Wie doet mee met Trec Zutendaal 22 en 23 september?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nagyl

Wie doet mee met Trec Zutendaal 22 en 23 september?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-07 19:45

Vandaag zag ik in de lokale paardenwinkel, dat volgende weekend in Zutendaal Trec georganiseerd wordt.
Balen zeg dat ik zaterdag voor familie in Katwijk moet zijn. Anders had ik zeker met de rit meegedaan.

Maar ik vraag me af wat die andere twee dingen betekenen de dag erna? Met name wat kan je dan verwachten.
En welke soorten paarden lopen daar rond?

Anoniem

Re: Wie doet mee met Trec Zutendaal 22 en 23 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 20:29

Ik doe mee Haha!
Over de soort paarden kan ik kort zijn: er loopt vanalles rond! Clown

Je bedoelt MA en PTV?
MA is een proefje waarbij je zo snel mogelijk moet stappen en zo traag mogelijk moet galopperen.

PTV is een hindernisparcours, maar niet alleen springen (wat er wel bijzit: een hegje e.d.) maar ook dingen als achterwaarts tussen balkjes, onder takjes door (die ze heel laag hangen, afhankelijk van de schofthoogte van je paard), rechts opstappen, hekje open/toe doen, brugje over, ...

Allemaal leuke dingetjes dus Lachen

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 06:42

Dus eigenlijk een soort gymkana achtig. mmm ik hoorde dat er niet veel aanmeldingen zijn. Wellicht wel eens leuk om te zien of die van mij dat ook leuk vind. Ipv alleen maar trainen op snelheid. Soms nemen we extra de paden waar de boomstammen liggen, tja dat vinden we beide leuk.

Ik vraag me af welke hindernissen ze maken daarzo. Aangezien ik het bos wel op mijn duimpje ken Pling .
Ik denk dat ik eens ga mailen met de vraag of ik zondag alleen kan meedoen.
Lijkt me wel eens leuk om dat eens uit te proberen..

Anders kom ik zeker kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 09:21

Fijn Lachen
Normaal gezien moet dat wel gaan om alleen zondag mee te doen (in Eersel was dat ook), zeker als er niet veel inschrijvingen zijn.

Ik zou het niet weten hoe ze het allemaal gaan doen, maar ken het bos ook niet vanbuiten ofzo, ben er wel eens geweest (of een stukje toch) en dat is het dan wel Clown

Maar het is inderdaad iets anders dan alleen maar endurance-trainen, maar het is zeker zo leuk (als het niet leuker is Tong uitsteken) Ja
Op de website van flyinghorse (www.flyinghorse.nl) en dan onder T.R.E.C. (onderaan) vind info en ook over het soort hindernissen enzo wat je kan tegenkomen Lachen

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 16:06

Wij doen ook mee in Zutendaal, ik rij in Equipe met "Esperanza".

Ik heb in augustus een wedstrijd georganiseerd in de kop van Noord-Holland daar deden ook een aantal mensen alleen op zondag mee, zij waren allemaal erg enthousiast. Ik zou gewoon de organisatie mailen of je alleen op zondag mee kan doen, is een leuke kennismaking met TREC.

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 20:17

Ik doe ook mee! Hyper!

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 20:25

ok, leuk nog meer mensen.
Als ik niet meedoe zondag, dan kom ik zeker kijken. Tong uitsteken

Alleen weet ik niet of die van mij een hindernis afspringt.
En ik weet bijna zeker dat die niet los blijft staan in een cirkel, en zeker niet wanneer er ook nog andere paarden rondlopen (en zeker niet bij lekkere merries hihi Knipoog )
Rechtsopstappuh bijvoorbeeld, man al in geen eeuwen meer gedaan. Ben wat stijver geworden haha

Wat zouden jullie aanraden/zegguh. Om met een erug fanatieke arabiertje mee te doen.
bv Snel stappuh en langzam galoperen bv geen probleem. door water ook niet. een hindernis normaal gesproken ook niet.

hahaha wat een vraguh he. Maar ja, ik heb zoiets ook nog nooit gezien. Dus weet niet of het echt iets voor die van mij is.
Misschien kan ik vrijdag daar effe gaan rondrijden, en kijken wat gemaakt hebben, haha.
Want dit weekend was haflingermarathon in het bos... Dus ben alleen zaterdag in dat gedeelte geweest.

Krijg je ook met keuringen te maken? zoals bij de endurance als je alleen zondags meedoet?

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:00

Gewoon meedoen, de hindernissen zijn zo afwisselend dat jou paard vast ook ergens in uitblinkt! Hoe het met eventuele keuringen zit weet ik niet, anders even de organisatie mailen.

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 21:35

Wij doen mee met onze tinkers.Ze blinken niet uit met de sprongen maar voor een waterbak zijn ze nog nooit gestopt.Mijn tinker loopt ook een nette ma proef.Dus op het ene verlies je wat punten die je op de andere dingen weer inhaald.En dat is het leuke van trec het blijft tot op het laatst spannend.Zutendaal is de eerste wedstrijd voor ons in het buitenland en de derde keer dat we trec rijden.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 06:54

Ik heb de organisatie gemaild, en alleen zondags meedoen is geen probleem.

Nu vroeg de organisatie wat voor een paardje ik heb, voor een eventuele equipe. Wat verstaat men onder equipe??
Tja sorry ik weet er echt niks vanaf. Haha!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 07:51

Een equipe is een team (van 2 en soms ook 3 ruiters)

Ik start bijvoorbeeld 'in equipe' met een vriendin.

