naar de omgeving want als ze enge dingen ziet en besluit om te draaien (wat ze héél erg snel kan) zie ik ook dat aan haar oren!
Maar vandaag was ze helemaal super, niks geen rare actie's!
Er ontstond een kopgroep van van 5 en Jip wou wel erg graag aan kop blijven lopen soms naast Flits van Louis en soms naast een leuke schimmel die Rakker heet!
Met z'n vijven kwamen we in de vetgate aan waar ik al meteen aan kon bieden, HF 52 terwijl we toch zo rond de 17 km p/u reden.
Locomotie was ook een A, dus tijd voor het half uurtje rust!
Jip heeft heeeel goed slobber "gedronken" , ik had 2 thermosflessen warm water mee genomen en er door gegooid, en dat bleek ze wel heeeeeel erg fijn te vinden. Dus er ging goed water en en eten in!
Na een half uurtje mochten we als eerste de vetgate weer uit, Louis bleek een recheck te hebben dus daar was ie mee bezig toen wij vertrokken en de rest had blijkbaar later aangeboden.
Monique met haar kleine vosarabier Zidane mocht 30 seconden na mij vertrekken dus we zijn samen uit de vetgate vertrokken.
We hebben eerst nog een beetje rustig aangedaan maar we zagen Louiis toch niet meer aankomen, wel Theo Helders die ook uit het kopgroepje van 5 kwam, kwam zich na een aantal kilometers weer aansluiten met zijn mooie schimmel!
Jip en Zidane bleven eigennlijk de hele tijd op kop en de schimmel had een iets minder draftempo als de twee vossen dus die kwam steeds bij galopperen.
We werden echt super gegroomt door Susanne en Annemieke en we konden gewoon in een fikse draf blijven en ondertussen flessen aanpakkend en koelen!
Vanaf een kilometer of 8 voor de finish ging Theo proberen bij Jip en Zidane weg te galopperen, maar de vossen waren daar niet van gediend en bleven gewoon bij (ik was echt verbaasd hoe goed mijn Jiplala kan galopperen), dat heeft ie een aantal maal geprobeerd maar we kwamen gewoon met z'n drieën weer op het KNHS centrum aan. Het was wel duidelijk dat we nu inmiddels alle 3 voor de winst wilden gaan en het dus een eindsprint zou worden.
Ik had echt geen idee hoe de kansen van Jip tegen 2 arabieren zou zijn in een eindsprint, Zidane had zelfs op de baan gelopen had ik onderweg gehoord.
De eindsprint begon eigenlijk al meteen op het eerste veld, maar we zagen een klasse 3 ruiter in de doorgang in de houtwal dus zijn we weer wat rustiger gegaan om die niet te hinderen.
Dus na de houtwel begon het pas echt.
Mén wat kan Jip hard.... ze werd een stuk kleiner, en ik voelde me toch een kracht uit dat lijf komen. ik vond het gewoon een beetje eng zó hard als we gingen! Er stonden maar een paar mensen bij de finish, maar ze hebben goed aangemoedigd. Ik hoorde mijn grooms er bovenuit!
En tot mijn verbazing dacht Jip toen Zidane langszij kwam, ja dahaaag! En deed er heel gemakkelijk nog een versnellinkje bij! en ze ging nóg niet op haar hardst...
We waren dus eerste! Wat ben ik trots op mijn Jipper!
Nog wat gekoeld en gestapt voor de nakeuring en toen met wel wat zenuwen op naar de nakeuring.
HF was 48 en locomotie een A, dus goedgekeurd, helemaal super de super!
We hebben Jip lekker in haar padddock gezet en zijn er zelf lekker bij in de zon gaan zitten, want wat was het een prachtig weer! Jip ging goed eten en drinken, daar ben je dan ook heel blij om dat te zien!
Het was een prachtige, lange dag want we zijn weer tot de prijsuitreiking gebleven natuurlijk.
Vandaag heb ik wel een beetje spierpijn en Jip staat al lekker in de wei en heeft nu even vakantie!
Heeft ze zeker verdiend na haar eerste echte enduranceseizoen. Vorig jaar heeft ze 4 klasse 1's gelopen.
Oh ja, we hebben ook voor Jip de 500 km award gehaald, haar teller staat op 513,5 km!
Ik hoop dat er nog foto's komen, maar ik heb volgens mijn gen fotograven gezien onderweg, en helaas stond er ook geen op de finish, jammer!!!!

