Volwassene op pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

stofvlieg

Volwassene op pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 13:56

Ik had een vraagje... Heb overal gezocht maar kon er niks over vinden.
Ik rij samen met een vriendin 2 welshjes van ong. 1.30 hoog.
Nu leek het ons leuk om over een tijdje mee te doen aan een endurancewestrijd.
Ik ben zelf 20 en ik vroeg me af of ik dan wel mee kan doen? Zij is 16 dus dat is geen probleem neem ik aan Lachen

Smallheal

Re: Volwassene op pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:57

je hebt mensen die 30 zijn en 1.40 en mensen van 16 die 1.90 zijn.
Dus.. 16 of 30.. sja ligt eraan..

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:57

Ik denk dat dat er ook aan ligt hoe groot je bent en hoeveel je weegt?

*Edit - Jolandaa was me al voor. Knipoog

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 13:59

Ok maar er is dus niet zoals bij dressuur en spring wedstrijden dat je niet mag starten met een pony als je volwassen bent?
Ik ben maar 1.60 en ik weeg maar 50 kilo dus dat is ook geen probleem... Maar mag t officieel was dus mijn vraag Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:20

Citaat:
Ok maar er is dus niet zoals bij dressuur en spring wedstrijden dat je niet mag starten met een pony als je volwassen bent?

Waar haal je dat vandaan?? Dressuur mag gewoon met een pony hoor, je moet alleen tussen de paarden starten.

Ikzelf ben ook volwassen (oei oei, klinkt wel oud Clown ookal ben ik nog maar 21 ) en ik start komend seizoen ook gewoon met mijn pony. Zowel endurance (als hoofdzaak) en af en toe een dressuurwedstrijdje (voor de ervaring)

stofvlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 14:31

Sorry hoor... Ik heb t ook niet op dressuur en spring wedstrijden en ik dacht dat t zo was....
Maja... dan zal het wel geen probleem zijn... Dus topic kan op slot Lachen

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:22

madje schreef:
Ik ben maar 1.60 en ik weeg maar 50 kilo dus dat is ook geen probleem... Maar mag t officieel was dus mijn vraag Lachen

Sterker nog, bijna iedereen rijdt op een pony! Haha! Geen probleem dus.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:26

ik ben 21 rij ook op een pony ken mensen van 40 die ook op een pony rijden als het maar past

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:30

Ja ben het eens met ikke20 en dressuur en springwedstrijden mag je wel rijden op een pony alleen dan moet je starten tussen de paarden als je 18+ bent. Met endurance heb ik geen ervaring dus daar kan ik niks over zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 17:46

Kan je vertellen dat ik haast een uitzondering ben met een paard en mijn paard (1.66 m) een van de grootste is.

Volwassen op een pony is helemaal geen probleem. Er word immers ook nog op het plaatje gelet en er zijn ook geen verschillende klasse's voor pony's en paarden.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:01

Geen probleem hoor. Bij endurance gaat het ook niet zo om het plaatje. Al ben je heel erg lang, maar weeg je niks, dan kan je best op een pony. Moet je bij dressuur niet mee aankomen, dan vinden ze het meteen zielig

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 21:08

Bij dressuur, springen en SGW mag je als volwassene (18+) ook meedoen met een pony. Alleen moet je dan 'bij de paarden' starten.

Bij endurance wordt er geen onderscheid gemaakt tussen paarden en pony's. Daar start alles samen. Dus (ook) bij de endurance kan een volwassene gerust met een pony starten.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:35

madje schreef:
Sorry hoor... Ik heb t ook niet op dressuur en spring wedstrijden en ik dacht dat t zo was....
Maja... dan zal het wel geen probleem zijn... Dus topic kan op slot Lachen

je hoeft dan toch niet meteen het topic op slot te gooien zo'n rare vraag is het toch niet

Zoran_2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 10:44

ik ben 1.74 weeg 58 kilotjes en mijn paardje is ook maar 1.54 oke eigenlijk telt dit niet hij is pas 3 en zal nog een stuk groeien, maar ben hem nu aan het inrijden dus nu rijd ik ook nog even op een pony Tong uitsteken ( het is maar hoe je het bekijkt )

Jamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:34

Ik ben 1.68 en rij op een pony van 1.52 Lachen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:42

Judith_ schreef:
Kan je vertellen dat ik haast een uitzondering ben met een paard en mijn paard (1.66 m) een van de grootste is.