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 08:08

Moet je dan beide alle hindernissen nemen of kan jedan afwisselen??? hihiihi

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:32

Nagyl schreef:
Moet je dan beide alle hindernissen nemen of kan jedan afwisselen??? hihiihi

Nee je moet beiden alle hindernissen nemen. Nouja moet, je mag ook je afmelden per hindernis, want dat kan ook.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 08:35

Merens schreef:
Ik doe ook mee! Hyper!

kan het zijn dat ik megagrote poster heb zien hangen met jou en je paardje erop, in het rood? Haha!

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 10:16

_rosita_ schreef:
Merens schreef:
Ik doe ook mee! Hyper!

kan het zijn dat ik megagrote poster heb zien hangen met jou en je paardje erop, in het rood? Haha!

Ja Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 18:22

Leuk dat er toch "bekenden" meedoen Haha!
Ben benieuwd wat het gaat geven .. [***] kan het allemaal wel, ik niet zo Tong uitsteken (ben nogal een angsthaas op sommige momenten).

Maar we gaan voor de fun (andere paardje doet voor het eerst mee) dus het komt allemaal wel in orde ...
Jullie mogen wel niet te hard lachen als het fout gaat hé Clown Tong uitsteken

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 06:51

mmm ik weet niet of het zo verstandig is om mee te doen.
Mijn schouder is wederom uit de kom geschoten gisteren. (gelukkig niet helemaal, waardoor hij zelf weer terugsprong). Tja mijn linkerarm is niet zo sterk.

Gisteren naar de masseur geweest. Tja laten we het zo zeggen, lekker was het zeker niet. Verdrietig

Denkelijk dat ik vandaag naar de ha ga. Eens kijken wat hun zeggen.

Want gewoon rijden kan ik zeker wel. Want ik rij dan meer met de rechterarm (effe compenseren dus). aggrrrr HELUP. wat moet ik nu? Huilen Pijn heb ik niet echt. Dat scheelt uiteraard. En het was niet de eerste keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 09:20

Als je alleen zondag meedoet lijkt het dat je gewoon kan meedoen? Als je dat graag wil toch Lachen Moest het op de 1 of andere manier toch niet gaan (denk dat je dat zelf wel snel genoeg merkt) kan je nog altijd stoppen...

Als je geen pijn hebt en nog gewoon kan rijden denk ik dat een PTV ook wel moet lukken.. Maar je kan natuurlijk altijd eerst eens navragen of het wel verstandig is Clown

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:29

Delphi2 schreef:
Wij doen ook mee in Zutendaal, ik rij in Equipe met "Esperanza".

Ik heb in augustus een wedstrijd georganiseerd in de kop van Noord-Holland daar deden ook een aantal mensen alleen op zondag mee, zij waren allemaal erg enthousiast. Ik zou gewoon de organisatie mailen of je alleen op zondag mee kan doen, is een leuke kennismaking met TREC.

Hier is de andere helft van de equipe!

Wordt mijn eerste TRECwedstrijd om te rijden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:24

Leuk, leuk Lachen
Zie je het een beetje zitten? Clown

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:14

Ik wel, ik hoop alleen dat mijn paard het ook ziet zitten Haha! Haha! Hij moet relaxed zijn, anders vind hij alles eng. En dan blijft hij ook niet braaf stilstaan, gaat hij niet door het water en vindt hij hekken en boomjes al zo eng dat ie vast niet in de buurt komt Haha! Dus ja, ik hoop dat hij een beetje relaxed in zijn hoofd is.

Maar goed onze eerste dressuurproef kwamen we ook de baan in gesprongen over het hekje en steigerde hij ook nog voor dat we bij A waren Haha! En dat is ook goed gekomen hoor, dat gaat nu ook normaal. Dus het kan vriezen en het kan dooien zeg maar Haha!

Hee, en krijg ik ook een opstapje bij het rechts opstijgen? Mijn paard is 1,76, dat is met normaal opstijgen al lastig zonder opstapje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:27

Mijn pony is 1.45m en ik heb geen idee of dat wel lukt Nagelbijten / Gniffelen Clown

Hopen voor jou dat je paardje relaxed is dan Lachen
En anders is het weer een goede ervaring Knipoog

Diva

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:28

Esperanza schreef:
Hee, en krijg ik ook een opstapje bij het rechts opstijgen? Mijn paard is 1,76, dat is met normaal opstijgen al lastig zonder opstapje Haha!

Ja doeeeeei! Haha! omdat mijn pony klein is wordt er voor mij nog geen lagere boomstam neergelegd, of een opstapje voor dr bij een opsprong Tong uitsteken
Klein of groot paard; alles heeft zijn voor en nadelen Haha!

Even serieus omdat het in Lunteren ook ter sprake kwam (een krukje bij opstappen)
Ik ga er niet over, maar ik vind dat je dan zo'n hindernis over moet slaan. Dat moet ik bij een fikse opsprong ook (in floing; opsprong van 1.10. Pony is stijf en oud en 1.40m. Zie je het voor je?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 14:31

Ach, zo'n dingen kan je toch gewoon proberen?
Als je er niet opgeraakt geef je op en stap je weer gewoon links op Clown (en als dat dan ook niet lukt is dat gewoon heel leuk voor de toeschouwers Tong uitsteken)

Nagyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-07 14:47

Nou, Net bij de HA. Morgen wordt er een foto gemaakt. Dan weer een week wachten de uitslag. En dan wel of niet bepalend voor fysio-fitness.

Of ik wel of niet meedoe. Vrijdag oefenrondje van dik 30 km. Met iemand die normaal 80 km rijdt. Dus dan zal mijn paardje zondag iets minder puf hebben (hoop ik) Tong uitsteken (maar dat zal wel niet)