Hij begon om 4 uur s'morgens
Om iets voor half 6 was ik op stal, pony eten gegeven, waterflessen gevuld etc...
Een kwartiertje later was Erika er met de trailer. Zij hielp nog even met het verzamelen van alle spullen en uiteindelijk vertrokken we om 6:10 uur met pony in de trailer.
Om half 8 kwamen op het wedstrijd terrein aan, echt mooi was het daar vond ik dus dat beloofde al veel goeds
Alles was ook dichtbij elkaar dus dat betekende weinig looptijd voor naar de keuringen te gaan e.d.Paddockje opgezet en toen ging Erika weg, die moest een dressuurwedstrijd jureren en zou weer terug zijn als ik (bijna) klaar was. De trailer bleef wel staan, zodat ik daar gelukkig al mijn spullen in kon laten

Levi kon rustig bij komen en alles eens goed bekijken vanuit zijn paddockje, want wij hoefden pas om 10:46 uur te starten.
Waar hij normaal een vuilnisbak is thuis at hij nu bijzonder weinig. Appels moest ik hem voeren anders at hij ze niet. Gelukkig heeft hij uiteindelijk wel een emmer met water leeg gedronken en een klein plukje kuilgras naar binnen gewerkt.
Om 9 uur ongeveer ging ik met hem naar de voorkeuring. Gelukkig was alles goed. Een hartslag van 42 en een A voor de locomotie dus nu was het wachten tot we konden starten
Bij de voorkeuring kwam ik Rozan en een stalgenootje van haarnog tegen, nouja zij mij eigenlijk
Ik dacht wel "ik ken haar eregens van, maar wie was dat nou ook al weer?" Toen begon ze te praten tegen mij en wist ik het weer

Was erg gezellig en zo ging de tijd ook snel voorbij.
Rond 10 uur begon ik maar vast met Levi te zadelen, want om half 11 was de voorbespreking. Tijdens de voorbespreking is Rozan vast met Levi gaan rondstappen. Enorm bedankt daarvoor!
Ik moest wel lachen steeds als ik met Levi aankom zeggen de veeartsen en de vrijwilligers "ooo wat een leuke pony
" *glunder* Hehe nou eindelijk mocht ik van start voor het eerst helemaal alleen, want mijn rijmaatje der pony heeft helaas een peesblessure.
Maar Levi deed het echt super!
Het ging niet totaal zonder strubbelingen, want 1x besloot hij niet verder te willen en kwam flink omhoog, maar na een draai om zijn oren en een flinke por ging hij toch weer braaf naar voren en had ik er geen last meer van. In het begin sloeg hij wel is uitzich zelf links of rechtsaf
maar later deed hij dat niet meer en wachtte gewoon mijn aanwijzingen af. Af en toen kwamen we tegenliggers tegen of wilden er wat mensen voorbij. Hij bleef daarbij echt superbraaf en had niet de neiging om er keihard achteraan te racen o.i.d.
Dat had ik echt niet verwacht. Heel erg fijn!
Net voor de 1 km voor de P/A gaan stappen. Vlakbij de P/A werd hij helaas wel wat drukker, met hinnikken erbij, maar hij bleef gelukkig wel braaf stappen.
Bij de P/A niet meteen aangeboden, eerst een poging gedaan hem te laten drinken en hem wat gekoeld met de sponzen. Daarna aangeboden en ik mocht gelukkig door met een hartslag van 60.
Op de terugweg iets rustiger aan gedaan. Maar door het mulle zand en de steile heuvels wat wij totaal niet gewend zijn was het alsnog echt wel zwaar voor ons beiden.
Op een geven moment zaten we in galop een heuvel op en die ging in 1x steil naar beneden. Dat had ik niet optijd gezien en ik vloog er bijna voor over vanaf
Ik hing op Levi's hals, teugels flapperde alle kanten op en ik zei "HOO Levi" en hij ging stappen.
Zo trots was ik toen op hem!
Bij het laatste groompunt stond weer een water en sponsbak. Ik vroeg aan andere grooms of ze misschien even wilden helpen met koelen zodat ik niet af hoefde te stappen. Dat wilden ze wel en na de sponsen met water boden ze alsnog 2 flessen water van hun eigen aan, echt top! Levi nam ook een paar slokken drinken uit hun emmer water met stukjes appel erin. Daar was ik ook erg blij mee.
Weer verder de laatste paar kilometers ... We kwamen nog door een stuk met heel erg mul zand dat was echt heel zwaar, maar Levi deed het toch heel dapper voor mij
Daar kwam het bordje 2 km voor de finish, na nog zo'n 200 meter verder zijn we gaan stappen. Ik keek op mijn horloge. Ojee ik had nog maar erg weinig tijd om binnen de tijd van 9 km per uur te gaan eindigen.
Toch bleef ik stappen, want Levi was echt moe.
Daar was het bordje 1 km voor de finish...
Pff de laatste meters...
En jaaa de finish zo'n 3 minuten voor tijd binnen!
We hadden het gehaald. Nu de hartslag nog tellen...Levi werd geteld op 60! Precies goed genoeg. Ik was enorm blij, want helemaal alleen hadden we het toch gehaald zonder straftijd en binnen de tijd
Een half uur later op de nakeuring werd Levi goedgekeurd met een hartslag van 42 en een A voor locomotie. De rest was gelukkig ook prima dus mijn dag kon niet meer stuk hoor
Toen ik terug kwam lopen van de nakeuring was Erika ook net weer aangekomen. Levi eerst nog wat muslie gegeven in de paddock. Ondertussen alle spullen weer ingeladen. Daarna paddockje opruimen, Levi weer inladen en naar huis.
Zo'n 1,5 uur later stond Levi weer op stal met een berg hooi en was ik opweg naar een warme douche thuis werd ik gebeld door Patricia. (Stalgenootje en vrijwilliger op de wedstrijd) dat ik een prijs had gewonnen. *Huh oja?*
Ja de poedelprijs voor langzaamste, maar wel goedkeurde deelnemer van klasse 1
Erg grappig en leuk
Hier een foto van ons gemaakt door bokker sabien:
Alle vrijwilligers en de organisatie ook bedankt! Wij hebben echt genoten van de rit. De route was ook erg goed uitgezet.