Volwassen op een pony is helemaal geen probleem. Er word immers ook nog op het plaatje gelet en er zijn ook geen verschillende klasse's voor pony's en paarden.

Hoho, Jorunn en ik starten op paarden van 1,76 Haha! En vergeet Call me Z niet. Dat is ook een beste jongen Knipoog

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 11:44

Mijn moeder start ook op haar Groninger van 1.74. Haha! Er lopen ook wel meer grotere paarden rond hoor, maar toch ook heel veel kleine! Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 12:10

madje schreef:
Ik heb t ook niet op dressuur en spring wedstrijden en ik dacht dat t zo was....

Ik snap ook niet zo goed wat dit met je vraag te maken heeft. Het grootste verschil is dat er bij dressuur en springen (en SGW) onderscheid wordt gemaakt tussen 18- en 18+, en met een paard mag je niet bij de pony's starten, andersom wel (vanaf je 12e). Bij endurance rijdt alles tegen elkaar: pony's, paarden, 18- en 18+ (alleen internationaal is er een extra categorie voor jongeren t/m 21 jaar, maar die mogen ook bij de 21+ starten als ze dat willen).

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 13:22

Bij internationale wedstrijden moet je dan wel weer 70 of 75 kilo wegen (afhankelijk van de klasse)
Maar dat is (nog) niet aan de orde voor jou

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:24

ook ik ben volwassen en start met een pony, is geen probleem. ben dan ook maar 1.68 en 50 kilo dus kan m'n forester van 1.46 prima hebben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:25

Esperanza schreef:
Judith_ schreef:

Hoho, Jorunn en ik starten op paarden van 1,76 Haha! En vergeet Call me Z niet. Dat is ook een beste jongen Knipoog

Pff gelukkig voelde me al zo groot op de wedstrijden Haha!
Ze zijn er wel dus, grote paarden maar over het algemeen zitten er meer pony's tussen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:31

Anouar is echt de maximale maat voor mij vind ik. Ik ben niet zo groot en vind het geen gezicht als ik op een groot paard ga zitten. Dan ben ik net een dwerg.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 07:43

Karin schreef:
Bij dressuur, springen en SGW mag je als volwassene (18+) ook meedoen met een pony. Alleen moet je dan 'bij de paarden' starten.

Bij endurance wordt er geen onderscheid gemaakt tussen paarden en pony's. Daar start alles samen. Dus (ook) bij de endurance kan een volwassene gerust met een pony starten.

Eigenlijk vind ik wel dat ze rekening kunnen houden met de pony.
Stel die pony van 1m30 gaat straks int. nationale wedstrijden starten en moet straks volgens de regelementen die verplichte 75kg gaan dragen?? Ik vind wel dat ze daar rekening mee mogen houden Ja

Nina_rex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:25

griebels schreef:
Eigenlijk vind ik wel dat ze rekening kunnen houden met de pony.
Stel die pony van 1m30 gaat straks int. nationale wedstrijden starten en moet straks volgens de regelementen die verplichte 75kg gaan dragen?? Ik vind wel dat ze daar rekening mee mogen houden Ja

Zo simpel is het niet. Het is niet zo dat een kleine pony per definitie meer moeite heeft met het dragen van een bepaald gewicht, ze hebben een andere bouw en kunnen best relatief heel sterk zijn (wat meestal ook het geval is).
Iets eerlijker zou dan zijn om een bepaald percentage van het lichaamsgewicht van het paard mee te nemen in het minimale gewicht. Maar dan nog betekenen die percentages niet voor ieder paard hetzelfde.

Ze willen met die gewichtseis denk ik gewoon voorkomen dat er straks alleen nog maar kinderen of jockeys meerijden op grote wedstrijden. Knipoog

woeliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 11:54

lijkt me toch niet goed voor zo'n ruggetje als zo'n klein beest met dergelijk gewicht zolang moet rondschouwen..