Jorie

Re: Prachtige seizoens afsluiting in Wanroij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:01

Heel erg gefeliciteerd!!! Een eindsprint!! Koel man!!!! Cool Stoer ook!! Maar de beste won dus duidelijk...... Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:02

Yeaaaah Jip en jij hebben het super gedaan Sas Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Nogmaals van harte gefeliciteerd Haha! Volgende keer doen we het weer samen en ook weer zo'n mooie eindsprint *LOL* Die was echt helemaal geweldig Haha!

Geef Jip nog maar een dikke knuffel van Omar en mij Tong uitsteken

En brrrrrr wat was het koud zeg Scheve mond Was blij dat ik vannacht weer in mijn eigen warme bedje lag Haha!

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:35

Goed joh!!! Super. Gefeliciteerd!

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:36

Wauw mazzeltje, wat super dat het zo goed gegaan is. (jammer dat er geen foto's zijn van je spectaculaire eindsprint)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 10:40

Wat een heerlijk verslag Haha! Ontzettend leuk dat het zo goed verlopen is,dat is een leuke opsteker.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 12:08

Wat een leuk verslag zeg! Haha! Erg jammer dat er geen foto's zijn van je eindsprint!
Lijkt me echt machtig om te zien! Ja
En uiteraard ook gefeliciteerd met het goed uitrijden van de rit!

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 13:25

Super hoor!!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:00

Gefeliciteerd!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 14:44

Wat een mooi verslag Lachen. Gefeliciteerd hoor, je hebt echt een prima opvolger voor Latoy aan Jip OK dan!

Roanda98

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 16:20

Nogmaals gefeliciteerd met je 1e prijs. leuk verslag om te lezen vooral de eindsprint. het was koud maar inderdaad mooi weer voor de seizoen afsluiter Wanroij

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:32

Ik hoorde het gister al van Annemieke! Gefeliciteerd Sas! Haha! Mooie afsluiter van het seizoen hoor!! Haha!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 17:49

Jeetje, ik zat helemaal met spanning je verslag te lezen. Wat super gaaf allemaal zeg!

Van harte gefeliciteerd!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 18:47

Gefeliciteerd met je overwinning! OK dan! Klinkt echt super als ik het zo hoor!
Ik hoop ook dat er foto's komen, wij hebben vandaag meegereden en hebben wel een paar fotografen gezien. Uitkijken naar de foto's dus!

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 20:29

spannend verslag zeg Tong uitsteken
gefeliciteerd Haha!

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:11

Gefeliciteerd! Op naar een klasse hoger??

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-07 21:32

mazzeltje schreef:
Gisteren was het dan zover, de laatste wedstrijd van het seizoen in Wanroij.
Jip en ik starten in de eerste groep van de klasse 2, lekker vroeg dat vind ik zelf het fijnst en mijn grooms zijn zo lief geweest er niet over te mopperen want ook zij moesten vroeg hun bedjes uit.
We waren vrijdagavond al gekomen en hebben overnacht op Camping Urena in een (koude) sta caravan met veeeel te korte bedjes. Hahahaha, die stamt nog uit de tijd dat de mensen een stuk kleiner waren!
Jip had gelukkig een prima box met lekker dik stro en flink hooi.
Ze stond er echt meteen op haar gemak en begon meteen lekker te eten. Even later kwam Domi van Arjanne ook aan en de dames konden het zo te zien best vinden!

Dan kom jullie toch volgend jaar lekker bij ons Haha! , goede bedden, lekker warm, prima boxen/weidegang voor je paard en maar 5 km van het Hippisch Centrum Wanroy!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 07:00

Nou noppert bij deze zijn die besproken!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 07:14

Echt helemaal super Sas Go jij! Go jij! Gefeliciteerd

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 07:23

WAt een mooie afsluiter zeg Ja

Zidane ken ik nog Ja
Ik heb daar nog op getraint voor de renbaan Knipoog
Heb er zelfs nog foto's van!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 07:36

Zidane is leuk!
(maar Jip is nóg leuker!!)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:02

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 08:14

1.47 zei ze!
Toffe foto, dus Jip heeft er een heuse renarabier uitgesprint!
Knap van Jipper!

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 08:16

Jamika schreef:
Gefeliciteerd! Op naar een klasse hoger??

Volgend jaar!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:22

mazzeltje schreef:
1.47 zei ze!
Toffe foto, dus Jip heeft er een heuse renarabier uitgesprint!
Knap van Jipper!

Dan is hij waarschijnlijk gegroeit Haha!
indd een heuse renarabier haha, al is hij van de baan gehaald omdat hij niet snel genoeg was. Maar dan nog is hij een snelle arabier Ja
Dus knap van jipper hoor!!