Anouar ging goed de trailer in (wat nogal eens wisselt) en de reis verliep goed. Daar aangekomen konden we het helemaal niet vinden, na 10 keer heen en weer gereden te hebben kwam er iemand van de organisatie naar ons toe of we voor de endurance kwamen. Het parkeerveld waren inmiddels ook al een aantal keer langs gereden, maar er stond alleen een trailer helemaal in de hoek en die hadden we niet gezien.
Paard in de paddock, tent opzetten, vader van het station halen, eten en hier en daar wat rond kijken en een praatje maken.
Voor je het weet is het al tijd om te gaan slapen, want die wekker gaat toch weer vroeg.
Niet al te fijn geslapen door de spanning en loslopende paarden, maar ach.
's Ochtends om 5 uur op, mezelf vast klaarmaken en even bij de start van klasse 4 kijken. En dan maar voorkeuren.
Anouar had een B voor locomotie. Doordat hij veel stil had gestaan in z'n kleine paddockje was het been met de wond een beetje stijf geworden. Maar het kon ermee door en het zou wel beter worden als hij een stuk gelopen had.
Klaar maken voor de start en daar gaan we dan. Werd nog vreemd aangekeken dat ik al om 10 voor 8 richting start vertrok. Maar ach, ik ben nou eenmaal graag op tijd

Start ging goed, Anouar had er zin in en ik was errug blij met de martingaal.
Eerste rondje verliep zonder problemen, we hebben lekker met z'n vieren gereden en het ging gewoon lekker.
In de vetgate konden we vlot aanbieden, Anouar was helemaal goed. Voor locomotie een A, zoals ik wel verwacht had.
Tweede rondje. Ging eigelijk ook zonder problemen. Anouar begon goed te drinken, bij elk groompunt dronk hij twee emmers leeg en onderweg stopte hij af en toe nog bij een plas. Het blijft ook een echte zuiplap op wedstrijd

Bij de tweede vetgate hebben we lekker de tijd genomen. Ik wilde niet het risico nemen dat de hartslag te hoog was.
Wederom was Anouar helemaal goed en hij kreeg zelfs nog een complimentje van twee vets dat hij er nog goed uit zag.
Doordat we wat langer bezig waren in de vetgate was m'n rijmaatje al eerder weg. Bovendien was haar paard echt nog fitter als Anouar, dus samen blijven rijden zat er niet in.
Ik ben lekker met iemand anders mee gereden en we hebben het laatste rondje lekker rustig aan gedaan. Onderweg de tijd genomen om de paarden te laten eten en vooral te laten drinken. Anouar dronk inmiddels 3 emmers leeg per groompunt

Blijkbaar heeft hij het gewoon nodig, want hij plast niet overdreven veel.
Hopla, over de finish. Anouar was wel een beetje moe, maar niet overdreven. Alleen bij de nakeuring wel 60. Voor de rest was hij goed. Toen we terug liepen na de trailer ging hij wel direct plassen in het gras, dus dat kan het geweest zijn.
Maar nu thuis zit ik me wat anders te bedenken. Bij de nakeuring hebben we eigelijk altijd een redelijk hoge hartslag terwijl we in de vetgate altijd snel aan kunnen bieden. Alleen in de vetgate eet hij niet voor het aanbieden en bij de nakeuring wel
Dat gaan we eens even uittesten.
We zijn uiteindelijk 9e geworden met een gemiddelde snelheid van ruim 13 km/uur.
Ik ben zeer tevreden en kijk terug op een mooie dag.